Kinezi ponovno grade američke željeznice

Autor: Poslovni.hr , 08. travanj 2010. u 22:00

The New York Times piše kako Peking SAD-u nudi tehnologiju, opremu i inženjere koji bi radili na širenju američke željezničke trase

Gotovo 150 godina nakon što je tisuće Kineza došlo u Sjedinjene Američke Države kako bi gradili željezničke pruge diljem Zapada, Kina bi ponovno mogla odigrati veliku ulogu u širenju američke željezničke mreže.

No ovoga puta Kina će igrati potpuno drugu ulogu: Ameriku će opskrbljivati tehnologijom, opremom i inženjerima koji će graditi brze željezničke trase. Kineska vlada je s Kalifornijom i General Electricom potpisala preliminarne sporazume o suradnji kako bi pomogla u gradnji željeznica. Sporazumi pokazuju želju Kine da postane veliki izvoznik i davatelj licencije za brze vlakove koji voze 350 kilometara na sat. “Najnapredniji smo u mnogim područjima i spremni smo to podijeliti sa Sjedinjenim Državama”, kazao je Zheng Jian, glavni planer i direktor brzih željeznica pri kineskom ministarstvu željeznica. Kalifornijski guverner Arnold Schwarzenegger detaljno je pratio tijek razgovora s Kinom te se nada da će krajem godine doći u Peking kako bi održao razgovore s kineskim dužnosnicima ministarstva željeznica. Kalifornija na gradnju željezničke trase od San Francisca do Los Angelesa planira potrošiti 43 milijarde dolara. Kina nije zainteresirana samo za gradnju željeznica u Kaliforniji, već bi također financirala njihovo građenje. Ipak, Kina nije jedina država zainteresirana za prodaju opreme namijenjene gradnji kalifornijske željezničke trase. Upravu brzih željeznica također su kontaktirali Japan, Njemačka, Južna Koreja, Španjolska, Francuska i Italija. Agencija još nije odabrala čiju će tehnologiju izabrati. Član odbora Uprave brzih željeznica David Crane je rekao da kineska ponuda nema slabih strana i da je Schwarzenegger izuzetno zainteresiran za odlazak u Peking kako bi razgovarao o mogućoj realizaciji poslova. No čak i ako s Kinom bude postignut sporazum o gradnji i financiranju željezničke trase, znatne prepreke ipak se ne mogu izbjeći. Kinesko ministarstvo željeznica suočit će se s nezavisnim sindikatima i demokratski izabranim političarima, o čemu se kod kuće ne mora brinuti. Amerika isto tako ima strože zakone o radu i imigraciji nego Kina. Zeng je unatoč tome rekao da će svaka kineska ponuda biti u skladu s američkim zakonima i regulativama. Kinesko ministarstvo željeznica ima reputaciju brzog i jeftinog graditelja te je samo ove godine u promet pustilo 2000 kilometara brze željezničke trase. Ipak, pritisak politike “kupujmo američko” mogao bi Kini otežati izvoz potrebne opreme u SAD. Ministarstvo željeznica je s General Electricom zaključilo okvirni sporazum o licenciranju svoje tehnologije. Sporazum navodi kako najmanje 80 posto dijelova za lokomotive i opreme za kontrolu sustava mora doći od američkih dobavljača te da će završno sastavljanje biti u SAD-u. Kina će dati licenciju za tehnologiju, inženjere i 20 posto dijelova.

Komentirajte prvi

New Report

Close