Još jedan softverski div ulazi u utrku za poslom koji će vrijediti 50 milijardi dolara

Foto: Thinkstock Foto: Thinkstock

Softverski div bacio rukavicu Amazonu.

Da su trgovci sve važniji za poslovanje Microsofta pokazuje i vijest da softverski div intenzivno razvija koncept trgovine bez blagajni. Kako ekskluzivno doznaje Reuters iz nekoliko izvora bliskih kompaniji, skupina od 15 inženjera zadužena je za razvoj poslovne umjetne inteligencije u segmentu trgovine.

Izum mora biti jeftin

Prve rezultate svojih istraživanja skupina je navodno u proljeće predstavila izvršnom direktoru Satyji Nadelli. Kako otkrivaju izvori, Nadella je preporučio da tehnologija mora biti jeftina kako bi bila prihvatljiva klijentima iz maloprodajnog sektora koji se ne može pohvaliti “debelim” maržama. Za razliku od Amazona koji je u siječnju otvorio svoju prvu Amazon Go trgovinu bez blagajni ugradivši u prostor stotine kamera i senzora koje registriraju što kupci uzimaju s polica, Microsoft razvija jednostavniji model.

Njegovi su inženjeri došli na ideju da kameru ugrade samo na kolica, odnosno košaricu koja bi registrirala koje je proizvode kupac izabrao. Koncept je već predstavljen u nekoliko trgovačkih lanaca širom svijeta, tvrde tri izvora, a s Walmartom se vode pregovori o potencijalnoj suradnji. Iz Microsofta su poručili kako ne komentiraju “glasine i špekulacije” dok su iz Walmarta i Amazona odbili komentirati medijske napise.

Za sada nije jasno kada će Microsoft predstaviti konačni koncept trgovine bez blagajni te hoće li to biti dovoljno zanimljivo potencijalnim kupcima. No, razvoj te tehnologije ukazuje na dvije stvari. Prva je da je Amazonov pionirski iskorak “sljedeća velika inovacija” u trgovini koju konkurenti internetskog trgovca ne mogu ignorirati. “To je budućnost za trgovine namirnicima”, ocjenjuje Gene Munster, voditelj istraživanja tvrtke za ulaganje rizičnog kapitala Loup Venturesa.

 

27 milijardi

dolara prihoda ostvario je Microsoft lani od 'računalstva u oblaku'

Partner trgovcima

Ta kompanija procjenjuje da tržište automatiziranih trgovina vrijedi 50 milijardi dolara. Blagajnik je, naime, jedno od najčešćih zanimanja u SAD-u. Podsjetimo, Amazon Go trgovina otvorena je u kampusu kompanije u Seattleu nakon četiri godine razvoja u tajnosti. Funkcionira na način da se prilikom ulaska kupac registrira pomoću pametnog telefona. Kamere i senzori identificiraju što je izabrao, a kada završi kupnju, jednostavno išeta iz trgovine. Kupnja se naplaćuje terećenjem kreditne kartice kupca.

 

Vrlo brzi rast internetske prodaje

Trendu partnerstava između maloprodajnih lanaca i tehnoloških kompanija ovoga se tjedna priključio i francuski Carrefour koji svoju internetsku trgovinu želi ojačati u suradnji s Googleom. Prema podacima Euromonitora, globalna trgovina namirnicama vrijedi gotovo šest bilijuna dolara, no preko interneta se proda svega 1,5 posto. No, internetska kupnja hrane i pića vrlo brzo raste na nekim ključnim tržištima. Primjerice, u Kini će se to tržište do 2022. gotovo utrostručiti.

Amazon je objavio kako ovaj koncept ne namjerava uvrstiti u trgovine lanca Whole Foods koji je nedavno preuzeo. Postati strateški partner trgovcima za Microsoft znači veliku stvar za poslovanje. Naime, kompanija je već sada - nakon Amazona - drugi najveći pružatelj usluga “računalstva u oblaku” koje je ključno za internetske trgovine.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!