Globalno oglašavanje u 2009. past će 3,9 posto

Autor: Ksenija Končevski , 03. prosinac 2008. u 22:00

Najveći pad pogodit će američke medije, koji će imati 8,7 posto manje oglasa

Nakon što ju je u ovoj godini pogodio velik pad oglašavanja, američka medijska industrija, prema mišljenju analitičara, u 2009. trpjet će veće probleme jer nema naznaka stišavanja gospodarske krize i pada potrošnje kupaca. Naime, u UBS-ovu izvještaju objavljenom početkom studenog piše da će globalno oglašavanje u 2009. pasti 3,9 posto, predvođeno 8,7-postotnim padom u SAD-u, prenosi Reuters.

Čimdbenik nesigurnosti
Recesija pojačava pritisak na televizijske postaje, operatere kabelske televizije, novinske izdavače i druge tvrtke u sektoru medija koji će se u sljedećoj godini susresti s većim problemima nego što su ih dosad osjetili, pogotovo uzme li se u obzir postupna, ali značajna promjena preferenci potrošača u korist interneta i digitalnim medijima. S takvim se ocjenama slažu i analitičari. “Jasno, kupci smanjuju potrošnju. To je gospodarska realnost, gubitak radnih mjesta i strahovanja od budućih otpuštanja”, objašnjava Stefanie Kane iz konzultantske tvrtke PricewaterhouseCoopers. Čak i prije kreditne krize koja je potaknula ekonomsku krizu oglašivači su počeli usmjeravati veći dio svojih budžeta na internet, zbog čega su tradicionalne medijske kompanije morale početi razmišljati o dugoročnom preživljavanju. Zbog globalne gospodarske krize to se pitanje nametnulo ključnim, potopivši vrijednost dionica medijskih i kompanija u svijetu zabave, poput konglomerata News Corp.-a, proizvođača videoigara Take Two Interactivea, ali i satelitskog radioposlužitelja Sirius XM-a te lanca za iznajmljivanje filmskih naslova Blockbustera.“Neki se slažu da je medijska zabava kontraciklička jer ljudi prihvaćaju izdanja koja donosi svijet zabave. To je istina, no medijske su kompanije vrlo zabrinute zbog potrošnje kupaca”, rekao je Howard Bass, viši partner u Ernst &Youngovoj tvrtki Global Media & Entertainmnet Advisory Services. “Pričekat ćemo sljedeći mjesec da vidimo što se događa u maloprodaji, no očekujem tešku situaciju na tržištu”.

Izlaz u preuzimanjima
Stručnjaci smatraju da bi medijske kompanije u ovom trenutku mogle iskoristiti prednost pada tržišne vrijednosti i krenuti u preuzimanja. Tehnološke kompanije bi tako mogle iskoristiti potrebe nekih medijskih kompanija u smislu prilagođavanja internetu, prije svega u sektoru mobitela. Da takve ocjene stručnjaka nisu nerealne potvrđuju i izjave Jeffreya Immelta, predsjednika Uprave General Electrica, u čijem je vlasništvu NBC Universal, a koji je rekao da je njegova tvrtka zainteresirana za širenje u sektoru medija. Nadalje, na taj bi se korak mogao odlučiti i News Corp., medijska kompanija u vlasništvu Ruperta Murdocha, a koja raspolaže s više od 5 milijardi dolara gotovine, ali i Time Warner, s više od 4 milijarde dolara. Potencijalni kupac u sektoru je i IAC/InterActiveCorp, a što je već i potvrdio predsjednik Uprave Barry Diller.




Komentirajte prvi

New Report

Close