Želimo postati prvi globalni TripAdvisor za osobe s invaliditetom

Autor: Marta Duić , 02. lipanj 2015. u 22:00
Siniša Kekić i Stipe Splivalo osim agencije imaju i internetski turistički savjetnik za osobe s invaliditetom/Žarko Bašić/PIXSELL

U procesu smo traženja investitora koji će u globalnom turističkom savjetniku prepoznati potencijal te se uključiti kao partner projekta, kaže osnivač TraVableda Stipe Splivalo.

Stipe Splivalo, osnivač tvrtke TravAbled diplomirani je novinar koji se 15 godina bavi digitalnom produkcijom i vizualnim oblikovanjem. Njegov kolega s kojim radi u tvrtki, Siniša Kekić diplomirao je engleski jezik i opću lingvistiku te se proteklih sedam godina bavi televizijskim prevođenjem te posjeduje bogato iskustvo u individualnim i organiziranim putovanjima.

Tvrtku TraVabled Stipe Splivalo osnovao je prije 18 mjeseci s ciljem izrade globalnog internetskog turističkog savjetnika za osobe s invaliditetom. Prije šest mjeseci, dolaskom Kekića, doregistrirali su se kao putnička agencija specijalizirana za putovanja osoba s invaliditetom i prva su agencija takvog tipa u Hrvatskoj. Splivalo ističe da u Hrvatskoj postoji velik broj turističkih agencija, osobito danas nakon promjene zakona koja dopušta otvaranje internetskih putničkih agencija. Ipak, iako su neke od njih u određenim razdobljima organizirale putovanja za osobe s invaliditetom, dosad se nitko nije sustavno bavio tom turističkom granom.  "Razlog zbog kojeg smo se odvažili na takav korak leži upravo u činjenici da smo Siniša i ja osobe sa stopostotnim invaliditetom te smo upoznati sa svim preprekama o kojima moramo voditi računa prilikom organizacije putovanja, a ujedno smo i vrlo motivirani da pridonesemo ovom turističkom segmentu", tvrdi Splivalo.

 

650milijuna

osoba s invaliditetom znači i veliko tržište za ovakvu turističku uslugu

Ideja je nastala, kako kaže Splivalo, doslovce iz vlastitih frustracija. Nakon što je nabavio svoja prva invalidska kolica, shvatio je da, priča, gdje god ide mora unaprijed znati je li to mjesto dostupno za njih. Uz pomoć informatičkog iskustva, pokrenuo je projekt travabled.com – online turistički savjetnik za osobe s invaliditetom na kojem korisnici mogu razmjenjivati iskustva, postavljati pitanja vezana uz željene destinacije, davati preporuke i pomoći jedni drugima u otkrivanju dostupnih turističkih sadržaja. Iz tog koncepta razvili su i ovako usko specijaliziranu agenciju s ciljem dodatnog širenja. "Time smo dobili dva proizvoda, jedan lokalan, a drugi globalan koji su u međusobnoj sinergiji˝, ističe Splivalo. Ističe kako su ovoj fazi projekta orijenitirani na turističke potrebe osoba s tjelesnim invaliditetom zato što je toj ciljnoj skupini nemoguće uopće pristupiti turističkim objektima. U drugoj fazi,, kada otklone fizičke prepreke, krenut će u kampanju podizanja kvalitete turističke usluge te uključiti sve oblike invaliditeta. Splivalo kaže kako je u komunikaciji s raznim pružateljima turističkih usluga shvatio da oni često ne razumiju u potpunosti koncept pristupačnosti.  

"Reći će vam da su pristupačni, a onda nećete moći ući u sobu zbog neadekvatne širine vrata. Ljudi u kolicima imaju različite dijagnoze pa se često dogodi da netko određene aktivnosti može obavljati bez poteškoća stoga vlasnici smještajnog objekta zaključuju da je njihov objekt adekvatan za osobe s invaliditetom, no, nažalost, to u ostalih 90 posto slučajeva nije točna informacija. Kako bismo se uvjerili u pristupačnost nekog objekta i potencijalnom turistu s invaliditetom ponudili informaciju koju garantiramo, moramo sami obići mnogobrojne hotele i utvrditi koliko su zaista pristupačni. Tom prilikom nudimo im uslugu prilagodbe, jednostavnim i jeftinim montažnim rješenjima te polako krčimo put pristupačnom turizmu u Hrvatskoj", pojašnjava Splivalo.

