Zbog slabe kupovne moći Volkswagen na ceste vraća već zaboravljeni Wartburg

Autor: Majda Žujo , 16. listopad 2012. u 22:00
Njemački Volkswagen bilježi rast zahvaljujući vjernosti kupaca na matičnom tržištu

Još se ne nazire kraj crnim danima u Europi, a bolje nije ni u Hrvatskoj u kojoj se ovoga rujna broj prodanih automobila prepolovio.

Broj novoregistriranih automobila u Europi tijekom rujna je dosegao najnižu mjesečnu razinu u posljednje 22 godine, a zabrinjava to što se oporavak automobilske industrije još ne nazire. Prema udruženju EAMA (European Automobile Manufacturers Association), potražnja za automobilima u rujnu pala je 10,8 posto u odnosu na isti mjesec lani, što je najsnažniji pad u posljednjih 12 mjeseci.

U Hrvatskoj su rezultati još gori jer je u odnosu na lanjski rujan prodaja pala za više od 40 posto. Prošloga je mjeseca u Europskoj uniji registrirano 1,1 milijun novih automobila, a u cijeloj ih je godini prodano ukupno 9,4 milijuna. Od siječnja do rujna tržište EU zabilježilo je pad od 7,6 posto u usporedbi s istim razdobljem 2011. godine. Snažan pad znatno se osjetio na velikim tržištima eurozone, a tek je Velika Britanija zabilježila mjesečni rast od 4,3 posto. Čak i Njemačka bilježi pad od 10,8 posto na mjesečnoj, odnosno 1,8 posto na godišnjoj razini, i to unatoč tome da se jedan od tri automobila u Europi proda upravo u Njemačkoj. U rujnu je prodaja automobila u Francuskoj pala za 17,9 posto, u Italiji za 25, a Španjolskoj za 36,8 posto u odnosu na rujan 2011. Ipak, najveći pad osjetio se u Grčkoj, u kojoj se prodaja automobila u rujnu prepolovila u odnosu na isti mjesec lani. Ukupno gledajući 2012. godinu, grčko tržište automobila palo je za više od 40 posto.

Od proizvođača automobila najteže je pogođen američki Ford, kojem je prodaja pala za čak 29 posto u usporedbi s prošlom godinom jer su zakazali kupci u Italiji, Grčkoj i Francuskoj koji su znatnije izbjegavali kupnju novih automobila. Ford je zabilježio najlošiji rezultat, ali dvoznamenkasti pad prodaje bilježe i BMW, Renault, Fiat te Peugeot-Citroën. Ipak, neke su marke u Europi zabilježile i rast. Kia je tako rasla 12 posto, Jaguar Land Rover je zahvaljujući prodaji terenaca porastao 48 posto, a Volkswagen bilježi rast od 1,3 posto. Vlasnik Volkswagena, Audija, Seata i Škode drži najveći udio na tržištu Europske unije sa 28 posto, čime je njegov rast još impresivniji. A to najviše može zahvaliti vjernim Nijemcima. Potaknut krizom i padom kupovne moći, VW je odlučio na tržište izbaciti i jeftin automobilski brend. Ponukan uspjehom Renaultove Dacije i najavama Nissana da će oživjeti povoljniji Datsun, VW je odlučio revitalizirati Wartburg. Nova se proizvodnja neće pokrenuti u Njemačkoj, već u Indiji, a početak isporuka planiran je za kraj 2015. godine.

Najjeftiniji bi model stajao šest, a najskuplji osam tisuća eura. Osim jeftinijih materijala u unutrašnjosti niska prodajna cijena temeljit će se i na korištenju starih platformi koje se napuštaju u koncernu. U Hrvatskoj je pak u rujnu prodano 1767 novih osobnih automobila, što je samo 40 vozila više nego u kolovozu, tradicionalno slabom prodajnom mjesecu. Prema podacima agencije Promocija plus, ove je godine u rujnu prodano 44,8 posto manje automobila nego u istome mjesecu lani. U prvih devet mjeseci prodan je 26.401 automobil, što je za 6408 vozila ili 19,5 posto manje u odnosu na isto prošlogodišnje razdoblje. Najprodavanija marka osobnih automobila je VW sa 3686 vozila i tržišnim udjelom od 13,9 posto. Slijedi Peugeot sa 2326 komada i udjelom od 8,8 posto, a Opel je treći sa 2256 automobila i 8,5 posto tržišta. Najprodavaniji modeli su Opel Astra, Volkswagen Polo, Volkswagen Golf, Citroën C4 i Opel Corsa.

Komentari (1)
Pogledajte sve

A gorivo će biti mješavina?

New Report

Close