Temelj uspješnog poslovanja? Fokusiranost na korisnika

Iglo.hr je web stranica na kojoj možete predati svoju potražnju ili pregledati tuđe potražnje kroz klasično pregledavanje potražnji te biti obavješteni o novim potražnjama. Izdavač portala iglo.hr je tvrtka Vendibilis d.o.o. Evo što kažu pokretači ovog projekta...

OSOBNA ISKAZNICA (Ime, tvrtke, čime se bavi, kada je nastala, tko su vlasnici… )

Portal Iglo.hr je mjesto gdje možete predati svoju potražnju ili pregledati tuđe potražnje kroz klasično pregledavanje potražnji te biti obavješteni o novim potražnjama postavljenima u kategorijama od vašeg interesa. Iglo.hr Vam omogućava da na brz i jednostavan način obavijestite druge o svojoj potražnji, te na istu dobijete odgovor/ponudu i izaberete onu koja Vam najbolje odgovara.

Za sve one koji imaju proizvod i spremni su ga ponuditi na tržištu predlažemo da pregledaju postavljene potražnje ili putem pretplata budu konstantno obavješteni o novostima u kategoriji koju prate. Da bi se olakšala i ubrzala komunikacija portal Iglo.hr omogućava korisnicima da budu dostupni za komunikaciju svima koji nešto potražuju kroz chat u kategorijama od njihovog interesa.

Izdavač portala iglo.hr je tvrtka Vendibilis d.o.o., a portal je nastao u srpnju 2012. Prepoznali smo da ovakva platforma ne postoji, a kako svatko od nas, uključujući i tvrtke, nešto treba, ne postoji razlog zašto se ne bi omogućilo da svoju potražnju podijele s drugima.

Foto: Privatni album

Što vam je predstavljalo najveću prepreku pri pokretanju biznisa?

U početku prepreku nam je predstavljao pronalazak dovoljno stručnih programera i koordinacija njihovog rada s ostalim timovima u tvrtki. Trenutno smo vrlo aktivni na području marketinga i brizi o rastućoj bazi korisnika. Kao najveću prepreku u cijelom projektu naveli bi komercijalizaciju i tržišno pozicioniranje, s obzirom da je ovakav koncept poslovanja još u razvoju. Promjena navika razmišljanja korisnika koji su naviknuti na oglasnike i predaju oglasa (oglasa ponude) predstavlja nam izazov iako svakodnevno uočavamo da im se koncept potražnika sviđa i da ga prihvaćaju.

Pozitivne i negativne strane pokretanja biznisa u vrijeme krize?

Ovaj projekt svoju komercijalizaciju doživljava u doba krize a pozitivne strane su naš mladenački duh i volja za radom na nečem pozitivnom te vjera u uspjeh. Mi se borimo na tržištu s danim resursima i tržišnim okolnostima, te u postojećoj situaciji pokušavamo olakšati korisnicima i tvrtkama život i poslovanje. Negativna strana je zatvorenost i nezainteresiranost potencijalnih ulagača koji imaju averziju prema riziku poteklu iz opće ekonomske krize. Nerazvijenost hrvatske start-up scene i otežan pristup financiranju također su izazovi s kojima se svakodnevno susrećemo.

Foto: Privatni album

Primjer loše i dobre prakse među domaćim novim tvrtkama?

Loša praksa koju smo zamjetili među domaćim novim tvrtkama je nedovoljna priprema pri izlasku na tržište te nedovoljno razrađeni poslovni plan. Fokusiranost na korisnika/klijenta temelj je uspješnog poslovanja pa tako na portalu Iglo.hr korisnik/registrirani korisnik može sve usluge koristiti besplatno. Razmjena iskustava, dobronamjerne sugestije i poticajna atmosfera među novim tvrtkama dobre su prakse koje smo doživjeli i sami pokušavamo širiti.

Tko su vam tvrtke uzori?

Apple - jer je tvrtka koja je krenula iz garaže i postala najvrijednija kompanija na svijetu, a u Hrvatskoj stranice poput kupime.hr i kolektiva.hr koje su uvelike doprinjele razvoju internetskog poslovanja i razvoju svijesti o internetu kao izvoru inovacija.

Vaš najveći uspjeh dosad?

Uspjehom smatramo što smo prevladali sve dosadašnje izazove i pokrenuli portal. Najveći uspjeh nas tek očekuje, a to je uspješna komercijalizacija projekta. Svakodnevni rast broja korisnika i sugestije ljudi s kojima smo u kontaktu na dnevnoj bazi pomažu nam u daljnjoj realizaciji našeg portala.

