Poslovni.hr slavi 20.rođendan
EN DE

Slasticama sa znanstvenim potpisom iz hobija ispekle uspješan posao

Autor: Majda Žujo
08. svibanj 2013. u 15:58
Podijeli članak —
Suvlasnica Cukeraja Marina Krpan, doktorica nutricionizma i viša asistentica na PMF-u, kaže da nove

Imaju tri slastičarnice u Zagrebu, desetak zaposlenih i dva milijuna kuna prihoda. Počele su prije pet godina, a glavni su im aduti vlastiti recepti.

U ležernom razgovoru dok su na moru zajedno pekle kolače sestre Vesna Ceraj i Marina Krpan prije pet su godina svoju ljubav prema slatkom odlučile pretvoriti u posao. Krenule su odmah u akciju, pronašle poslovni prostor i otvorile Cukeraj.

već od 5 € mjesečno
Pretplatite se na Poslovni dnevnik
Pretplatite se na Poslovni Dnevnik putem svog Google računa, platite pretplatu sa Google Pay i čitajte u udobnosti svoga doma.
Pretplati se i uštedi
 

M. Krpan

Zaposlili smo samo jednu slastičarku koja je pekla kolače prema našim receptima i kupili nešto opreme da vidimo kako će nam ići

Prvu slastičarnicu slatkog imena otvorile su 2008. na Jarunu, a nekoliko godina kasnije Cukeraj je otvoren i na Britanskom trgu i u Dubravi. U samo nekoliko godina slastičarnica je postala prepoznatljiv zagrebački brend, a sudeći prema odličnim poslovnim rezultatima, sponatana ideja pretvorila se u uspješnu poslovnu priču."Kada smo se upustili u posao, bojali smo se kako će nas tržište prihvatiti. Zato smo i krenuli s malim prostorom u kojem je bila i manja proizvodnja. Zaposlili smo samo jednu slastičarku koja je pekla kolače prema našim receptima i kupili nešto opreme da vidimo kako će nam ići. U sve smo krenuli vrlo skromno, a skromni smo i danas jer nam je primarni cilj zadovoljiti potrebe kupaca", ispričala nam je  Marina Krpan, suvlasnica Cukeraja, inače doktorica nutricionizma zaposlena na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu kao viša asistentica."Hrana i nutricionizam su mi struka. Cijeli život bavim se time i Cukeraj je došao kao lijep spoj. Osim ljubavi prema kolačima, i sestra, koja je doktorica medicine, i ja imamo znanstvenu podlogu za ovo čime se bavimo. Svi kolači koje proizvodimo rade se isključivo na tradicionalan način, po recepturi koja je isključivo naša, ili naših baka, te od biranih namirnica", priča Krpan kojoj je, kao nutricionistici, kvaliteta slastica najvažnija.

U ležernom razgovoru dok su na moru zajedno pekle kolače sestre Vesna Ceraj i Marina Krpan prije pet su godina svoju ljubav prema slatkom odlučile pretvoriti u posao. Krenule su odmah u akciju, pronašle poslovni prostor i otvorile Cukeraj.

 

M. Krpan

Zaposlili smo samo jednu slastičarku koja je pekla kolače prema našim receptima i kupili nešto opreme da vidimo kako će nam ići

Prvu slastičarnicu slatkog imena otvorile su 2008. na Jarunu, a nekoliko godina kasnije Cukeraj je otvoren i na Britanskom trgu i u Dubravi. U samo nekoliko godina slastičarnica je postala prepoznatljiv zagrebački brend, a sudeći prema odličnim poslovnim rezultatima, sponatana ideja pretvorila se u uspješnu poslovnu priču."Kada smo se upustili u posao, bojali smo se kako će nas tržište prihvatiti. Zato smo i krenuli s malim prostorom u kojem je bila i manja proizvodnja. Zaposlili smo samo jednu slastičarku koja je pekla kolače prema našim receptima i kupili nešto opreme da vidimo kako će nam ići. U sve smo krenuli vrlo skromno, a skromni smo i danas jer nam je primarni cilj zadovoljiti potrebe kupaca", ispričala nam je  Marina Krpan, suvlasnica Cukeraja, inače doktorica nutricionizma zaposlena na Prehrambeno-biotehnološkom fakultetu kao viša asistentica."Hrana i nutricionizam su mi struka. Cijeli život bavim se time i Cukeraj je došao kao lijep spoj. Osim ljubavi prema kolačima, i sestra, koja je doktorica medicine, i ja imamo znanstvenu podlogu za ovo čime se bavimo. Svi kolači koje proizvodimo rade se isključivo na tradicionalan način, po recepturi koja je isključivo naša, ili naših baka, te od biranih namirnica", priča Krpan kojoj je, kao nutricionistici, kvaliteta slastica najvažnija.

