Poznati trgovački lanac koji posluje i u Hrvatskoj kreće s iznajmljivanjem odjeće

Foto: Getty Images Foto: Getty Images

Analitičar Credit Suisse-a Simon Irwin rekao je pak da sumnja u plan.

Od petka, potrošači mogu unajmiti odjeću za 350 kruna (37 dolara) tjedno u obnovljenoj glavnoj trgovini na trgu Sergels Torg u središtu Stockholma, piše Bloomberg.

Model iznajmljivanja H&M-a ograničen je na kolekciju od 50 odjevnih predmeta koji se nude članovima programa vjernosti tvrtke. H&M će procijeniti testiranje za tri mjeseca prije nego što dodatno proširi uslugu. Trgovina koja testira nove koncepte pružit će i usluge popravljanja odjeće, kafić i kozmetički bar.

"Jako vjerujemo u iznajmljivanje, ali još uvijek želimo testirati i naučiti dosta toga, napraviti preinake i promjene", rekao je Daniel Claesson, šef poslovnog razvoja tvrtke H&M, u prezentaciji projekta. 

Analitičar Credit Suisse-a Simon Irwin rekao je pak da sumnja u plan.

"Bio bih iznenađen ako stvarno možete učiniti da to djeluje kao poslovni model", rekao je. "Ne vidim da vrsta troškova rada koja je uključena u model najma po tim cijenama zaista ima smisla."

Industrija odjeće pod stalnim je nadzorom, jer je odgovorna za čak 10% globalne emisije stakleničkih plinova i troši više energije nego zrakoplovstvo i brodari u kombinaciji zajedno, podaci su UN-a. Do 2040., H&M namjerava postići negativne emisije stakleničkih plinova u proizvodnji.

Švedski trgovački lanac prati konkurente kao što su Banana Republic i Urban Outfitters, koji su oba ove godine pokrenuli slične usluge kako bi ušli u tržište koje je u 2018. godini doseglo milijardu dolara. Web stranice poput Vinted i Hurr Collective šire se u Europi, nudeći potrošačima način da prodaju ili unajme rabljenu odjeću.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve