Pivo u Hrvatskoj zapošljava 28.000 ljudi, proizvodnja raste

Autor: Darko Bičak , 26. srpanj 2017. u 22:00
Godišnje Hrvat prosječno popije 64 litre piva/Thinkstock

Hrvatska je u potrošnji piva po stanovniku tek 20. u EU, ali s ‘učinkom’ inozemnih turista zauzima visoko 8. mjesto, navodi analiza HGK.

Iako se Hrvatska obično ne percipira kao tradicionalna pivarska zemlja, podaci Udruženja pivara pri Hrvatskoj gospodarskoj komori pokazuju da je pivo Hrvatima, a posebice stranim turistima, sve draže.

S godišnjom proizvodnjom od 3,4 milijuna hektolitara piva zauzimamo 22. mjesto u Europskoj uniji.  No, kako navodi analiza HGK, ukupna godišnja potrošnja piva na hrvatskom tržištu, u što je uključena i potrošnja inozemnih turista, iznosi oko 80 litara per capita te je Hrvatska na visokom osmom mjestu u Uniji. 

 

3,4 milijuna

hektolitara – godišnja proizvodnja

Sezonalni karakter
Bez turističke potrošnje, potrošnja piva bi iznosila oko 64 litre po stanovniku, pri čemu bi Hrvatska bila na 20. mjestu po potrošnji u EU. Najveći pivopije su Česi sa 143 litre, a slijede Austrijanci i Nijemci sa 105 litara. Kako ističe Božica Marković, direktorica Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo HGK, u Hrvatskoj je primjetan izniman sezonalni karakter potrošnje piva.

 "Analiza tržišta piva u Hrvatskoj pokazuje da je pivarska industrija stabilna, jaka i prosperitetna industrija koja pokazuje uzlazne trendove, a time pruža siguran temelj za daljnji rast pivarstva, ali i popratnih mu gospodarskih grana. Pivarska industrija u Hrvatskoj, izravno i neizravno, zapošljava oko 28.000 osoba. Jedno radno mjesto u industriji otvara dodatnih 13 radnih mjesta u povezanim djelatnostima.  Rastućim trendom otvaranja malih pivovara, te značajnim ulaganjima u nove brendove, industrija se prilagođava sve raznolikijim zahtjevima potrošača, što rezultira sve većom ponudom piva u jeku turističke sezone", kazala je Marković. 

 

6 velikih

pivovara i 30 malih, craft pivovara

Rastuća craft scena
Osim što u Hrvatskoj postoji šest većih industrijskih pivovara, hrvatsko tržište bilježi i rastući trend malih tzv. craft pivovara, kojih je trenutačno 30-ak aktivnih s tržišnim udjelom od nekih dva posto. Novi proizvodi podižu imidž i kategoriju cjelokupne industrije, što jača potencijal malog i srednjeg poduzetništva i konačno rezultira rastom trenda zapošljavanja.  Na kraju liste velikih, ali opet prevelika da bi se mogla svrstati u craft industriju je Pivovara Daruvar koja je po veličini 6. u Hrvatskoj sa svojih 40-ak tisuća hektolitara godišnje.

Kako pojašnjava Krešo Marić, majstor pivar Pivovare Daruvar, oni se žele pozicionirati kao svojevrsni industrijski craft – proizvoditi kvalitetno pivo craft kvalitete, a istodobno svojom tehnološkom i logističkom snagom učiniti da takvo pivo bude dostupno i cjenovno prihvatljivo tržištu.  "Od 2014. imamo u ponudi craft pivo 5th Element. Poznato je da se pivo sastoji od četiri sastojka: voda, slad, kvasac i hmelj, a peti element je ono nešto – ljubav, tradicija i pivar koji to radi. Zbog toga smo i nazvali ovaj brend 5th Element u kojem prevladava gorčina i aroma. Prvo je to pivo tipa ale skuhano u industrijskoj pivovari u Hrvatskoj. Jasno mi je da će našu pivovaru javnost teško doživjeti kao klasični craft", kaže Marić.  

Komentari (1)
Pogledajte sve

Svaka čast za Pivovaru Daruvar! Velike pivovare već dugo ne proizvode pivu!

New Report

Close