Neobični automati prepuni svježeg, organski uzgojenog voća i povrća postali su pravi hit na monotonom tržištu brze hrane u Sjedinjenim Američkim Državama.
Kiosci u kojima su smješteni automati izrađeni su od recikliranog drva i okruženi biljkama, s tepihom od umjetne trave. Kiosk se puni svakog dana u 10 sati ujutro nizom svježih salata i "grickalica" koje se sastoje uglavnom od organskih, lokalno uzgojenih namirnica pripremljenih samo nekoliko sati ranije u obližnjoj kuhinji. Pokretač te ideje je Luke Saunders (27) iz Chicaga, koji kaže da se kada je bivšem šefu odbio znatnu povišicu i unapređenje, jer je odlučio pokrenuti vlastiti posao, susreo s pogledima punim nevjerice.
Međutim, Saundersova se zamisao već u prvim mjesecima poslovanja pokazala izuzetno isplativom, piše The Huffington Post. Naime, Saunders je na poslu koji je napustio, u prerađivačkoj industriji, prilično putovao te je primjetio je da američki lanci brze hrane nude mali, gotovo nikakav izbor zdrave hrane. "Moja ideja je bila da u automatima prodajem svježu hranu, bez konzervansa ili drugih dodataka i da hrana bude ukusna. Najveći strah sam osjećao dan prije otvaranja prvog kioska. Tko će kupiti voće i povrće iz automata? Međutim, za samo nekoliko sati automat je bio prazan", kaže Luke Saunders. Od prvog dana, svakog jutra već u 5 sati Saunders počinje s pripravom hrane koje se uzgaja na lokalnim farmama nakon čega puni automate plastičnim posudama.
Hrana koja se ne proda poklanja se pučkim kuhinjama, a tijekom dana cijene padaju proizvodima koji brže gube svježinu. U cilju zaštite kvalitete proizvoda u Suandersov hladnjak ne ulazi hrana koja brzo gubi ukus, poput običnih sendviča, a voće i povrće se u posude slažu na taj način da hrana što duže zadrži okus. Tako se, na primjer, sirevi te voće i povrće koje sadrži vodeu stavlja na dno posude, orasi u sredini, a na vrh posude se stavlja kupus ili zelena salata. Hrana s više proteina poput piletine, tune i lososa dostupna je zasebno. Različite su i cijene pa se salate prodaju s početnom cijenom od osam dolara, dok se piletina i tuna znatno jeftiniji jer se mogu kupiti već za dva dolara.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu