InBev želi kupiti Anheuser-Busch

Autor: Ksenija Končevski , 26. svibanj 2008. u 06:30

Najvećim spajanjem u sektoru alkoholnih pića nastala bi kompanija koja bi držala četvrtinu svjetskog tržišta

Najveći proizvođač piva po prodaji InBev planira preuzimanje američkog pivara broj jedan Anheuser-Buscha za što bi mogao ponuditi 46 milijardi dolara odnosno 65 dolara po dionici, otkriva neimenovani izvor upoznat s planovima tvrtke za agenciju Reuters.

U slučaju uspješnog zaključenja transakcije Anheuser-Buscha, čije su dionice u petak na cijeni narasle 10 posto, to će biti najveća akvizicija u povijesti sektora alkoholnih pića. Dio stručnjaka smatra da spajanje Inbeva i Anheusera ima velike šanse biti zaključeno još ove godine. Anheuser-Busch, koji kontrolira gotovo polovicu američke prodaje piva, po spajanju s najvećim svjetskim pivarom InBevom zajednički bi kontrolirao četvrtinu svjetskog tržišta piva. InBev će, prema riječima neimenovanih izvora, uskoro započeti pregovore s Upravom Anheuser-Buscha koji drži više od 50 posto tržišta u SAD-u. U slučaju da američka strana odbije pregovore, belgijski je InBev spreman pristupiti izravno dioničarima. Nagađanja o mogućoj ponudi InBeva, koji proizvodi pivo Stella Artois, Beck’s i Brahma za američkog rivala koji stoji iza piva Budweiser i Michelob, zahuktala se prošloga tjedna nakon što se prije toga o njoj već u nekoliko navrata spekuliralo. O preliminarnim pregovorima o spajanju brazilske novine su izvijestile još u veljači 2007. Osnovan 2004. nakon spajanja belgijskog Interbrewa i brazilskog AmBeva, Inbev je već prisutan na tržištu SAD-a i istovremeno ima vrlo razvijeno poslovanje u zapadnoj Europi. Poslovanje je proširio u istočnoj Europi, Aziji i Latinskoj Americi, prije svega na ključnom tržištu u Brazilu. Anheuser-Busch istovremeno ima dominantnu poziciju u SAD-u gdje je 2005. prodao 23,5 milijardi litara piva. Visoke troškove poslovanja vodeći svjetski proizvođači piva posljednih godina pokušavaju prebroditi spajanjima i akvizicijama u sektoru koja su se ubrzala nakon što je treći svjetski pivar SABMiller u listopadu lani najavio spajanje američkih divizija piva s manjim kanadskim rivalom Molson Coorsom vrijedno 10 milijardi dolara. SABMiller i Molson Coors združivanje američkog poslovanja objavili su da bi konkurirali tržišnom lideru Anheuser-Buschu na tom najprofitabilnijem svjetskom tržištu piva. MillerBrewing (u vlasništvu SABMillera), inače, drugi je najjači pivar u SAD-u prema ostvarenoj prodaji gdje drži 19 posto tržišta, dok je Molson Coors treći po redu sa oko 11 posto udjela na tom tržištu. SABMiller i Molson Coors na suradnju je potaknula i sve veća potreba za jačom konkurencijom na tržištu pića u SAD-u gdje opada konzumacija piva, dok istodno rastu troškovi proizvodnje.




Trendu konsolidacije priključio se i nizozemski Heineken koji je, kako smo pisali, u suradnji s danskim Carlsbergom krajem siječnja priveo kraju tromjesečnu bitku za preuzimanje britanskog rivala S&N-a čija je Uprava nakon tri neuspješna pokušaja ipak prihvatila ponudu vrijednu 7,8 milijardi funti (15,4 milijarde dolara). Dok zasićeno zapadnoeuropsko tržište trpi teškoće zbog velike konkurencije proizvođača, piva, vina i drugih alkoholnih pića, Heineken se poput svojih rivala okreće tržištima središnje i istočne Europe te Azije gdje potražnja za pivom i dalje raste. Heineken je tako potom krajem ožujka za nepoznat iznos kupio češkog pivara Drinks Union da bi snažnije konkurirao drugopozicioniranom rivalu u Češkoj, InBevu, koji drži 15 posto udjela. Heineken će, zahvaljujući Drinks Unionu, podsjećamo, ukupnu prodaju piva u Češkoj povećati na više od 1,9 milijuna hektolitara, tržišni udio uvećati sa 9 na 12 posto te pojačati treću poziciju na tom srednjoeuropskom tržištu. Prije Drinks Uniona, Heineken je u kolovozu lani od njemačkog rivala Radeberger Gruppea preuzeo i češkog pivara Krušovice zahvaljujući kojem je tržišni udio sa 5 posto povećao na sadašnjih 9 posto. Nadalje, prošloga četvrtka Heineken je objavio i preuzimanje bjeloruske pivovare Rečica zahvaljujući kojoj će taj nizozemski proizvođač piva broj jedan pojačati poziciju na brzorastućem tržištu Bjelorusije sa 24 posto tržišnog udjela u proizvodnji piva.

Anheuser traži obranu kroz akviziciju u Meksiku

Američki pivar Anheuser-Busch mogao bi se pokušati obraniti neprijateljskom pokušaju preuzimanja belgijskog rivala InBeva kupnjom 50-postotnog udjela u meksičkom konkurentu Grupo Modelo, proizvođaču piva Corona. Preuzimanjem 50-postotnog udjela u meksičkom Grupo Modelo, koji Anheuser-Busch još ne posjeduje, američkog bi proizvođača piva, smatraju analitičari, moglo stajati između 10 i 15 milijardi dolara, te ga pritom učiniti preskupim za InBev.

Komentirajte prvi

New Report

Close