Delta progutala Northwest i prerasla u najveću aviokompaniju

Autor: Ksenija Končevski , 31. listopad 2008. u 00:00

Novi avioprijevoznik imat će 800 zrakoplova i 75.000 zaposlenih

Treći po veličini američki avioprijevoznik Delta Air Lines i manji domaći rival Northwest Airlines u srijedu su zaključili 2,6 milijardi dolara vrijedno spajanje u dionicama i prerasli u aviokompaniju broj jedan na svijetu. Riječ je o prvom spajanju dvaju američkih aviokompanija u posljednje tri godine koje će prema ocjenama stručnjaka potaknuti daljnju konsolidaciju u sektoru.

Otvoren put za realizaciju spajanja, a prošlo je šest mjeseci od postizanja dogovora, Delta i Northwest su dobili nakon zelenog svjetla američkog regulatora tržišne utakmice, a o kojem su se prije toga usuglasili dioničari obje američke aviokompanije. Američki antitrustovski regulator spajanje je podržao navevši da će združivanje dvaju avioprijevoznika vjerojatno povećati učinkovitost bez narušavanja konkurencije ili štete za potrošače unatoč zabrinutosti nekih američkih potrošačkih udruga zbog potencijalnog poskupljenja karata i narušavanja tržišne utakmice. Združena kompanija Delte i Northwesta prerasla je dosadašnjeg najvećeg svjetskog avioprijevoznika American Airlines (u sklopu AMR Corporationa) prema prometu, a raspolagat će s ukupno 800 aviona i 75.000 zaposlenika. Spojeni će avioprijevoznik zadržati Deltin naziv, sjedište tvrtke u Atlanti, predsjednika Uprave Richarda Andersona, generirati 35 milijardi dolara prihoda godišnje te dodatnih dvije milijarde dolara prihoda i uštede, priopćila je tvrtka. Povrh toga zajednički će kontrolirati oko 25 posto zračnog prometa u SAD-u, predsjednik Uprave Northwesta Doug Steenland ući će u Upravu združene aviokompanije, a Deltin glavni financijski direktor Ed Bastian bit će imenovan za predsjednika tvrtke.

Delta će zahvaljujući Northwestu pridodati pacifičke aviorute te profitirati na letovima za Europu i Latinsku Ameriku. U problemima zahvaćenoj avioindustriji u SAD-u zbog skupog kerozina i financijske krize za naklonost putnika bori se čak devet vodećih aviokompanija koje skupo gorivo i recesiju pokušavaju nadvladati eliminiranjem većih rivala, što analitičari navode jednim od glavnih razloga spajanja Delte s Northwestom. Vodstvo Delte o opciji spajanja s rivalskim aviokompanijama, kako smo već pisali, počelo je razmišljati od studenog prošle godine kada je objavilo stvaranje Uprave, odbora i studiju konsolidacije, a u siječnju se osim o spajanju s Northwestom istovremeno pregovoralo i s domaćim rivalom United Airlinesom. Spajanje Delte i Northwesta analitičari su otpočetka smatrali izglednijim, prije svega zbog predsjednika Uprave R. Andersona, koji je nekada sjedio u direktorskoj fotelji Northwesta.

Komentirajte prvi

New Report

Close