Pipistrel u Kini otvara tvornicu ultralakih zrakoplova

Autor: Poslovni dnevnik , 01. studeni 2016. u 22:00
Panthera Hybrid, jedan od dva Pipisterlovog modela koji će se proizvoditi u Kini/FOTOLIA

Ugovor o suradnji, čija će vrijednost dosegnuti 350 milijuna eura, bit će svečano potpisan u Rigi na summitu europskih država s Kinom.

Slovenski proizvođač ultralakih zrakoplova Pipistrel iz Ajdovščine krajem prošlog mjeseca s kineska kompanijom Sino zaključio je sporazum o sedmogodišnjoj suradnji u području zrakoplovstva.  Ugovor o suradnji, čija će vrijednost prema procjenama dvije kompanije dosegnuti čak 350 milijuna eura, bit će svečano potpisan 5. studenoga u Rigi na summitu zemalja srednje i istočne Europe s Kinom. Uz ostalo, slovenska i kineska kompanija najavljuju osnivanje zajedničke tvrtke i razmjenu vlasničkih udjela.

Razmjena vlasničkih udjela
Buduću suradnju partneri će detaljnije predstaviti već u srijedu u sklopu najvećeg zrakoplovnog sajma u Kini, najavili su iz Pipistrela, dok se potpisivanje ugovora očekuje u subotu za vrijeme trajanja summita s Kinom, kada će biti potpisani i veći broj ugovora kineskih partnera s drugim zemljama, piše Delo.  Pipistrel i kineska kompanija Sino vide veliki potencijal za buduću suradnju, jer je slovenska tvornica malih zrakoplova dobila dozvolu za prodaju svojih letjelica na velikom kineskom tržištu, te su im, kako navode, "otvarene ogromne mogućnosti za prodaju u Kini."

 

500zrakoplova

moći će se godišnje proizvesti u kineskoj tvornici

Ugovor slovenske i kineske kompanije pripreman je dvije godine i one su sada, tvrdi se, spremne za razmjenu tehnologije i zajedničko ulaganje u tvornicu u Kini, gdje će se moći godišnje proizvoditi više od 500 ultralakih zrakoplova. Obje tvrtke su se obvezale da će njihovo partnerstvo biti dugoročno. Kao jedan od ciljeva suradnje navodi se jačanje istraživanja i razvoja u kompanijama, kao i razmjena tehnologija.  Da bi se ostvarili bolje poslovno povezivanje između dviju kompanije, kada se suradnja razvije doći će do razmjene vlasničkih udjela. Financijski učinci takve sedmogodišnje suradnje, kako procjenjuju obje kompanije, bit će veći od 500 milijuna eura. U sklopu partnerstva s Pipistrelom, kineska kompanija Sino dobit će ekskluzivna prava na korištenje tehnologije slovenskog proizvođača, kao i proizvodnju dva modela zrakoplova u Kini.

Riječ je o modelima Alpha Electro in Panthera Hybrid. Usto, kompanija Sino će te zrakoplove, osim na kineskom tržištu, moći prodavati i u Mianmaru, Laosu, Tajlandu, Kambodži, na Tajvanu i Filipinima, te u Indoneziji, Maleziji i Mongoliji. Inače, Pipistrel Taurus jedan je od prvih i još uvijek vrlo rijetkih lakih zrakoplova koji su registrirani u Kini. Ugovor o suradnji, također, podrazumijeva dostavu po 50 primjeraka svakog od navedenih zrakoplova, obuku zaposlenih u Sloveniji, implementaciju proizvodnog procesa u kineskim tvornicama, kao i nadzor radnog procesa, što će osigurati da zrakoplovi proizvedeni u Kini budu jednako kvalitetni kao i oni koje u Sloveniji proizvodi Pipistrel.

Razvoj novog zrakoplova
Kako se navodi iz slovenske tvornice, Pipistrel će se dio sredstava koja će namaknuti ovim poslom izdvojiti za razvoj novog, inovativnog zrakoplova, bez emisija štetnih plinova, koji će imati 19 sjedala i bit te namijenjenih prijevozu putnika u Kini.  Prema procjenama, do 2030. u Kini bi moglo biti 2800 privatnih letilišta, dok će kinesko tržište do 2020. trebati oko 30.000 dvosjednih i četverosjednih letjelica, što je jedanaest puta više nego što ih danas proizvede cjelokupna svjetska industrija malih zrakoplova. 

Školske letjelice

Garud iz Slovenije za indijsku vojsku
Pipistrel je prošle godine pobijedio na natečaju indijskog ministarstva obrane za nabavu 194 školske letjelice, za treniranje i obuku pripadnika indijskih zrakoplovnih snaga. Prije dva mjeseca u indijsku zračnu bazu Hindan dopremljena je prva letjelica tipa SW 80 Garud, a u sljedećih 30 mjeseci isporučit će i ostala. Školska letjelica Garud, nazvana po ptici iz indijske mitologije, ima motor od 80 konjskih snaga, može ostati u zraku najmanje tri sata i popeti se na 6000 metara visine, a njena je maksimalna brzina 220 kilometara na sat.

Komentirajte prvi

New Report

Close