Ključ je kvaliteta 
"Kvalitetu stalno ističem kao primarnu jer bez nje nema opstanka na tržištu. Ljudi uvijek prepoznaju kvalitetu i sigurnost proizvoda. Zato sada radimo i po sustavima kvalitete HACCP te ISO 9001, što zahtijeva pomno biranje dobavljača i namirnica", dodaje Krpan. Njihovu kvalitetu kupci su prepoznali vrlo brzo nakon otvaranja prve slastičarnice, pa im postojeći kapaciteti uskoro više nisu bili dovoljni. Stoga su se odlučili proširiti na još dvije lokacije u Zagrebu – Britanac i Dubravu, a ove godine cijelu su proizvodnju preselili na Ljubljanicu."Sada sve proizvodimo tamo, a onda rashladnim dostavnim vozilima distribuiramo", priča Marina Krpan, u čijim se slastičarnicama može kušati 30-ak vrsta torti i 20-ak vrsta kolača. Gosti ih mogu pojesti u ugodnom ambijentu slastičarnica uređenih u shabby chic stilu, ili pak naručiti preko interneta, i to uz dostavu. Standardne torte stoje od 190 do 270 kuna, moguće ih je i ukrasiti po želji, a na dan ih proizvedu četrdesetak. Vikendom je ta brojka i veća. Kako kaže Marina Krpan, u Cukeraju stalno razvijaju nove recepte, a smišlja ih starija sestra Vesna, koja obiteljski biznis uspijeva uskladiti s poslom direktorice programa dijetetike i lijekova u Atlantic grupi. S obzirom na uspješne karijere, dvije ambiciozne sestre vjerojatno ne bi uspjele voditi cijeli posao i upravljati sa desetak zaposlenih u Cukeraju da nema Marinina supruga Tomislava Krpana, koji je, kako kaže ona, menadžer za sve."On je zadužen za cijelu operativu, a svi zajedno donosimo odluke i dogovaramo se o razvoju novih proizvda, ciljeva i sustava kvalitete", kaže Marina.

 

Krpan

Jako su traženi i sitni kolači, posebno popularni francuski makaroni te išleri, koje nam starije gospođe uvijek hvale

