‘Poduzetništvo nije sprint već maraton’

Autor: Tomislav Hrastovčak , 05. ožujak 2014. u 09:43
Video screenshot/Neuralab

“Stigli smo u fazu realizacije više projekata i napravili kolekciju proizvoda s kompletnim sadržajem”, kaže vlasnik tvrtke Bugigraf.

Projekt Poslovanje na kvadrat ide svojim redovnim tijekom, a stručnjaci Goran Blagus i Filip Jelić marljivo rade s kandidatima projekta, među kojima je i zagrebačka tvrtka Bugigraf, koja se već dva desetljeća bavi proizvodnjom čestitki, pozivnica i proizvoda od specijalnih kartona. Vlasnik Bugigrafa, Tomislav Bugarin, otkrio nam je što se događalo u posljednje vrijeme i na novom susretu sa stručnjacima.

"Glavna tematika posljednjeg sastanka bila je kako predstaviti i prodati vlastiti proizvod na stranom i domaćem tržištu. Učili smo kroz prikaze te nabrajali prednosti proizvoda", kaže vlasnik tvrtke, koji se među ostalim osvrnuo i na tijek rada na novim proizvodima.  "Stigli smo u fazu realizacije više projekata i napravili kolekciju proizvoda s kompletnim sadržajem. Odredili smo tržišno-konkurentnu cijenu i predstavili se na četiri sajma vjenčanja u Splitu, Rijeci, Zagrebu i susjednoj Sloveniji", kaže poduzetnik.

Podsjetimo, vlasnik Bugigrafa nam je ranije kazao kako među ostalim radi na projektu šaljivih pozivnica različitih oblika te novom dizajnu kutije za cvijeće, s drugačijim papirnatim materijalom i načinom otvaranja. Također, radi i na projektu nove serije pozivnica za različite prigode (rođendani, godišnjice…) i njihovoj distribuciji.

Još na prvom susretu sa stručnjacima, kao jedan od najvećih problema pokazalo se skladište, odnosno previše zaliha na njemu. Je li u međuvremenu bilo pomaka? "Skladište praznimo umjerenim tempom. Kako sezona vjenčanja tek počinje, zadovoljni smo tempom prodaje", kaže vlasnik zagrebačke tvrtke.

Po njemu, došlo je i do većih pomaka u marketinškim aktivnostima, ponajprije u nastupu na društvenim mrežama. "Kako smo od samog početka Poslovanja na kvadrat krenuli od nule sa znanjem društvenih mreža, moram reći da smo postigli savršene rezultate, gdje su kupci, u našem slučaju mladenke, prepoznale široku ponudu i kvalitetu proizvoda te "lajkale" stranicu, gdje smo došli do brojke od 1525", ističe Tomislav Bugarin, koji također tvrdi kako je protekli mjesec bio obilježen raznim aktivnostima. "Mjesec veljača je mjesec sajmova vjenčanja  na području cijele Hrvatske. Puno smo radili, malo smo spavali, upoznali smo nove kupce koji žele suradnju, a znanje koje smo upili s Poslovanjem na kvadrat uvelike nam je olakšalo poslovanje i bolju prodaju", zaključuje.

S druge strane, Blagus pak upozorava na određenu dozu opreznosti i potencijalnog 'uljuljkivanja u prividni napredak te stav “kako će sada sve biti lakše”. 

"Naime, iako smo uspjeli 'pokrenuti' g. Bugarina da postane nešto aktivniji u prodaji i promijeni pristup kod poslovanja, jako je važno da ne stane na tome. Često mnoge ideje dobro izgledaju jer u vrlo kratkom roku daju određene rezultate, no tek kad se dođe do zapreka, problema ili nepredviđenih situacija, tek tada možemo pravo potvrditi daju li pokrenuti postupci stvarne rezultate ili je uspjeh bio sam rezultat spleta različitih aktivnosti", ističe Goran Blagus.

"Aktivnosti na kojima Jelić i ja radimo u prvi mah imaju cilj 'uzdrmati' svakog kandidata, dati mu potrebnu energiju i poticaj za djelovanje što je danas mnogim poduzetnicima iznimno bitno i nasušno im nedostaje. No, poduzetništvo nije sprint već maraton i treba biti iznimno svjestan kako će faza zaljubljenosti brzo proći, a prava stvar dolazi tek nakon što 'ljubav malo splasne'", zaključuje business coach.

Komentirajte prvi

New Report

Close