Umrežavanje poduzetnika je imperativ za opstanak

Autor: Darko Bičak , 01. travanj 2014. u 22:01
Karmen Cunjac

BDM Club djeluje već četvrtu godinu, a svoje članove neprestano aktivno potiče na međusobnu poslovnu suradnju.

Istarski BDM Club okuplja mnoštvo gospodarstvenika s područja tog poluotoka, ali i cijele Hrvatske, radi međusobne pomoći i razmjene iskustava, profesionalnog napretka i stručnog usavršavanja.

U sklopu rada kluba redovito se održavaju seminari i radionice, a predavači su vrsni teoretičari ekonomije i biznismeni. Kako je nastao ovaj klub i kakvi su im planovi za naredno razdoblje, razgovarali smo s Karmen Cunjac, osnivačicom i direktoricom BDM-a.

Koliko je danas umrežavanje, posebice malih i srednjih, poduzetnika važno?
Prije nego se osvrnem na umrežavanje poduzetnika, željela bih naglasiti da, zbog svakodnevnog sve užurbanijeg načina života i činjenice da se naš socijalni život sve više svodi na društvene mreže, svi mi pomalo zanemarujemo činjenicu da je čovjek od samog svog nastanka socijalno biće, obzirom da je, kako bi preživio, bio primoran djelovati u grupi.   I da u svom genetskom kodu zapravo nosimo  primarnu potrebu za druženjem i interakcijom s drugim ljudima. Umrežavanje je jedan od načina koji zadovoljava tu potrebu. A govorimo li u tom kontekstu o malim i srednjim poduzetnicima, njihovo umrežavanje nije više pitanje izbora, ono naprosto  postaje imperativ za opstanak na danas sve zahtjevnijem tržištu. Pogotovo nakon  našeg nedavnog ulaska u Europsku uniju, ogromno tržište na kojem djeluju "igrači" koji na raspolaganju imaju sve ono što malom hrvatskom poduzetniku često nedostaje: lakši, brži i jeftiniji pristup kapitalu, znanje, potrebno iskustvo i suvremenu tehnologiju. U takvim je uvjetima teško očekivati da naš mali poduzetnik, ne udruži li snage sa sebi sličnima, može djelotvorno prosperirati.   

Na koji način BDM Club povezuje istarske poduzetnike? 
BDM Club djeluje već četvrtu godinu, a svoje članove, mahom istarske poduzetnike, povezuje prije svega na način što ih neprestano aktivno potiče na međusobnu poslovnu suradnju. Zatim, na redovnim  druženjima svojih članova organiziramo predavanja iz najrazličitijih poduzetničkih tema i tako zajednički stječemo znanja potrebna za naše svakodnevno poslovanje. Ono što možda naše članove najviše povezuje i zbližava su učestale radionice na kojima sudionici razmjenjuju svoja poslovna iskustva i zajednički rješavaju zadane zadatke, rješenja kojih kasnije mogu preslikati u svoj model poslovanja.  

Što konkretno članstvo u vašem klubu donosi tvrtkama članicama? 
Članstvo u BDM Clubu donosi  višestruke koristi. Prije svega je to predstavljanje vlastite  djelatnosti ostalim članovima kluba i dobivanje informacija o tome što ostali članovi mogu njima ponuditi. Osim toga, na web portalu kluba, koji je upravo redizajniran, za svakog smo člana BDM Cluba predvidjeli  tzv. "web vizitku" u sklopu koje svaki član može svijetu predstaviti  svoju poslovnu priču, kroz opis djelatnosti, galeriju fotografija, kontakt podatke, lokaciju i malu poslasticu – video spotove, koji nastaju u  vlastitoj produkciji BDM Cluba, a u suradnji s renomiranim filmskim studijom iz Firenze (Italija).  Zatim su tu mogućnost sudjelovanja na već spomenutim  druženjima, kao i popusti na sve oblike edukacije i stručnih usluga. Naime, za naše članove organiziramo i cjelodnevne radionice iz poduzetničkih tema te tečajeve poslovnih stranih jezika. Naši su članovi i mnogobrojni stručnjaci – konzultanti iz različitih područja, koji svoje usluge ostalim članovima pružaju uz odobravanje značajnih popusta. Najnovija usluga, zaživjela  ovih dana u sklopu novog web portala, je BDM Cloud – mogućnost  pristupa edukativnim sadržajima te relevantnim poslovnim novostima i informacijama, namijenjena isključivo članovima kluba.

Jeste li orijentirani isključivo na poduzetnike iz Istre, ili ste nazočni i šire? 
Prilikom osnivanja našeg poslovnog kluba, bili smo uglavnom orijentirani na istarske poduzetnike. No kako su nam se s vremenom počeli priključivati i poduzetnici iz drugih regija, pretežito iz Rijeke i Zagreba, rekli smo: zašto ne? i svoja vrata širom otvorili svima, tako da su u naš poslovni klub dobrodošli apsolutno svi poduzetnici, iz zemlje i inozemstva. Ponosni smo na dvije stvari: prvo, na naše prve članove iz EU, točnije iz Trsta i Pariza i drugo, na činjenicu da našim udaljenijim članovima ne predstavlja nikakav problem sjesti u auto i pojaviti se na našim druženjima.

Povećanje broja članova

Kakvi su vam planovi za iduće razdoblje i koje projekte planirate?

Prije svega, namjera nam je povećati broj članova, čime želimo postati relevantan i značajan gospodarski čimbenik. Iako nam i dosadašnji podaci daju za pravo misliti da smo to već postali. Naime, prema objavljenim podacima iz 2012. godine članovi BDM Cluba, njih 91, raspolažu imovinom u vrijednosti  2,5 milijardi kuna, ostvarili su oko milijardu kuna ukupnih prihoda i zapošljavaju 2329 radnika. Zatim, intenzivirati sve aktivnosti kojima smo se i do sada bavili, s posebnim naglaskom na edukaciju, obzirom da naši članovi postaju svakim danom sve svjesniji da je znanje vrlo moćno oruđe u savladavanju svakodnevnih prepreka i poslovnih poteškoća. I naravno – već naprijed spomenuta međunarodna suradnja i druženja s poduzetnicima iz ostalih zemalja, pogotovo onih iz preostalih 27 članica EU.

Komentari (2)
Pogledajte sve

“U borbi za opstanak, spremniji pobjeđuje na račun svoga protivnika jer je naslijedio bolju prilagodbu okolini.”

navedeno u knjizi Ritchiea R. Warda: The Living Clocks (1971.)

jasno

http://fmrpo.gov.ba/www/uploaded/FMRPO/Klasteri.pdf

New Report

Close