Pipistrel i Norveškoj prodao svoje električne zrakoplove

Autor: Poslovni dnevnik , 29. studeni 2017. u 14:11
Norvežani kupuju slovenski električni zrakoplov Alpha Electro

Norvežani žele imati većinu malih zrakoplova na električni pogon, problem je u tome što promet takvih letjelicama nije reguliran.

Pipistrel, slovenski proizvođač ultralakih zrakoplova, koji razvija letjelicu za Uber, dobio je novi velik posao u Indiji, te je zbog rastuće potrebe za kompozitnim dijelovima nedavno kupio novi proizvodni pogon u Vipavi, gdje se zaposliti nove radnike. 

Žele komercijalne letove
Također, proizvest će električne zrakoplove za Norvešku, rekao je Ivo Boscarol, suvlasnik i direktor Pipistrela iz Ajdovščine za agenciju STA. Pipistrel će prvi mali električni zrakoplov Alpha Electro isporučiti Norveškoj sljedeće godine. "Pregovaramo o većem broju takvih zrakoplova, a prvi će biti temelj za izmjenu zakona u Norveškoj jer do 2030. godine, žele imati većinu malih zrakoplova sa dva i četiri sjedala na električni pogon.

Problem je u tome što promet električnim zrakoplovima nije reguliran", objasnio je Boscarol. Naime, operater većine norveških zračnih luka Avinor želi da Norveška postane prva zemlja u kojoj će električni zrakoplovi predstavljaju značajan udio na tržištu, tako da su u Pipistrelu naručili zrakoplov, u početku za demonstracijske svrhe. Avinor se u toj investiciji udružio s Norveškim savezom za sportsko zrakoplovstvo. Tvrtka je uvjerena da uvođenje komercijalnih letova s električnim zrakoplovima može biti realizirano do 2030. Nakon sporazuma sklopljenog 2015. s indijskom vojskom, za koju će izgraditi 194 zrakoplova, u Indiji je Pipistrel sklopio novi značajan posao. Trenutno u Indiju isporučuju mjesečno sedam zrakoplova Virus SW 80 Garud, koju je indijska vojska izabrala kao tehnički najprihvatljivije.

Kada je riječ o proširenju poslovanja, u Vipavi je Pipistrel kupio proizvodne prostore bivše tvrtke Duka, velike 4500 četvornih metara. Zbog sve veće potražnje za kompozitnim dijelovima zrakoplova, odlučili su ih proizvoditi sami. Kako je objasnio Boscarol, u sljedeće dvije do tri godine zaposlit će dodatnih 70 radnika u novom pogonu.

Dobavljači i iz Srbije
Kompozitne dijelove krila i trupa za Pipistrel trenutno proizvodi nekoliko dobavljača iz Gorenjske i Srbije. "Međutim, potrebe su prevelike, jer Panthera i letjelica za Uber imaju takvu tehnologiju koju jednostavno moramo imati u kući. Zato smo tražili dodatni prostor gdje bismo to mogli raditi jer ga nije bilo Ajdovščini", rekao je Boscarol. 

Komentirajte prvi

New Report

Close