Rusi grade luku na Dunavu vrijednu 200 milijuna eura

Autor: Rato Petković , 10. veljača 2010. u 22:00

Ruska tvrtka Karavan zakupila je 110 hektara u Kovinu gdje će sagraditi luku koja će moći primati i prekooceanske brodove

Ruska građevinska tvrtka Karavan potpisala je s općinskim vlastima Kovina ugovor o zakupu zemljišta prije pet godina, ali su, prema Blagoju Bogdanoviću, bivšem predsjedniku općine Kovin, tek sada stvoreni uvjeti za rješenje spora s poduzećem Vojvodina šume tako da projekt o gradnji luke u tom banatskom gradu, vrijedne 200 milijuna eura, može biti realiziran.

Potrebna ulaganja
Riječ je o zakupu 110 hektara za koji će Karavan godišnje plaćati 400.000 eura, dok će grad imati dodatan profit od dva milijuna eura godišnje od djelatnosti luke i proizvodnih djelatnosti vezanih za nju. Dvije ruske tvrtke i jedna južnokorejska su već sklopile sporazum s Karavanom o gradnji proizvodnih pogona. Luka će biti osposobljena za prijam prekooceanskih brodova srednje veličine, ali dalje uzvodno od Kovina neće moći zbog mosta ispod kojega ne mogu proći. Općina Kovin imat će u novosagrađenoj luci vlasnički udio od tri posto. Luka Kovin bit će jedanaesta u Srbiji osposobljena za međunarodni tranzit robe. Preostalih deset luka pokraj Dunava nalaze se na Savi i Tisi. Pavle Galić, pomoćnik ministra za vodni promet i sigurnost plovidbe, kazao je da je u razvoj lučkog sustava potrebno uložiti 300 milijuna eura kako bi luke mogle udovoljiti potrebama za međunarodni vodni promet, a zauzvrat bi se omogućio rast prijevoza robe sa sadašnjih osam na 12 milijuna tona godišnje. Osim toga potrebno je svake godine uložiti tri milijuna eura za održavanje postojeće lučke infrastrukture. Od ukupnog transporta u Srbiji na prijevoz plovnim putevima otpada 4,7 posto, što pokazuje kako Srbija nije ni približno iskoristila pogodnosti koje pruža Dunav. Master planom predviđeno je da se do 2025. prijevoz plovnim putevima učetverostruči. Da bi se to postiglo, Srbija mora što prije primijeniti europske standarde i procedure u nacionalno zakonodavstvo, osobito kada je riječ o Dunavu, koji se nalazi na koridoru VII, a kroz Srbiju prolazi u duljini od 560 kilometara.

Neiskorišteni kapaciteti
Izuzev luke Novi Sad sve ostale su privatizirane, a najveći promet odvija se preko luka Beograd, Pančevo i Smederevo. Luka Beograd je u posjedu dva najveća domaća tajkuna Miroslava Miškovića i Milana Beka koji su je 2003. kupili za 45 milijuna eura, dok je luka Smederevo u vlasništvu američke kompanije U. S. Steel, koja je koristi za dopremu sirovina za vlastitu željezaru. Iskorištenost lučkih kapaciteta je posljednjih godina bitno smanjena i pala je na 40 posto. Glavni razlog je njihova neopremljenost za suvremeni vodni transport. Samo je luka Beograd osposobljena za kontejnerski prijevoz robe.

Komentirajte prvi

New Report

Close