Renault vraća proizvodnju Clija u Francusku

Autor: Ksenija Končevski , 14. siječanj 2010. u 22:00

Francuska vlada, koja je vlasnik 15 posto udjela u Renaultu, želi očuvati radna mjesta

Francuski proizvođač automobila Renault planira prekinuti proizvodnju modela Clio u Sloveniji i Španjolskoj, dok francuska vlada strahuje za očuvanje francuskih radnih mjesta. Razlog je što se sindikati i političari, uključujući francuskog predsjednika Nicolasa Sarkozyja, boje da bi Renault mogao preseliti proizvodnju novog Clija IV u Tursku, što bi moglo rezultirati gubitkom radnih mjesta u Francuskoj.

I Revoz bez Clija
Naime, Renault namjerava zaustaviti proizvodnju Clija u tvornici Revoz iz slovenskoga Novog Mesta i Valladolidu u Španjolskoj zbog pritiska Pariza o planiranom premještanju proizvodnje Clija iz francuske tvornice Flins pokraj Pariza u Tursku. Francuska vlada, koja je vlasnik 15% udjela u Renaultu, želi spriječiti proizvodnju novog Clija u inozemstvu kako bi sačuvala radna mjesta u Francuskoj dok se gospodarstvo oporavlja od krize. Francuski ministar za proračun Eric Woerth Renaultov je plan opisao “neprihvatljivim”. “Ne možemo dopustiti da Francuzi kupuju automobile, a u isto vrijeme gube radna mjesta. Moramo smisliti ekonomski model prema kojemu bi tvornice ostale u Francuskoj”, kazao je Woerth. Strahovanja Pariza o seljenju proizvodnje u Tursku pokušao je otkloniti glavni direktor Renaulta Patrick Pelata. “O potencijalnom preseljenju proizvodnje u Tursku nije donesena nikakva odluka. U svakom slučaju, Clio će se i dalje proizvoditi u Flinsu pokraj Pariza”, kazao je Pelata. To je potvrdio i glasnogovornik Renaulta, rekavši da zasad nema planova o otpuštanju radnika u Flinsu ili zatvaranja te francuske tvornice. Kako će se preseljenje Renaultove tvornice iz Slovenije u Francusku odraziti na poslovanje najvećega hrvatskog proizvođača autodijelova, splitske tvrtke AD Plastik, koji dobavlja autodijelove Revozu, nismo uspjeli doznati. Međutim, analitičari istodobno poručuju da će Renaultu biti vrlo teško ostati konkurentnim ako bude i dalje proizvodio manje modele auta u Francuskoj. Prognoziraju i ubrzanje trenda prema kojem je omjer Renaultovih vozila proizvedenih u francuskim tvornicama spao sa 46 posto na 25 posto u posljednjih pet godina. Proizvodnja Clija osim u Flinsu gdje je lani proizvedeno 125.400 automobila toga modela još se odvija u turskom postrojenju u Bursi gdje ih je proizvedeno 179.500, a u Valladolidu u Španjolskoj 24.450. Tvornica u slovenskome Novome Mestu u prvoj polovini prošle godine proizvela je 17.000 Clia.

Rast unatoč krizi
Clio 2 se u slovenskom Revozu proizvodi još od 1998. godine. Proizvodnja Clija lani je činila 14 posto ukupne proizvodnje u Revozu iz Novog Mesta. Kada bi Renault preselio proizvodnju Clija iz Revoza, ta bi tvornica i dalje radila u dvije pune smjene, lani je u svibnju rekao slovenski ministar gospodarstva Matej Lahovnik. Inače, drugi po veličini francuski proizvođač automobila Renault za lanjski je prosinac ostvario 40-postotni rast prodaje. Kako prenosi Bloomberg, Renault je u prosincu prošle godine prodao ukupno 206.702 vozila u odnosu na 147.796 koliko ih je isporučio u istom vremenu godinu prije.




Komentirajte prvi

New Report

Close