Telekom Slovenije širi djelatnost na osiguranje i zdravstvo

Autor: Poslovni dnevnik , 21. travanj 2016. u 22:01
U energetiku su već ušle telekomunikacijske tvrtke Vodafone, Deutsche Telekom, Orange, Telefonica i BT

Telekom će aktivnosti proširiti na trgovinu plinom, kreditne i financijske usluge, životno osiguranje i specijalističke medicinske usluge.

Na skupštini Telekoma Slovenije koja će se uskoro održati dioničari će odlučivati o izmjenama i dopunama statuta. To će omogućiti da Telekom dobije zeleno svjetlo za širenje djelatnosti u sektore energije, osiguranje, financijskih usluga, pa čak i zdravstva. Širenje, međutim donosi i dosad nepoznati rizik, piše Dnevnik. Rudolf Skobe, prvi čovjek Telekoma i Borut Jamnik, prvi nadzornik kompanije, čvrsto zastupaju stajalište da se osnovna djelatnost mora proširiti na sektore kao što su osiguranje i energije.

Tako će Telekom Slovenije djelatnosti sada proširiti na trgovinu plinom, brokerske poslove, kreditne i financijske usluge, životno osiguranje i specijalističke medicinske te socijalne usluge. List upozorava da istovremeno dok se Telekom širi u djelatnosti koje mu nisu osnovne, neke se druge velike kompanije kao što su Tuš, Pivovare Laško i Union te Gorenje, vraćajući na osnovnu djelatnost. Pokušaj poslovanja u drugim sektorima nije se pokazao uspješnom poslovnom odlukom.

 

5godina

potrebno je da se menadžment snađe u novom sektoru

Jačaju osnovnu djelatnost
"U usporedbi s pivovarama i drugim tvrtkama, koje su u prošlosti ulagale u razne djelatnosti, nije primjerena. Telekom će nastaviti jačati svoju osnovnu djelatnost, budući da ove godine planiramo 156 milijuna eura ulaganja", objašnjavaju iz Telekoma, kojem je u padu prihod od osnovne telekomunikacijske djelatnosti. "Niz drugih operatera već su ušli na područje energetike, financijskih usluga, osiguranja, M2M-usluga (komunikacija između uređaja) i pametnih gradova", navode iz Telekoma.

Partnere s kojima će sudjelovati u tim područjima izvan osnovne djelatnosti skrivaju, uz objašnjenje da su razgovori s njima u tijeku. Na pitanje očekuje li Telekom sinergiju u suradnji s osiguravajućom kućom Modra zavarovalnica, Jamnik odgovara: "Apsolutno ne. Modra zavarovalnica ima prilično specifične proizvode osiguranja." Modra zavarovalnica nedavno je svoje proizvode ponudila štedionici Delavska hranilnica, što potvrđuje Jože Stegne, predsjednik uprave štedionice. "Prošle godine započeli smo pregovore s Modrom zavarovalnicom kako bi dogovorili poslovnu suradnju, kao i mogućnost ulaska Modre zavarovalnice u vlasništvo Delavske hranilnice. Međutim, za nas su uvjeti bili neprihvatljivi. Jedan od uvjeta je bio da se Delavskoj hranilnici nametne mirovinsko osiguranje, što bi značilo prekid naše mirovinske štednje. Drugi uvjet je bio ulazak dva člana Modre zavarovalnice u nadzorni odbor Delavske hranilnice", rekao je Stegne.

Peter Grašek, dugogodišnji predsjednik uprave Telekoma, na pitanje pitanje proširuju li inozemne telekomunikacijske tvrtke osnovnu djelatnost na druge sektore, odgovara: "Najvjerojatnije, to se događa u svjetlu promjena u industriji. Među njima su svakako i razvoj pametnih telefona, pametnih uređaja i operacijskih sustava, kakve na primjer razvija Apple, kao i za razvoj softvera, kakav je razvijen od strane Googlea", kaže Grašek.

Stvaranje konglomerata
Za Andreja Rusa, stručnjak za korporativno upravljanje i predavača na Fakultetu društvenih znanosti, širenje Telekoma na druge sektore predstavlja vrlo čudnu odluku. "Strategija diferencijacije, koja bi mogla biti zanimljiva Telekomu trebala bi se držati srodnih usluga. Energija, osiguranje i zdravstvo nepovezane su aktivnosti. Ulazak u nove, nepovezane aktivnosti donosi izuzetno visok stupanj rizika, budući da je potrebno naučiti puno novoga. To mogu uraditi samo one tvrtke koje imaju previše novca i traže način povećanja prihoda stvaranjem konglomerata i tvrtki s nepovezanom djelatnosšću", rekao je Rus. Prema njegovim riječima, Telekom priprema strategiju tranzicije od telekomunikacijske tvrtke u konglomerat.  

"Pitanje je ima li Telekom doista previše novca da bi mogao zaposlili potpuno nove menadžerske ekipe i četiri do pet godina učiti kako preživjeti u različitim industrijama. U energetskom sektoru vidjeli smo slučajeve u kojima su kompanije prilikom prve deregulacije tržišta osnovale tvrtke za trgovanje električnom energijom, ali te tvrtke sada se spajaju. To se dogodilo unatoč činjenici da su u tome sudjelovali energetski stručnjaci. Riječ je o posljedici loših poslovnih odluka", kaže Rus. U svijetu u sektor energije ušli su Vodafone, Deutsche Telekom, Orange, Telefonica i BT, a na tržište financijskih usluga, osim navedenih, Verizon, Telenor i Sprint. 

Privatizacija

Dvije propale prodaje    
Iako se prošle godine činilo da je prodaja Telekoma Slovenije britanskom fondu Cinven gotova stvar, to se ipak nije dogodilo jer Slovenski državni holding na kraju nije bio zadovoljan ponudom Cinvena smatrajući je previše riskantnom. Slično se dogodilo i 2008. kada je povjerenstvo za prodaju Telekoma vladi predložilo da ne prihvati ponude britansko-njemačkog konzorcija Bain Capital&Axos Capital&BT i islandskog Skiptija.

Komentirajte prvi

New Report

Close