Nadmoć SUV-ova pod svjetlima Pariza

Autor: Mladen Milčić/Večernji list, Sandra Mikulčić/VL , 06. listopad 2016. u 22:00
Audi je predstavio drugu generaciju modela Q5

Ovogodišnje izdanje pariškog sajma diči se velikim brojem premijerno pokazanih SUV i crossover modela, ali i pojačanom elektrifikacijom.

Nakon što je za sobom ostavilo godine ekonomske krize, europsko tržište novih automobila već je neko vrijeme na uzlaznoj putanji. Iako analitičari navode da će se tržište tek 2020. godine vratiti na pretkriznu poziciju, veći interes kupaca sve bogatijom ponudom – posebice u jako traženim segmentima, poput onoga kompaktnih SUV-ova – prate svi proizvođači. Pariz Auto Show odličan je pokazatelj trendova, a ovogodišnje se izdanje diči velikim brojem premijerno pokazanih SUV i crossover modela, ali i pojačanom elektrifikacijom. To je razumljivo, jer SUV-ovi trenutno drže 26 posto europskog tržišta, navode analitičari tvrtke Jato Dynamics. Po 20% tržišta otpada na subkompakte i kompakte.

Sve brojniji mali crossoveri
Svi su pariški noviteti krcati naprednim tehnologijama, povezivost je svima među istaknutim adutima.Među premijerama malih gradskih automobila modernijim dizajnom i manirama crossovera izdvaja se Suzuki Ignis (europska premijera), no problem bi mu mogla biti predviđanja analitičara koji govore da će A segment stagnirati bar još četiri godine. B segment osvježit će dolazak treće generacije Citroëna C3, četvrte generacije Kije Rio, ali i nova Micra, koju je Nissan sve do premijere u Parizu držao u tajnosti. Neće im biti lako, jer ih dočekuju jaki konkurenti, poput VW Pola i Toyote Yaris, ali i sve brojniji subkompaktni crossoveri.

 

26posto

europskog tržišta trenutno drže SUV vozila

U C segmentu, premijerno su pokazani novi Hyundai i30 i Honda Civic. Ova će se dva kompakta za kupce boriti s VW Golfom, ali i Opel Astrom, Peugeotom 308, Fiatom Tipo, Ford Focusom, Renault Meganeom…Kompaktni SUV modeli doživljavaju najveći procvat. C-SUV segment jedan je od najbrže rastućih, a na Pariz Auto Showu ovdje je najznačajniji premijerno izložen model Peugeot 3008, koji se od jednovolumena preobrazio u crossover. Konkurirat će Nissan Qashqaiju, Seat Ateci, Hyundai Tucsonu, Renault Kadjaru. Srednje velikih SUV-ova (D SUV) u Parizu je predstavljeno više, pa krajem ove i početkom iduće godine na tržištu možemo očekivati Škodu Kodiaq, Peugeot 5008 i Renault Koleos, koji na pariškom salonu doživljava europsku premijeru.

Najznačajniji novitet premium D segmenta ovdje je druga generacija Audija A5. Isti proizvođač među važnijim premijerama ima drugu generaciju SUV modela Q5, a u toj kategoriji Pariz Auto Show bilježi više noviteta, među kojima i konceptni BMW X2 te novi Land Rover Discovery. Kao i uvijek na ovakvim događanjima, pažnju privlače većini nedostižni superautomobili. 

Struja opet u prvom planu
Na talijanskoj je strani najveća atrakcija kabriolet izvedba Ferrarijeva modela LaFerrari, novi pripadnik segmenta u kojem je prosječna cijena automobila 150.000 eura. Mercedes, pak, njemačke boje brani novim AMG GT Roadsterom.Iako većina europskih vozača još nije u mogućnosti prebaciti se na električni pogon, sve je jasnije da mobilnost budućnosti počiva upravo na struji. Brojni su proizvođači stoga u Parizu izložili električne ili hibridne automobile. Opel je pokazao Amperu-e s autonomijom od 500 km, Volkswagen svoj I.D. koji između dva punjenja može prevaliti do 600 km. Mercedes je objavio da pokreće podbrand EQ. Pod tim će nazivom tržištu nuditi električne automobile iz svih segmenata.

Domaći saloni

Novi Clio, Scenic, Koleos….
Do kraja godine u Hrvatsku iz Renaultovih pogona dolazi redizajnirani Clio nove faze te Scenic i Grand Scenic. Prije početka iduće godine bit će lansiran i Megane Grand Coupe, a u 2017. nas očekuje novi Koleos te redizajnirani Captur. 

Za hrvatske kupce

Peugeot noviteti 
Kad je u pitanju Peugeot, kupce u Hrvatskoj prvi noviteti ovog francuskog proizvođača očekuju već idućeg mjeseca. Na tržište stiže novi SUV Peugeot 3008, zvijezda pariškog štanda ovog automobilskog brenda, a u domaćim salonima od studenoga će se početi prodavati i Peugeot Expert te Traveller – Peugeotov adut za svijet kombija i minibusa visoke klase. 

Škoda Kodiaq

Konkurencija ne spava mirno
Na SUV tržištu pojavio se novi igrač koji bi konkurentima u svojoj klasi mogao pomrsiti račune. Iz Škode su i sami priznali da spremaju pravu ofenzivu na ovaj segment, a prvi SUV u povijesti ovog proizvođača dokaz je da misle ozbiljno. Nadjenuli su mu ime Kodiaq, detalje su uoči službenog predstavljanja puštali na kapaljku, no do pariškog showa već se znalo da pojedinim stavkama nadmašuje većinu modela svoje klase. Najvažnija je svakako opcija trećeg reda sjedala za dodatnih dvoje putnika, dakle ukupno sedam u automobilu dugom 4,7 metara te širokom sa širinom od 188. Tu je  i prtljažnik čiji obujam spuštanjem sjedala može dosegnuti i 2065 litara. Tehnoloških rješenja ne manjka poput, primjerice, Front Assist sustava uz City Emergency brake funkcijom koja uz pomoć radara uočava opasnost od udara e pri brzinama do 34 km/h te sama usporava ili u potpunosti zaustavlja automobil. U Škodi napominju da su u svoj pionirski SUV ugradili 30 pametnih rješenja poznatim pod stavkom "Simply clever", od kojih sedam premijeru ima upravo u Kodiaqu. Motorna će gama obuhvatiti pet motora: dva TDI i tri TSI stroja. Iz obujma od 1,4 i 2,0 litre razvijat će od 125 do 190 konjskih snaga. Na izbor će biti 6-brzinski ručni te 6 i 7-brzinski DSG prijenos, kao i pogon na sva četiri kotača. Kodiaq serijski dolazi, naravno, s pogonom na prednje kotače. Česi se nisu propustili pohvaliti da je Kodiaq na testovima izdržljivosti postigao odlične rezultate. "Prije nego što počne serijska proizvodnja prototipovi prolaze razne testne scenarije – od virtualnog razvoja preko ispitnog postrojenja za klimatske uvjete s temperaturama od minus 40 do plus 90 stupnjeva Celzija, ožnje po suncu, kiši i snijegu sve do takozvanog Hydropuls-testnog postrojenja i funkcijskog testa", pojasnili su.

Komentirajte prvi

New Report

Close