General Motors na udaru kritika zbog selidbe Buicka

Autor: Ana Maria Filipović Grčić , 19. kolovoz 2015. u 22:01
Američke tvrtke sve se češće odlučuju na selidbu proizvodnje, Foto: Reuters

Proizvodnja najstarije američke marke automobila odlazi u Europu i Kinu.

Buick, američki proizvođač luksuznih automobila u vlasništvu General Motorsa (GM), nakon 2016. bi većinu svojih vozila koje prodaje u SAD-u mogao uvoziti iz – Europe i Kine. Anonimni izvori bliski Reutersu otkrili su kako će tek dva buduća Buickova modela biti izrađivana u SAD-u, dok će se ostala proizvodnja preseliti preko oceana.

Reutersovi izvori otkrivaju da se preseljenje proizvodnje iz Michigana i Kanade u Kinu ili Europu odnosi na modele Verano i Regal, do kraja 2016. i 2017. godine. Još se jedan Buickov model, Encore, trenutno uvozi i to iz Koreje. No, očekuje se kako će i njegova proizvodnja biti preseljena u Kinu. To se planira realizirati nakon što GM u Detroitu započne pregovore sa sindikatom zaposlenih u autoindustriji.

 

920 tisuća vozila

lani je prodao Buick u Kini, četiri puta više nego u SAD-u.

Buick na američkom tržištu planirati dodati i dva nova modela, Cascada kabriolet koji će se iz Europe uvesti početkom sljedeće godine te Envision, crossover srednje veličine, krajem 2016. godine. Iz Buicka su poručili kako ne komentiraju špekulacije o budućoj proizvodnji. No, sve je češća navada američkih proizvođača automobila, među kojima je i Ford, da proizvodnju vozila sele izvan SAD-a, što izaziva negativne reakcije sindikata zbog gubitaka radnih mjesta.

Cindy Estrada, čelnica GM-ova ogranka jednog od najvećih sindikata u SAD-u (UAW) koji zastupa i radnike Forda te Fiat Chryslera, izrazila je razočaranje predviđanjima o preseljenju proizvodnje. “Nakon žrtava koje su podnijeli 2009. američki porezni obveznici i zaposlenici kako bi General Motors postao profitabilnom tvrtkom kakva je danas, članovi sindikata razočarani su predviđanjima o uvozu iz Kine”, izjavila je, dodavši da je “GM trebao ostati pri izjavi da će proizvoditi ondje gdje prodaje”.

No, prodajne statistike na neki način i opravdavaju preseljenje proizvodnje pod motom “proizvodimo gdje prodajemo”. Buick je u Kini, svom najvećem tržištu, prošle godine prodao 920.000 vozila, četiri puta više nego u SAD-u. Razlog većoj prodaji može ležati i u jačanju kineske srednje klase i njihovom potrebom za luksuznom robom. 

Komentirajte prvi

New Report

Close