U TravAbledu troje zaposlenika obavlja određene segmente posla. Siniša Kekić zadužen je za poslove vezane uz receptivni turizam te se bavi kreiranjem turističke ponude s kreativnim i sadržajnim aranžmane koji su dostupni svima. "Odličan je u komunikaciji i pregovorima, a kako je diplomirao engleski jezik, svi naši aranžmani izrađeni su prema vrhunskom jezičnom standardu", ističe Splivalo. Na poslovima programiranja i daljnjeg tehnološkog razvoja globalnog turističkog savjetnika radi Igor Buzatović, a Stipe Splivalo je zadužen za kreativni dio posla – bavi se vizualnim oblikovanjem proizvoda i većinu vremena posvećuje internetskom globalnom savjetniku za putnike s invaliditetom, izrađuje prezentacije, vodi kreativne kampanje te se bavi digitalnom strategijom. Splivalo napominje kako je tržište za putovanja osoba s invaliditetom ogromno, takvih je osoba oko 650 milijuna, a putuju stalno stoga tvrdi kako je njihova ponuda upravo ono što tržištu nedostaje.

"Proces stvaranja ponude duže traje nego kod klasičnih agencija jer sve što uključujemo u naše pakete mora biti dostupno i bez prepreka. Dakle, tržište postoji, no da bismo krenuli s prodajom, želimo prvo stvoriti kvalitetnu i brojniju ponudu. Želimo razviti što veći broj turističkih aranžmana dostupnih svima te naš proizvod ponuditi stranim partnerima s kojima već ostvarujemo prve kontakte i razmjenjujemo iskustva. Također, u procesu smo traženja investitora koji će u globalnom turističkom savjetniku prepoznati potencijal te se uključiti kao partner projekta kako bismo zajedno napravili maksimalni učinak i postali prvi svjetski tripadvisor za osobe s invaliditetom", poručuje Splivalo.

Osobama s invaliditetom otežano je i samo kretanje kroz grad i onemogućen ulazak u mnoge prostore zbog naizgled malih prepreka poput stepenica. "Time se sužava izbor mjesta koje možete posjetiti i automatski ste isključeni iz jednog velikog segmenta ponude što na kraju ne koristi ni vama ni njihovim vlasnicima jer se uskraćuju za velik broj potencijalnih kupaca. No sve to proizlazi iz jednog temeljnog problema, to je stav odnosno predrasude prema osobama s invaliditetom. Ljudi se boje onoga što ne razumiju i tek kada počinju razumijevati postaju tolerantniji. Razumijevanje možemo postići na način da se ljudi naviknu na osobe s invaliditetom u svojoj okolini, da ih upoznaju i steknu neku vrstu eksplanatornog znanja. Problem je u tome da kad dođemo u trgovinu, rijetko vidimo osobu s invaliditetom, a to je zato što prodavaonica ima stepenicu. Potrebno je prilagođavanje objekata tako da budu dostupni svima i da promatramo raznolikost ljudi oko nas, na kraju krajeva to je bitno svima nama zbog našeg osobnog rasta", smatra Splivalo.

Također, ističe kako su i obrazovne ustanove slabo prilagođene te je trošak studiranja dodatno opterećen zbog nabave invalidskih pomagala koja su vrlo skupa. Uz te mane, mnogi poslodavci imaju predrasude oko zapošljavanja osoba s invaliditetom. Kako kaže Splivalo, danas mnoštvo poslodavaca radije plaća "penale" državi nego da se odluče zaposliti radnika s invaliditetom pod izlikom "već smo jednog imali i bilo je lošeg iskustva". "Naravno da je bilo lošeg iskustva, bilo bi ga i sa potpuno zdravim radnikom, ali to ne bi pripisali njegovoj fizičkoj insuficijenciji već bi jednostavno konstatirali da je lijen, nekvalificiran ili neodgovoran", zaključuje Splivalo. 

Komentirajte prvi

New Report

Close