Continental prešao u Star Alliance

Autor: Ksenija Končevski , 08. travanj 2009. u 22:00

Američke aviokompanije se zadužuju da bi mogle financirati otplatu dugova i modernizaciju flote

American Airlines i US Airways i drugi veliki američki avioprijevoznici dodatno se zadužuju da bi mogli financirati otplatu dugova i kupovati avione, no mogli bi imati problema u pronalaženju kreditora za otplatu rata koje su barem dvostruko veće nego prije dvije godine. Naime, kako prenosi Bloomberg, dok je aviokompanija American Airlines (u sklopu AMR Corporationa), u prvim mjesecima ove godine imala 1,1 milijardu dolara dugovanja, US Airways traži financijera za pet aviona, a Continetal Airlines pokušava naći kreditora za financiranje jednog ili dva aviona.

Pad broja putnika
Bez novih kredita za refinanciranje dugova ili za nabavu aviona, javlja Bloomberg, aviokompanije će biti prisiljene iskoristiti svjež novac koji bi im trebao koristiti u vrijeme recesije. Potreba za hitnim svježim kapitalom i pad potražnje za putovanjima avionom stvaraju dodatni pritisak na avioprijevoznike koji su već ugroženi globalnom kreditnom krizom i smanjenim brojem putovanja. Istodobno, američki Ured za promet u utorak je objavio da će dopustiti američkoj aviokompaniji Continental Airlinesu priključenje savezu aviokompanija Star Alliance, koji uživa antikartelski imunitet u određivanju cijena i rasporeda za neke letove. Continetal se, naime, još prošle godine izjasnio da želi napustiti Sky Team u kojemu je s Deltom i Northwestom i priključiti se Star Allianceu, kojem među ostalim pripada United Airlines i Lufthansa, ali i Croatia Airlines. Continetal bi u Star Alliance mogao prijeći već ovoga listopada. Promjena članstva u savezu aviokompanija, prenosi Businessweek, dao bi Continentalu veći tržišni udio na transatlanstkim letovima, a profitirao bi i zahvaljujući snažnim Unitedovim rutama za Aziju. Predsjednik Nadzornog odbora Continentala Lawrence Kellner istaknuo je da će po priključivanju njegove kompanije Staru najviše koristi imati putnici i pogodovati očuvanju konkurencije i radnih mjesta. Pritom je dodao da će brzo dobivanje zelenog svjetla omogućiti da taj proces prođe glatko.

CA na Terminalu 1
Aviokompanije članice trećeg velikog saveza One Worlda, koji čine American Airlines i British Airways tek čekaju odobrenje za antikartelski imunitet. Ti su se avioprijevoznici, naime, žalili da su u nepogodnijem položaju u odnosu za članice Star Alliancea i Sky Teama sa antikartelskim imunitetom koji im omogućava da djeluju kao jedna velika kompanija na međunarodnim rutama.Osim što će dobiti nove članice, Star Alliance se u međuvremenu priprema na sljedeću fazu strategije “poteza pod jednim krovom” na londonskom aerodromu Heathrow. Naime, taj plan uključuje da se aviokompanije koje prometuju na Terminalu 2 na Heathrowu, među kojima su Croatia Airlines, Austrian, Lufthansa, SWISS i TAP Portugal ovoga ljeta premjeste na Terminal 1.




Komentirajte prvi

New Report

Close