BlaBlaCar planira ulagati i u Hrvatsku

Autor: Bernard Ivezić , 17. rujan 2015. u 22:01
Osnovan je 2006. u Francuskoj. Svoje usluge nudi isključivo u međugradskom prometu

Francuski startup, koji se ubrzano širi u Hrvatskoj, nakon objave da je primio investiciju od 200 milijuna dolara otkriva da dio tog novca dolazi i ovdje.

Dio investicije od 200 milijuna dolara ili 1,34 milijarde kuna, koliko je upravo prikupio francuski startup BlaBlaCar, doći će u Hrvatsku, doznaje Poslovni dnevnik.

BlaBlaCar u ožujku je na hrvatskom tržištu ponudio uslugu posredovanja u organizaciji međugradskog prijevoza i do rujna postao najbržerastuća operacija tog startupa u Jadranskoj regiji. Kompanija ukupno ima više od 20 milijuna korisnika u 19 zemalja. Antonija Bilić Arar, voditeljica BlaBlaCara za Hrvatsku, kaže da rade iznad očekivanja. "Sigurno je da će dio investicije biti usmjeren i u razvoj poslovanja u Hrvatskoj, koje se pokazalo bolje nego što smo mogli predvidjeti", kaže Bilić Arar. BlaBlaCar osnovan je 2006. u Francuskoj.

Za razliku od Ubera, taj je startup igrao na sigurno. Svoje usluge ne nudi unutar gradova, već isključivo u međugradskom prometu, pa ne konkurira taksistima. Također, vozaču omogućuje da naplati samo zakonom definiran trošak putovanja. U Hrvatskoj je to dvije kune po kilometru, plus trošak cestarine i taj se iznos dijeli po broju suputnika. Zahvaljujući takvom modelu BlaBlaCar brzo je stekao veliku popularnost u Francuskoj i Njemačkoj. Prije četiri godine kompanija je prikupila prvu investiciju od milijun kuna.

Godinu kasnije dodatnih 10 milijuna dolara, a lani 100 milijuna dolara. Prošlogodišnja investicija omogućila je tom startupu da se proširi u sedam novih država, među ostalim na Hrvatsku, te da postane prisutan na tri kontinenta: Europi, Aziji i Južnoj Americi. Osim velikih tržišta EU, BlaBlaCar je prisutan u Indiji, Rusiji i Meksiku, a s najnovijom investicijom cilja i na Brazil.

Novu investiciju od 200 milijuna dolara zajednički su napravili fondovi Insight Venture Partners, Lead Edge Capital i Vostok New Ventures. Frederic Mazzella, osnivač i izvršni direktor BlaBlaCara, kaže da će im nova sredstva omogućiti daljnje širenje na nova tržišta, ali i jačanje pozicija na postojećim tržištima. Antonija Bilić Arar kaže kako postoji nekoliko niša korisnika koje su prepoznale prednosti BlaBlaCara u Hrvatskoj. "Govorimo o ljudima koji imaju veze na daljinu, poslovnjacima, onima koji nisu zadovoljni cijenom ili pak točnošću drugih oblika prijevoza", kaže Bilić Arar.

Komentirajte prvi

New Report

Close