Clooney i Diddy donose industriji pića milijarde dolara

Autor: Tomislav Pili , 23. rujan 2015. u 22:00
Foto: Reuters

Prodaja tekile lani je donijela 1,1 milijardi dolara, a među najbrže rastućima su brendovi koje posjeduju zvijezde.

Zahvaljujući angažmanu slavnih osoba meksička tekila proživljava pravu renesansu.

Nekada pomalo prezreno piće za razuzdanije zabave, tekila danas postaje premium brend među žestokim alkoholnim pićima. Prema podacima meksičke Nacionalne komore industrije tekile, izvoz te "žestice" lani je dosegnuo rekordnih 1,1 milijardi dolara. Po prvi puta u povijesti, više se tekile proda u inozemstvu nego u njezinoj postojbini. No, za popularnost se pobrinuo Holywood čije su zvijezde prepoznale tekilu kao vrijedno ulaganje. Naime, u brendove tekile uložio je čuveni glumac i producent George Clooney te glazbene zvijezde, Diddy i Justin Timberlake. Jedan od doajena je Clooney koji je još prije dvije godine sa svojim prijateljem Randeom Gerberom lansirao brend Casamigos.

 

80posto

prodaje tekile čine luksuzni brendovi

Za njihovu se tekilu vjeruje da je najbrže rastući brend meksičkog pića u SAD-u. No, s titulom najbrže rastućeg brenda tekile želi se okititi i američki reper Sean Combs, poznatiji kao Diddy. On, zajedno s vodećim svjetskim proizvođačem alkoholnih pića, britanskim Diageom, posjeduje polovicu udjela u brendu DeLeón. Priča o njegovu ulaganju započela je kada je Diddy shvatio da je DeLeón vrlo popularan brend na losanđeleskoj klupskoj sceni. Urbana legenda kaže kako je glazbenik predložio Larryu Schwartzu, predsjedniku Diagea za američko tržište, da zajedno kupe DeLeón.

Kako Diageo surađuje od 2007. s Diddyem na promociji votke Ciroc koja se s rastom prodaje od 40 puta pokazala kao tvornica novca, Britance nije trebalo puno nagovarati i prošle su godine zajednički preuzeli taj brend. Cijena transakcije nije tada bila otkrivena. DeLeón se prodaje u nekoliko cjenovnih segmenata, pa tako ulazni "model" košta 65 dolara po boci dok najskuplje linije dosežu i 850 dolara za bocu. Diageo uz DeLeón posjeduje i brend Don Julio, a do lipnja ove godine taj segment pića rastao je 14 posto. Priliku za ulaganje vidio je i Justin Timberlake koji zajedno s Beamom posjeduje udjel u tekili Sauza 901. Marketinški analitičari tvrde kako ulazak slavnih osoba u brendove tekile nije slučajan.

"Tekila je postala ultra premium brend proteklih godina, a slavni su ušli na 'leđima' tog rasta. Tekila je danas tako 'cool' da mnogi žele biti dio te priče", kaže za Financial Times Jonny Forsyth, analitičar u agenciji za tržišna istraživanja Mintel. A snagu te "priče" potvrđuju i prognoze agencije Nielsen. Prodaja tekile trenutno raste sedam posto godišnje što je više od ostatka tržišta žestokih alkoholnih pića koje bilježi 5-postotni rast. No, 80 posto prodaje čine luksuzni brendovi. Što se tiče američkog tržišta, tekila bi ove godine po prihodima mogla s trećeg mjesta smijeniti rum. 

Nova procjena

Tečaj odnosi 150 milijuna funti operativne dobiti

Tečajne razlike umanjit će ovogodišnju operativnu dobit Diagea za 150 milijuna funti (230 milijuna dolara) što je više od prijašnjih očekivanja, priopćeno je u srijedu. Kompanija je u srpnju procjenjivala da će joj tečaj funte prema euru odnijeti oko 100 milijuna funti operativne dobiti. Funta je od 1. srpnja – kada je započela financijska godina za Diageo – prema euru ojačala za 11 posto.

Komentirajte prvi

New Report

Close