Budućnost traži više od 14 minuta

Autor: Božica Babić , 07. travanj 2016. u 22:01
Menadžeri tek 3% radnog vremena promišljaju budućnost

Realno strateško promišljanje uz stalno investiranje u edukaciju tvrtkama jamči održivu budućnost i donosi profit, istaknuto je na konferenciji u Zagrebu.

Menadžeri dnevno tek 14 minuta, odnosno tri posto radnog vremena, promišljaju budućnost, a samo 10 posto kompanija uspije realizirati svoje razvojne strategije, rekao je Davor Perkov, profesor u poslovnoj školi Libertas, na osmoj godišnjoj Kontroling konferenciji, održanoj u organizaciji Altius savjetovanja na temu "Kontroling od efikasnosti do profita."

Budućnost je teško sagledati uglavnom radi organizacijskih problema te sklonosti rutini, a ne inovativnosti, dok se strategije mahom temelje na željama, smatra Perkov. "Procjene da će 2030. RH imati tek 3,5 milijuna stanovnika već opominju da su ugroženi biznisi proizvodnje dječje hrane i školskih knjiga", istaknuo je.

 

56posto

proizvodnje Tvornica vijaka izvozi na tržište EU

Recept za uspjeh
Dalibor Marijanović, član Uprave DIV grupe, podsjetio je na to da su uspješno rasli zahvaljujući znanju i strateškom promišljanju. Tvornicu vijaka u Kninu izgradili su u razdoblju kada je Europska unija uvela visoke zaštitne carine na uvoz tog asortimana iz Kine, pa 56 posto proizvodnje plasiraju na tržište EU. "Nije bilo lako u tom području pronaći 200 zaposlenika specifičnih znanja, no investirali smo u edukaciju i uspjeli smo", iznio je Marijanović navodeći kako sada, nakon što su ukinute zaštitne carine na robu s istoka, svojim kupcima mogu ponuditi konkurentnu cijenu.  

Posao se širi kako raste imidž kompanije, a na ruku im ide i činjenica što nisu prezaduženi, ocjenjuje Marijanović. "Ne investirati više od 15 posto prihoda tvrtke: mnogi su biznisi nestali s tržišta zbog prevelikih brzopletih ulaganja", upozorio je i otkrio da su uvijek u svim investicijama uključeni i njihovi zaposlenici. Time, kaže, smanjuju troškove, ali i rizik neuspjeha u realizaciji rokova.  

Doskočili problemu
Izazovi globalnog tržišta sve su veći, od lokalnih kulturoloških uvjeta, preko političke nestabilnosti i velikih oscilacija valuta do troškova distribucije, gdje se može raditi o 100, ali i više od sedam tisuća kilometara, izlistao je neke detalje prilagodbe Damir Kvočić, regionalni direktor prodaje u njemačkoj kompaniji Storck, zadužen za Adria regiju. "Hrvatska, Srbija i BiH najosjetlljivija su tržišta na cjenovne promjene, tu nemamo manevra za poskupljenja zbog vrlo izraženog kupovanja na akcijama", rekao je Kvočić. Sigurnost radnog mjesta, zaduženost i način života, bile su dosadašnje brige potrošača u regiji, a odnedavno je i terorizam. 

Komentirajte prvi

New Report

Close