Istarski BDM Club okuplja mnoštvo gospodarstvenika s područja tog poluotoka, ali i cijele Hrvatske, radi međusobne pomoći i razmjene iskustava, profesionalnog napretka i stručnog usavršavanja.
U sklopu rada kluba redovito se održavaju seminari i radionice, a predavači su vrsni teoretičari ekonomije i biznismeni. Kako je nastao ovaj klub i kakvi su im planovi za naredno razdoblje, razgovarali smo s Karmen Cunjac, osnivačicom i direktoricom BDM-a.
Koliko je danas umrežavanje, posebice malih i srednjih, poduzetnika važno?
Prije nego se osvrnem na umrežavanje poduzetnika, željela bih naglasiti da, zbog svakodnevnog sve užurbanijeg načina života i činjenice da se naš socijalni život sve više svodi na društvene mreže, svi mi pomalo zanemarujemo činjenicu da je čovjek od samog svog nastanka socijalno biće, obzirom da je, kako bi preživio, bio primoran djelovati u grupi. I da u svom genetskom kodu zapravo nosimo primarnu potrebu za druženjem i interakcijom s drugim ljudima. Umrežavanje je jedan od načina koji zadovoljava tu potrebu. A govorimo li u tom kontekstu o malim i srednjim poduzetnicima, njihovo umrežavanje nije više pitanje izbora, ono naprosto postaje imperativ za opstanak na danas sve zahtjevnijem tržištu. Pogotovo nakon našeg nedavnog ulaska u Europsku uniju, ogromno tržište na kojem djeluju "igrači" koji na raspolaganju imaju sve ono što malom hrvatskom poduzetniku često nedostaje: lakši, brži i jeftiniji pristup kapitalu, znanje, potrebno iskustvo i suvremenu tehnologiju. U takvim je uvjetima teško očekivati da naš mali poduzetnik, ne udruži li snage sa sebi sličnima, može djelotvorno prosperirati.
Na koji način BDM Club povezuje istarske poduzetnike?
BDM Club djeluje već četvrtu godinu, a svoje članove, mahom istarske poduzetnike, povezuje prije svega na način što ih neprestano aktivno potiče na međusobnu poslovnu suradnju. Zatim, na redovnim druženjima svojih članova organiziramo predavanja iz najrazličitijih poduzetničkih tema i tako zajednički stječemo znanja potrebna za naše svakodnevno poslovanje. Ono što možda naše članove najviše povezuje i zbližava su učestale radionice na kojima sudionici razmjenjuju svoja poslovna iskustva i zajednički rješavaju zadane zadatke, rješenja kojih kasnije mogu preslikati u svoj model poslovanja.
Što konkretno članstvo u vašem klubu donosi tvrtkama članicama?
Članstvo u BDM Clubu donosi višestruke koristi. Prije svega je to predstavljanje vlastite djelatnosti ostalim članovima kluba i dobivanje informacija o tome što ostali članovi mogu njima ponuditi. Osim toga, na web portalu kluba, koji je upravo redizajniran, za svakog smo člana BDM Cluba predvidjeli tzv. "web vizitku" u sklopu koje svaki član može svijetu predstaviti svoju poslovnu priču, kroz opis djelatnosti, galeriju fotografija, kontakt podatke, lokaciju i malu poslasticu – video spotove, koji nastaju u vlastitoj produkciji BDM Cluba, a u suradnji s renomiranim filmskim studijom iz Firenze (Italija). Zatim su tu mogućnost sudjelovanja na već spomenutim druženjima, kao i popusti na sve oblike edukacije i stručnih usluga. Naime, za naše članove organiziramo i cjelodnevne radionice iz poduzetničkih tema te tečajeve poslovnih stranih jezika. Naši su članovi i mnogobrojni stručnjaci – konzultanti iz različitih područja, koji svoje usluge ostalim članovima pružaju uz odobravanje značajnih popusta. Najnovija usluga, zaživjela ovih dana u sklopu novog web portala, je BDM Cloud – mogućnost pristupa edukativnim sadržajima te relevantnim poslovnim novostima i informacijama, namijenjena isključivo članovima kluba.
Jeste li orijentirani isključivo na poduzetnike iz Istre, ili ste nazočni i šire?
Prilikom osnivanja našeg poslovnog kluba, bili smo uglavnom orijentirani na istarske poduzetnike. No kako su nam se s vremenom počeli priključivati i poduzetnici iz drugih regija, pretežito iz Rijeke i Zagreba, rekli smo: zašto ne? i svoja vrata širom otvorili svima, tako da su u naš poslovni klub dobrodošli apsolutno svi poduzetnici, iz zemlje i inozemstva. Ponosni smo na dvije stvari: prvo, na naše prve članove iz EU, točnije iz Trsta i Pariza i drugo, na činjenicu da našim udaljenijim članovima ne predstavlja nikakav problem sjesti u auto i pojaviti se na našim druženjima.
Povećanje broja članova
Kakvi su vam planovi za iduće razdoblje i koje projekte planirate?
Prije svega, namjera nam je povećati broj članova, čime želimo postati relevantan i značajan gospodarski čimbenik. Iako nam i dosadašnji podaci daju za pravo misliti da smo to već postali. Naime, prema objavljenim podacima iz 2012. godine članovi BDM Cluba, njih 91, raspolažu imovinom u vrijednosti 2,5 milijardi kuna, ostvarili su oko milijardu kuna ukupnih prihoda i zapošljavaju 2329 radnika. Zatim, intenzivirati sve aktivnosti kojima smo se i do sada bavili, s posebnim naglaskom na edukaciju, obzirom da naši članovi postaju svakim danom sve svjesniji da je znanje vrlo moćno oruđe u savladavanju svakodnevnih prepreka i poslovnih poteškoća. I naravno – već naprijed spomenuta međunarodna suradnja i druženja s poduzetnicima iz ostalih zemalja, pogotovo onih iz preostalih 27 članica EU.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.“U borbi za opstanak, spremniji pobjeđuje na račun svoga protivnika jer je naslijedio bolju prilagodbu okolini.”
navedeno u knjizi Ritchiea R. Warda: The Living Clocks (1971.)
jasno
http://fmrpo.gov.ba/www/uploaded/FMRPO/Klasteri.pdf
Uključite se u raspravu