Internetski tečajevi postaju unosan biznis

Autor: Poslovni dnevnik , 14. listopad 2014. u 22:00
Anant Agarwal, predsjednik Uprave edX.a, vodeće platforme za internetske tečajeve

Dosad su online programi za korisnike bili besplatni i privlačili milijune ljudi, no za tvrtke koje ih nude došlo je vrijeme da se zapitaju kako kapitalizirati tako veliku popularnost svoje ponude.

Edukacija putem interneta, čiji je zamah krenuo 2012. godine, u zadnje vrijeme bilježi promjene dosadašnjih trendova koje se ocrtavaju u novim poslovnim strategijama tvrtki specijaliziranih za internetske tečajeve. Dosad su, naime, takvi online programi za korisnike većinom bili besplatni i privlačili milijune ljudi, no za tvrtke koje ih nude došlo je vrijeme da se zapitaju kako potentnije kapitalizirati tako veliku popularnost svoje ponude.

 

1,8milijuna

dolara zaradio je edX na tečajevima za 3500 korporativnih polaznika

Odgovor su pronašli u korporativnom sektoru kojem za određenu novčanu naknadu odnedavno nude uključivanje u postojeće online tečajeve ili kreiranje posve personaliziranih edukacijskih programa. Za kompanije ovoga profila takav poslovni zaokret tako je, piše The Wall Street Journal,  označio i novo poglavlje u pronalaženju idealnog poslovnog modela – ponuda koju  su osmislili za poslovnu zajednicu ubuduće će im omogućiti  dodatnu zaradu koja će poslužiti kao savršen nadomjestak za manje profitabilne tečajeve namijenjene širokim masama. 

Novi poslovni model
Za novom poslovnom strategijom povele su se tri najutjecajnije kompanije koje nude tečajeve na svjetskoj globalnoj mreži – edX, Udemy Inc i Coursera. Prvi od njih, inače tvrtka pokrenuta u suradnji Sveučilišta Harvard i tehnološkog instituta Massachusetts, nedavno je pokrenula prvu "rundu" profesionalnih online edukacija pokrivajući teme poput energetike, poduzetništva i cyber sigurnosti, čija je cijena 1249 dolara po osobi. Njihov pilot projekt privukao je dosad 3500 polaznika iz 2000 različitih tvrtki uključujući i "velike igrače" poput Microsofta i Thomson Reutersa, a edX je pritom samo u prvom valu upisa zaradio 1,75 milijuna dolara.

 

Agarwal

Zaokret prema poslovnim korisnicima i zaradi je pitanje naše održivosti

"To je pitanje naše održivosti", komentirao je čelnik kompanije Anant Agrwak objasnivši da, iako je edX u svojoj osnovi neprofitno poduzeće, novac ipak treba kako bi moglo nastaviti razvijati online tečajeve koje koristi gotovo tri milijuna ljudi diljem svijeta. Njihov konkurent Coursera, koja i inače surađuje s poznatim svjetskim sveučilištima, nove klijente našla je, primjerice, u redovima Bank of New York Mellon, koja kontinuirano radi na dodatnoj edukaciji svojih 51.000 zaposlenika kako bi išli u korak sa stalnim regulatornim promjenama. Ta će kompanija na proljeće zakupiti financijske tečajeve za zasad neodređen broj zaposlenih po cijeni od 50 dolara po osobi. 

Stotine polaznika
Kompanija Datalogix se pak odlučila na usluge koje nudi Udemy. I prije su svojim zaposlenicima nudili 30 sati dodatne edukacije o tehničkim vještinama, sigurnosti i menadžmentu, a sada su uplatili Udemyjev program koji će njihovim djelatnicima omogućiti pohađanje nekog od ukupno 730 profesionalnih tečajeva. Datalogix ovu uslugu plača po "flat" naknadi za svih 415 zaposlenika, a u tečajevima već aktivno sudjeluje njih 119.

Komentirajte prvi

New Report

Close