Moje kockice potiču kreativnost i maštu te povećavaju interakciju djece i roditelja

Autor: Marta Duić , 29. veljača 2016. u 15:29
Adriana Pavelić obožava razvijati pametne igračke za djecu/Marko Lukunić/PIXSELL

Pojavom virtualnih igrica uvelike se ograničila sloboda interpretacije igre kao i moment gdje dijete ima izbor kako se igrati, kaže Adriana.

Adriana Pavelić, apsolventica produkt dizajna Arhitektonskog fakulteta u Zagrebu godinama se bavi produkt dizajnom i razvija proizvode za djecu, a i njen diplomski rad bavi se temom dječjih igračaka. Njene 'Story Teller Cube' osvojile su dječja srca, kao i brojne nagrade i priznanja.

"Nekako sam se našla u tom području i namjeravam se nastaviti razvijati u tom smjeru i području struke. Potreba za izradom i idejom za projekt Story Teller Cube od prirodnih materijala došla je zato što gledajući današnje komercijalne igračke imam osjećaj da se izgubio prirodni materijal u proizvodnji, a pojavom virtualnih igrica se uvelike ograničila sloboda interpretacije igre kao i moment gdje dijete ima izbor kako se igrati s njima i slobodu izražavanja koja potiče kreativnost i maštu. Montessori škola koja mi je bila referenca za ideju i projekt kockica imala je puno utjecaja na izgled, formu i materijal", pojasnila nam je Adriana Pavelić, apsolventica produkt dizajna.

Montessori princip rada predstavlja jednostavne forme pretežito od drvenih elemenata s kojima djeca uče kroz igru te imaju slobodu interpretacije u smislu da nude razne oblike igre s istim priborom.  Kockice su namijenjene djeci predškolske dobi s obzirom na to da u toj dobi djeca najviše uče i upijaju te je vrlo važno poticanje raznolikog spektra sposobnosti kroz didaktiku, motoriku, percepciju, socijalizaciju, spoznajni razvoj.

Bezbroj scenarija
"Kockice su namijenjene djeci, ali i roditeljima. Primjerice malo dijete zajedno s roditeljem slaže i priča priču. Roditeljima često ponestane inspiracije od tolikih ispričanih priča pa se posluže kockicama kako bi se inspirirali. Također, događa se interakcija između djeteta i roditelja pa provedeno vrijeme uz pričanje priča je kreativnije i interesantnije i obje strane mogu naučiti puno. Dječja mašta je toliko neograničena i slobodna da sam se nebrojno puta prilikom testiranja i slušanja djece kako pričaju priče iz mojih ilustracija oduševila i iznenadila koliku kreativnost kriju u svojim malim mozgovima. Kockice mogu pomoći i velikoj djeci koja idu u osnovnu školu, jer se mogu njima služiti i zapisivati priče na papir i tako vježbati hrvatski jezik, rečenični postav i slično", istaknula je Pavelić.

Kaže kako je u Hrvatskoj danas teško brendirati proizvod i uskladiti proizvodnju, stoga se oslanjala na pomoć prijatelja s kojima je počela i poslovno surađivati. Kockice su od jelovine, a kada se proizvodnja proširi, dizajnerica želi održati autohtonost proizvoda stoga će ga nastaviti raditi naši ljudi.  "Proizvodnja jednog seta traje nekoliko sati, u to je uloženo mnogo truda, brušenja, pakiranja kako bi završni proizvod bio zadovoljavajuć. Svaka kockica prođe kroz moje ruke, ja ih brusim jer ne postoji stroj koji može tako fino drvo obraditi kao čovjekova ruka i brusni papiri", kaže Pavelić.

Ilustracije su pomno osmišljene i napravljene u programu Illustrator kojim se koristi većina današnjih grafičkih dizajnera. Kako kaže, one nisu skroz vizualno određene i mogu imati više interpretacija, a ima pet kategorija – mjesto, vrijeme, predmet životinja, osoba i prijevozno sredstvo. "Bacanjem ili biranjem ilustracija se započinje priča. Nije bitan redoslijed, i može se ponovno i ponovno bacati u nedogled. Naravno, ukoliko ima kreativaca među korisnicima, dajem im na slobodu da izmisle svoja pravila kako bi igra bila uzbudljivija", poručuje Pavelić.

Tako zapravo u ovoj igri nema pravila što znači da bajke koje će djeca ispričati nude apsolutnu slobodu u kreiranju scenarija te potiču produbljivanje karaktera i opisa i samih osnovnih simbola ponuđenih na kockicama.  Materijal koji se koristi zbog svojih šarolikih godova i ekološkog karaktera ima posebnu vrijednost naspram današnjih plastičnih i virtualnih igračaka na tržištu.

Potiču predčitalačke vještine
Kada je osvojila prvo mjesto na natječaju hrvatskog dizajnerskog društva (HDD) 'Bor s nama' 2013. godine u HDD-u je bila i prodajna izložba pa su se kockice  odmah našle i u  prodaji, a izlagala ih je i dvije godine na Artomatu u Hrvatskom društvu likovnih umjetnika. "Trenutno sam u procesu izrade internetske stranice, a nadam se uskoro i internet shopa, a zasad se kockice mogu naručiti preko e-maila ili facebook stranice.  S obzirom na to da mi je ljubav prema 'pametnim' igračkama trenutno strast, voljela bih jednog dana imati i svoj mali dućan s više proizvoda – igračaka koje sam sama osmislila", otkriva Adriana Pavelići ističe kako je osnovni cilj Story Teller Cubea poticanje jezične kreativnosti, izražavanja i mašte u predškolskoj dobi jer je to vrlo važan segment u odgoju djece.

"Priča koja se krije iza projekta predstavlja zanimljivu intervenciju nad konvencionalnim običajima i ritualima između djece i roditelja. Vrijeme prije spavanja, a i ono tokom dana uvijek je rezervirano za pričanje priča, a moja intervencija i namjera je bila stvoriti bolju interakciju između roditelja i djece. Danas se roditelji zbog manjka vremena ne bave dovoljno svojom djecom što je velika pogreška jer upravo u tom ranom razdoblju djeca najviše uče i upijaju. Ovaj moj projekt predstavlja pribor za razvijanje ranih jezičnih stimulacija i poticanje predčitalačkih vještina kod djece predškolske dobi. Umjesto suhoparnog i dosadnog čitanja istih klasičnih priča svaku večer koje djeca već znaju  napamet, ova igra nudi novi način pričanja priča", tvrdi Pavelić.

Komentirajte prvi

New Report

Close