Tko vam je ciljana ‘publika’ (potrošači) i kako ju se trudite pridobiti?

Ciljana publika su svi korisnici interneta. Fizičke osobe mogu u svojstvu korisnika besplatno postavljati potražnje i izabrati ponudu koja im najbolje odgovara, a svi oni koji imaju proizvod i spremni su ga ponuditi tržištu mogu dati ponudu na potražnju. Pravne osobe također mogu besplatno postavljati potražnje, ali im se isto tako nudi dodatni kanal za plasman njihovih proizvoda i usluga.

Koristeći funkcije koje smo razvili omogućeno je korisnicima postaviti uvjete, točno specificirati potražnju i dobiti odgovarajuću ponudu. Ovakva orijentacija na individualne korisnike daje nam za pravo vjerovati da naš koncept poslovanja ispravan s obzirom da se o VRM (Vendor relationship managementu) u svijetu govori kao o novom poslovnom pristupu.

Idealna zemlja u kojoj biste voljeli pokrenuti biznis? Ako postoji takva, zašto baš ta zemlja?

Idealna zemlja je ona u kojoj postoje povoljni uvjeti za pokretanje novih i inovativnih projekata. Za projekte ovog tipa SAD je još uvijek broj 1, zbog razvijenosti i veličine tržišta.

Jeste li imali kakvih početničkih grešaka, ako da - kakvih?

Griješiti je ljudski. Jedna od naših grešaka bio je izbor prvog dizajnerskog tima s kojim nismo bili na istoj valnoj dužini, no to nas je dovelo do dizajnera koji je svojim znanjem i stručnošću dao veliki doprinos vizualnom identitetu portala.

Vaš idealan zaposlenik?

Idealan zaposlenik je onaj tko vjeruje u projekt i s puno entuzijazma obavlja svoje zadatke te je fokusiran na uspjeh cijele ideje. Web portal radi 0-24 te ne postoji striktno radno vrijeme, stoga svi uključeni u projekt moraju biti svestrani i otvoreni za izazove.

Tražite li zaposlenike, ako da - kada, koliko njih i na kojem radnom mjestu? Kakvoj se plaći mogu nadati?

Nadamo se da ćemo u bliskoj budućnosti zaposliti nekoliko osoba, ali trenutno ih ne tražimo. Prvi idući zaposlenici bit će u području prodaje, a plaća će biti stimulativna i usklađena s rezultatom.

Imate li kakvih ‘recepata’ za ostale koji pokušavaju pokrenuti biznis?

Ne postoji jedinstveni recept, ali za svakog tko pokušava pokrenuti biznis nužno je dobro planirati faze razvoja gledano kroz dimenziju vremena i budžeta. Optimizam i ustrajnost uz mnoga odricanja na našem primjeru pokazali su se kao ispavan put.

Da danas pokrećem startup sigurno ne bi…

…čekali s projektom jer web start-up-ovi su projekti na kojima rade mladi ljudi koji već kao studenti stečeno znanje i vještine uz najmanje ulazne troškove mogu testirati na tržištu.

Najbolji poslovni savjet koji smo ikada dobili je…

“Ništa ne nastaje preko noći”, a sviđa nam se i “ako ne odradiš sam, nitko neće za tebe”.

Budite inovativni u komentarima i osvojite vrijedne nagrade!

Našim čitateljima smo osigurali vrijedne nagrade. Sve što trebate učiniti jest da u komentarima ispod ovog članka ostavite svoju originalnu ideju tj. čitatelj koji najoriginalnije odgovori na pitanje ‘Kako biste dalje razvili ideju iz gornjeg članka?’, osvojit će nagradu.

Kao nagradu za najbolji komentar dijelimo vam tromjesečnu web pretplatu na Poslovni dnevnik.

Ukoliko znate nekoga tko je na originalnoj ideji pokrenuo posao u kriznim vremenima, ili se upravo vi možete pohvaliti svojom poduzetničkom idejom, javite nam se na web@poslovni.hr!

Komentari (1)
  • dodo38
    dodo38 16:35 21.8.2012.

    Svakako bi vam dobro došlo malo više oglašavanja, odnosno promoviranja u javnosti… Projekt je zanimljiv, ali mislim da još nije previše ljudi čulo za njega. Jači i promišljeniji angažman na društvenim mrežama mogao bi pomoći. Btw. nije li ‘potražnik’ pomalo nespretan pojam? ;)

    p.s. sviđa mi se home page. jasan i pregledan. :)

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana Pogledaj sve