Za razliku od švedskog konkurenta, vlasnik Zare nije upao u opasnu zamku i već ima dobre rezultate

Autor: Tomislav Pili , 04. travanj 2018. u 08:13
FOTO: Sergi Reboredo/DPA/PIXSELL

U 25,4 milijarde eura Inditexovih prodajnih prihoda, internetska trgovina sudjeluje s 10 posto i raste preko 40 posto godišnje.

Za razliku od švedskog konkurenta H&M-a, španjolski trgovac odjećom Inditex nije se uhvatio u zamku zanemarivanja internetske prodaje, pa počinje eksperimentirati i sa proširenom stvarnošću.

Kako piše Financial Times, krajem ovog mjeseca Inditexova perjanica Zara  predstavit će aplikaciju koja koristi proširenu stvarnost primjenjivu u prvih 120 trgovina. 

Krenuli relativno kasno
Dolaskom u trgovinu kupac će moći aktivirati aplikaciju na pametnom telefonu, a potom se na zaslonu smjenjuju prikazi najnovijih kolekcija. Kupac će sve kolekcije moći naručiti putem interneta. To je posljednji primjer Inditexova uranjanja u internetsku trgovinu. S tim segmentom kompanija se počela baviti relativno kasno, 2010. godine. No, plodovi ulaganja u online trgovinu vrlo su jasno vidljivi u financijskom izvješću za prošlu godinu.

Od 25,4 milijarde prodajnih prihoda cijele grupe, prihodi internetske trgovine čine 10 posto. K tome, ta vrsta prodaje bilježi godišnji rast iznad 40 posto. "Online trgovina postaje element koji značajno doprinosi rastu kompanije", kazao je tijekom predstavljanja poslovnih rezultata izvršni direktor Pablo Isla. "Inditex je snažno krenuo u internetsku trgovinu i s mnogo uspjeha. Brzo su uveli besplatan povrat novca kao i dostavu idućeg dana", komentirala je za FT Anne Critchlow, analitičarka maloprodajnog sektora u francuskoj banci Société Générale. Dijametralno je to suprotan primjer od H&M-a čije je prvi čovjek Karl-Johan Persson priznao "grešku" što kompanija nije dovoljno brzo usvojila internetsku prodaju.

Podsjetimo, H&M je prošloga tjedna objavio pad dobiti u prvom tromjesečju od 60 posto nakon što je u četvrom kvartalu zabilježeno smanjenje od 32 posto. Inditex nema takvih problema i planira uvesti internetsku prodaju na svih 96 tržišta na kojima posluje. Trenutno je e-trgovina dostupna u 49 država. K tome, kompanija je odredila i 19 skladišta iz kojih će se isporučivati roba kupljena preko interneta.  

 

Isla

Online trgovina postaje element koji značajno doprinosi rastu.

Pritisak na marže
Unatoč rastu prodaje – kako u fizičkim, tako i u web trgovinama –  dionica španjolskog diva u posljednjih godinu bilježi minus od 22 posto. Analitičari ocjenjuju kako to odražava zabrinutost investitora može li se vodeći svjetski trgovac odjećom oduprijeti kompanijama koje odjeću prodaju isključivo preko interneta, kao što su Asos ili Zalando.

Naime, internetska prodaja omogućava i brzu usporedbu cijena što pritišće marže, pojašnjava Richard Chamberlain, analitičar RBC Capital Marketsa. Kompanija taj pritisak već osjeća – prošle je godine marža pala na 56,3 posto, najniže u deset godina. U Inditexu tvrde kako pad marži nije rezultat internetske prodaje, već tečajnih razlika. Kako bi podigla marže, a zadržala korak s konkurencijom i zadovoljstvo kupaca, kompanija usvaja nekoliko inicijativa. Jedna od njih je već spomenuti eksperiment s proširenom stvarnošću, a drugi su centralizirani sustav nabave kako bi se oslobodilo prodajno osoblje, a u trgovinama primijenio princip skladišta. Sustav se već koristi u Zarinim trgovinama, a do kraja 2020. bit će implementiran na razini cijele grupe.

Treća je ideja koncept "klikni i pokupi" jer se trećina robe kupljene preko interneta isporuči u trgovinama. Andreas Inderst, analitičar Macquarie Capitala, smatra kako se Inditex uspio brzo prilagoditi internetskoj kupnji zahvaljujući konceptu brzog dizajniranja novih kolekcija. Za razliku od prosjeka tekstilne industrije kojoj treba šest do osam mjeseci da nova kolekcija dođe u trgovine, španjolskoj tvrtki potrebno je svega 15 dana od dizajna do isporuke. 

Komentirajte prvi

New Report

Close