Odličan rezultat Facebook može zahvaliti Instagramu

Autor: Tomislav Pili , 25. travanj 2019. u 22:00
Foto: Reuters

Najveća društvena mreža objavila rast prihoda od 26 posto.

Rezultati Facebooka za prvo tromjesečje nadmašili su očekivanja analitičara, ali su i pokazali kako je sada unutar kompanije glavni generator prihoda servis za razmjenu fotografiju Instagram. U prva tri mjeseca ove godine Facebook je ukupno uprihodio 15,1 milijardu dolara, 26 posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Analitičari su očekivali prihode od 15 milijardi dolara.

Rezervacija za kaznu

Neto dobit spustila se na 2,43 milijarde dolara, odnosno 85 centi po dionici, zbog rezervacije od tri milijarde dolara za očekivanu kaznu zbog dijeljenja podataka o 87 milijuna korisnika s britanskom tvrtkom Cambridge Analytica. Podsjetimo, Cambridge Analytica je nelegalno koristila te podatke u kampanji Donalda Trumpa za predsjedničke izbore. Bez toga, najveća društvena mreža zaradila bi 1,89 dolara po dionici, daleko bolje od lanjskih 1,69 dolara i bez problema bi nadmašila prognoze analitičara o dobiti od 1,63 dolara po dionici.

 

15,1 milijardu

dolara uprihodio je Facebook u prvom tromjesečju

“Ovo je snažno izvješće koje sugerira da oglašivači i dalje vide vrijednost u Facebookovim platformama, kao što su vidjeli i prije izbijanja skandala”, ocijenio je za Reuters Haris Anwar, analitičar financijske platforme Investing.com. A vrijednost oglašivači prije svega vide u Instagramu. Američki analitičari tvrde kako polovicu Facebookovih ovogodišnjih prihoda donosi ta društvena mreža.

Zanimljiv oglašivačima

Oglašivačima je posebno zanimljiva nakon uvođenja nove funkcije koja briše fotografije i video nakon 24 sata. Osim toga, Instagram je ključan u privlačenju nove generacije korisnika. Nedavno istraživanje pokazalo je kako je Snapchat najpopularnija mreža među tinejdžerima, ali je Instagram najkorištenija mreža.

Izvješće je pokazalo da je mjesečni i dnevni broj korisnika porastao za osam posto, na 2,4 milijarde, odnosno 1,6 milijarde. Međutim, rast korisnika je vrlo slab na najlukrativnijim tržištima, SAD-u, Kanadi i Europi. Najveća korisnička baza, ujedno i najbržerastuća, sada se nalazi u Aziji. Naime, gotovo polovica korisnika s tog je kontinenta, a broj im se u godinu povećao za 12,4 posto. Međutim, Azija sudjeluje s manje od petine u Facebookovim prihodima. Operativna marža zabilježila je pad sa lanjskih 46 posto na 22 posto, ali bi se nalazila na solidnih 42 posto da nije bilo jednokratnih izdataka, odnosno ranije navedene rezervacije.

Komentirajte prvi

New Report

Close