Alan Sumina iz tvrtke Nanobit: ‘Hrvatskoj treba što više pozitivnih poduzetničkih priča’

Autor: Sponzorirani članak , 17. travanj 2015. u 09:06
Foto: Nanobit

Ove je godine po prvi puta u Hrvatskoj održan prestižan globalni program EY Poduzetnik godine, osmišljen s ciljem promocije najuspješnijih poduzetnika i poduzetničkih priča.

Ove je godine po prvi puta u Hrvatskoj održan prestižan globalni program EY Poduzetnik godine, osmišljen s ciljem promocije najuspješnijih poduzetnika i poduzetničkih priča. Najboljim hrvatskim poduzetnicima za 2014. godinu proglašeni su Alan Sumina i Zoran Vučinić iz tvrtke Nanobit, koji su tako osigurali mjesto među šezdesetak najuspješnijih poduzetnika iz svijeta koji su u konkurenciji za titulu EY Svjetskog poduzetnika godine. Proglašenje najboljeg svjetskog poduzetnika održat će se u lipnju u Monte Carlu, a kako su doživjeli nagradu, što im ona znači za daljnje poslovanje te što poručuju hrvatskim poduzetnicima u razgovoru je istaknuo Alan Sumina, jedan od osnivača i vlasnika tvrtke Nanobit.

  1. Prvi ste hrvatski pobjednici programa EY Poduzetnik godine. Koji su bili vaši osnovni motivi i očekivanja prilikom prijave na program? Stvarno nismo očekivali nagradu obzirom da su u konkurenciji bili mnogi poduzetnici koji su i veći i poznatiji od nas. Mnogi od njih preko desetljeća grade svoje tvrtke i vjerujem da je na žiriju bio težak posao. Bez obzira što nagradu nismo očekivali, prijavili smo se jer podržavamo inicijative koje promoviraju poduzetništvo u našem društvu. Smatram kako je na percepciju poduzetništva uvelike utjecala privatizacija 90-ih godina i da su ovom društvu potrebni primjeri uspješnih tvrtki koje posluju na globalnoj razini, a uz koje se ne vežu negativne konotacije. Očito smo mi jedan od primjera takvih poduzetnika, no siguran sam kako ih postoji još jako puno.

  2. Prošlo je mjesec dana od osvajanja vrijedne nagrade, kakvi su danas vaši dojmovi na cjelokupan proces te osvajanje nagrade? U svakom slučaju sada svi znaju za nas. Interes medija je stvarno bio velik, čak i iznad naših očekivanja. Drago nam je da smo se prijavili i dobili nagradu. Bili smo u početku malo skeptični prema cijelom procesu jer smo znali jako malo o nagradi obzirom da se ista po prvi puta dodjeljuje u Hrvatskoj. Međutim, kada smo doznali da je uistinu riječ o jako prestižnoj nagradi, odlučili smo se maksimalno angažirati kako bi je možda i dobili. Očito je takva taktika bila urodila plodom.

  3. Osvajanjem titule hrvatskog poduzetnika godine osigurali ste mjesto na svjetskoj završnici u Monte Carlu. Što očekujete od samog izbora, ali i cjelokupnog petodnevnog programa namijenjenog promoviranju najuspješnijih poduzetničkih priča iz čitavog svijeta? Vjerujem da ćemo upoznati mnoge uspješne poduzetnike iz svih dijelova svijeta. Možda i upoznamo neke investitore kojima smo interesantni, iako ih trenutno ne tražimo. Ne mogu reći da imam točno određena očekivanja, ali očekujem da ćemo se vratiti puni optimizma i ideja za nove projekte.

  4. Često vas ističu kao predstavnike i predvodnike nove poduzetničke snage koja će doprinijeti promjeni perspektive poduzetništva u Hrvatskoj. Susrećete li se kroz vlastito poslovanje s predrasudama koje se vezuju uz poduzetništvo i što je potrebno kako bi se dogodio pozitivan pomak? Mislim da se kod nas na poduzetništvo gleda kao na nešto što je rezervirano za ljude s vezama, poznanstvima i s puno novca. Tomu sigurno ne pridonosi ni rigorozna zakonska regulativa koja vas kažnjava ako primjerice krivo ispišete račun, dok je pak sadržaj istog tog računa reguliran s par odvojenih zakona. Uglavnom, ljudi se ne usude upuštati u rizične poduhvate, a poduzetništvo je po prirodi visoko rizičan posao, dokle god država jedva čeka da vas kazni ako nešto pogriješite. Mislim da treba maksimalno pojednostaviti zakonsku regulativu jer je većina tih zakona sama sebi svrha. U zadnje vrijeme mislim se ipak kreće u tom smjeru, ali nedovoljno brzo.

  5. Kao prvi hrvatski EY Poduzetnik godine, što biste preporučili poduzetnicima koji će se prijaviti na iduća izdanja programa? Preporučio bih im u svakom slučaju da ih se što više prijavi, neovisno o tome koliko dugo razvijaju svoje tvrtke i koliko su poznati široj javnosti. Treba nam što više pozitivnih priča i siguran sam da ih jako puno postoji, samo ih treba otkriti i predstaviti.

New Report

Close