Zaposlit će sezonce 
Kada dođu u Cukeraj, ljudi najčešće naručuju tortu Četiri boje čokolade, Ledeni vjetar ili sezonske kolače. "Jako su traženi i sitni kolači, posebno popularni francuski makaroni te išleri, koje nam starije gospođe uvijek hvale", dodaje Krpan, napomenuvši kako su prošle godine u svoju ponudu u Dubravi uveli i sladoled, što se pokazalo odličnim potezom. Stoga će prodaju sladoleda, kojeg također proizvode sami, proširiti i na ostale slastičarnice. Prva slastičarnica na Jarunu i dalje je najfrekventnija, a nerijetko se dogodi da u nedjelju navečer nema praznog stola, a ponekad ponestane i kolača iako se količina proizvodnje pomno planira."Na Jarunu nas već svi znaju. A kako su svi prostori slično uređeni, kad netko uđe u slastičarnicu na Britancu, može prepoznati da smo to mi. Sve je u prepoznatljivu shabby chic stilu. Slastičarnice je uređivala naša i sestrina obitelj, a stare stolce je decoupage tehnikom ukrašavala naša baka", priča nam suvlasnica ne skrivajući zadovoljstvo zbog uspjeha posla koji čini gotovo iz hobija. Taj "hobi" vlasnicama od početka donosi odlične prihode. Kako kaže Krpan, otkako su otvorili prvi Cukeraj, poslovanje raste, a lani su im prihodi dosegnuli gotovo dva milijuna kuna."Prihodi su nam se svake godine povećavali od 30 do 40 posto, a očekujemo da će tako biti i ove godine. Uvjerena sam da ljudi kod nas cijene beskompromisnu kvalitetu i uslugu koju nastojimo kontinuirano poboljšavati", smatra Krpan, napominjući kako je u poslovanju bitno imati viziju i u njoj biti dosljeda. A ako postoji kvaliteta, reći će, potreban dodatni marketing je minimalan jer najbolji marketing je usmena predaja njihovih kupaca."Bilo je nekoliko članaka u novinama koji su povećali promet, ali nema bolje reklame nego kada se nađete na zabavi, a sve zanima gdje je kupljena torta", ističe Marina Krpan. Tako su za jednu prigodu svoje torte dostavljali čak u Zadar jer su se toliko svidjele kupcima.  

 

Krpan

Prihodi su nam se svake godine povećavali od 30 do 40 posto, a očekujemo da će tako biti i ove godine

Namirnice i cijena
"Osim što želimo ostati ustrajni u kvaliteti i ostvarenju svojih ciljeva, ako potrebe tako pokažu, proširit ćemo i asortiman, ili ga po potrebi mijenjati. Osluškujemo naše kupce i pratimo potražnju", kaže Krpan. Ove godine, dodaje, ne planiraju širenje na nove lokacije iako su imali ponuda iz raznih trgovačkih centara. Ipak, ukaže li se dobra prilika, ne odbacuju ni tu mogućnost. U svakom slučaju, zbog sezonskog rasta, i prodaje sladoleda ove će godine zaposliti još pet ljudi, a nije isključeno da zaposle i nekoga u proizvodnji. U pet godina u Cukeraju nisu imali problema s poslovanjem. Tu i tamo susreću se s tekućim teškoćama, ali nije to nešto čemu bi pridali veću važnost. "Koliko god naše tržište ponekad smatra da smo skupi, to su cijene koje su znatno niže nego vani. U Sloveniji ne možete pojesti kolač za manje od tri eura", podsjeća ističući kako kolač od pomno biranih namirnica i ne može biti jeftiniji. Usto, kao nutricionistica, Krpan tvrdi da svaka osoba krišku torte može uklopiti u pravilnu prehranu."Ako su u toj torti orašasti plodovi, sezonsko voće i prava čokolada, nema razloga da je ne pojedete u malim količinama", preporučuje nutricionistica koja kaže da joj nikada ne dosadi jesti njihove kolače.

Konkurencija

Osmislili zajedničku tortu

U Cukeraju ne strahuju od konkurencije, koja je u finim slasticama sve veća. "Jesmo konkurencija, ali se dobro slažemo, čak i surađujemo. Susrećemo se na večerama, kongresima, sajmovima i razmjenjujemo iskustva. Na tržištu ima mjesta za sve. Ako svatko dobro radi svoj posao, nemamo se čega bojati. Uostalom, nedavno smo ostvarili i zajednički projekt u kojem smo osmislili zajedničku tortu koja se može kupiti u nekoliko zagrebačkih slastičarnica", priča Marina Krpan, koja problem ne vidi ni u uvođenju fiskalnih blagajni, koje su mnogim ugostiteljima postale noćna mora. "Mi to pozdravljamo. Konačno ćemo se riješiti 'kućnih proizvođača' koji prodaju kolače na crno, a nemaju veze ni s konkurentnim tržišnim uvjetima ni sa zdravstvenom ispravnošću hrane", kaže suvlasnica Cukeraja.

Autor: Majda Žujo
08. svibanj 2013. u 15:58
Podijeli članak —
Komentirajte prvi

Moglo bi vas Zanimati

New Report

Close