GALERIJA: Poslovni dnevnik i ministar Maras predstavili Poslovni uzlet

Autor: Poslovni.hr , 07. ožujak 2014. u 14:03
FOTO: Jurica Galoić/PIXSELL

Cilj projekta je poticati male i srednje poduzetnike te im omogućiti alate za daljnji rast.

Mali i srednji poduzetnici protekle su dvije godine ostvarili rast te time spriječili još veću gospodarsku krizu u Hrvatskoj. Kako bi se smanjila i nezaposlenost među njima, Vlada bi uskoro mogla donijeti zakon po kojem će u tvrtkama morati biti zaposlen barem jedan radnik. Najavio je to danas Gordan Maras, ministar poduzetništva i obrta na predstavljanju projekta Poslovni uzlet kojim se želi promovirati i poticati malo i srednje poduzetništvo.

Maras je poručio kako će se u Vladi uskoro razmatrati i zakon po kojem bi mali poduzetnici PDV plaćali tek po naplaćenoj, a ne po izdanoj fakturi. Takav bi zakon na snagu mogao stupiti s 1. siječnja 2015. Maras je istaknuo da se Vlada trudi društvu ukazati na važnost malih i srednjih poduzetnika te ih kontinuirano potiče, subvencionira njihove projekte i širi pozitivne priče. Ministarstvo je stoga odlučilo podržati i projekt Poslovni uzlet  jer promiče dobre ideje i projekte koji mogu utjecati na poboljšanje, razvoj irast u tom poduzetničkom segmentu.

„Naš cilj je očuvati sva radna mjesta u malom i srednjem poduzetništvu te stvoriti uvjete da se otvore nova. No ne samo to. Želimo povećati produktivnost i konkurentnost malog i srednjeg gospodarstva, a vjerujemo da kroz projekte kao što je Poslovni uzlet idemo upravo u tom smjeru – dobra, kvalitetna i kontinuirana edukacija ključ je rasta i razvoja“, poručio je ministar dodajući kako su poduzetničke priče koje će kontinuirano pratiti ovaj projekt generatori dobrih ideja, ali i demonstrator da se može uspjeti.

Osnovni cilj Poslovnog uzleta je predstaviti mala i srednja poduzeća koja su proteklih pet godina, unatoč izazovnim tržišnim okolnostima, ostvarivala rast poslovnih prihoda, broja zaposlenih te ocjene boniteta. Poslovni će uzlet filtrirati 500 poduzetnika koji zadovoljavaju sve kriterije izvrsnosti, a one najbolje među njima dodatno i nagraditi. No cilj projekta nije samo promicati one najuspješnije, već i svim ostalim poduzetnicima omogućiti da kroz edukacije i iskustva drugih i sami postanu bolji.

„Malo i srednje poduzetništvo generira 65 posto zaposlenosti te čini preko 98 posto poduzeća u Hrvatskoj. Želimo potaknuti one najbolje među njima. No, nije nam u cilju samo puko nagrađivanje poduzetnika. Želimo im pružiti alate, know-how i dodatna znanja, kako bismo ih stimulirali i pomogli im da još više unaprijede svoje poslovanje“, kazao je Mislav Šimatović, glavni urednik Poslovnog dnevnika najavljujući novu, proaktivnu fazu projekta u kojoj će se intenzivirati dijalog između poduzetnika, predstavnika izvršne vlasti, financijskih institucija te znanstvene zajednice.

„Osim za informiranje o gorućim gospodarskim temama, platforme Poslovnog dnevnika poduzetnicima će koristiti i za edukaciju. Organizirat ćemo i niz okruglih stolova u suradnji s Večernjim listom te počasnim partnerom projekta HUP-om, a na 24 sata TV-u se uskoro počinju prikazivati i tematske emisije o poduzetništvu“, poručio je Šimatović najavljujući i četiri popratne manifestacije na kojima će biti proglašeni najuspješniji mali i srednji poduzetnici.

Projekt je  pozdravio i Bernard Jakelić, zamjenik glavnog direktora HUP-a te ostali partneri koji su zajedno s predstavnicima Poslovnog dnevnika i Ministarstva poduzetništva i obrta predstavili projekt.

Jakelić je upozorio da država često donosi mjere koje poništavaju dobre efekte drugih mjera i da je zato izuzetno bitno da se osvijesti stanje u kojem se poduzetnici nalaze.

„Stvaranje novih poslova i pravna sigurnost poduzetnika temeljni su preduvjeti za otvaranje novih radnih mjesta i pokretanje ekonomije što je teško postići u okruženju opterećenom nestabilnom poreznom politikom i nepredvidivim pravnim i formalnim okvirom za poslovanje. Zato projekt Poslovni uzlet ima dodanu vrijednost jer je svaki poslovni rezultat, u današnjem okruženju, uspjeh kojeg treba prepoznati i poticati kako bi tvrtka jačala konkurentnost, širila poslovni optimizam, otvarala nova radna mjesta i u konačnici utjecala na poboljšanje poduzetničke klime“ , kazao je Jakelić.

„Činjenica je da je upravo malo i srednje poduzetništvo glavni i vitalni dio gospodarstva. Mali i srednji poduzetnici pokretači su razvoja i stvaratelji novih radnih mjesta te u Hrvatskom Telekomu smatramo da je iznimno važno oformiti poticajno okruženje za njihov zdravi rast i razvoj. Upravo stoga, ove godine odlučili smo uz brojne druge aktivnosti podržati i projekt Poslovni uzlet koji malim i srednjim poduzetnicima na regionalnoj i nacionalnoj razini daje podršku za daljnji razvoj i stvaranje nove vrijednosti“, poručio je Jens Hartmann, član Uprave Hrvatskog Telekoma. Sličnu poruku poslao je i Ante Validžić, direktor prodaje za građanstvo, malo i srednje poduzetništvo Croatia osiguranja koji je istaknuo kako Croatia osiguranje bilježi rast poslovanja, a već nekoliko godina aktivno sudjeluje u projektima poticanja malog i srednjeg poduzetništva.

„Našim tvrtkama i partnerima ponudili smo proizvode potrebne za svakodnevno poslovanje po znatno povoljnijim uvjetima, razvili modele obrtničkog i poduzetničkog osiguranja te aktivno sudjelovali u promidžbi modela uspješnosti na ovom području putem medijskih projekata“, kazao je Validžić.

Alma Suhić, prokuristica tvrtke Gebrüder Weiss, poručila je kako je i njima, kao srednje velikom poduzeću, važno poticati male i srednje poduzetnike, jer rast takvih poduzetnika izravno utječe i na njihov rast.

U PBZ-u su pak zabilježili rast interesa za kreditima među poduzetnicima. No, prema riječima Zorana Kureljušića, izvršnog direktora Sektora za Marketing, grupe poslova s malim i srednjim poduzećima PBZ-a, ta su zaduživanja sve više usmjerena na prave investicije i kvalitetne programe, što je posljedica i sve većeg broja programa financiranja koja omogućuju ministarstva.

„Kroz Poslovni uzlet želimo otvoriti medijski prostor onima koji dobro rade. Vjerujemo da ćemo zajedno s drugim partnerima dokazati da se u Hrvatskoj može poslovati, razvijati znanja i kompetencije i na kraju profitirati“, zaključio je Kureljušić. 

Stručni partner projekta je Bisnode. Akademski i edukacijski partneri Poslovnog uzleta su Algebra, Cotrugli Business School, te Altius savjetovanje, a projekt su podržali i Ina, Oryx, LQ – leadership quality solutions.

Komentirajte prvi

New Report

Close