U vrijeme korizme, mnogi kršćani odriču se malih ili nešto većih poroka. Na domaćim internetskim forumima se tako može naći da se neki u ovih 40 dana znaju odreći psovanja, kompjutera, kockanja, pušenja, griženja noktiju, ali i onih nešto uobičajenih odricanja poput čokolade ili mesa. Ova zadnja navedena odricanja u korizmi, u stranim zemljama znaju se naći na meti oglašivača koji odricanja od naprimjer mesa, vide kao izvrstan plato za plasiranje svojih ribljih proizvoda. Vodeće hrvatske reklamne agencije upitali smo što misle o ovakvom obliku oglašavanja i jesu li imali sličnih kampanja. “Ukoliko u nekom vremenskom periodu postoji povećanja potražnja za određenim tipom proizvoda, i ono što se nudi nikome ne šteti, taj period treba iskoristiti za bolju komunikaciju s potrošačima. To između ostalog osigurava i učinkovitost. Time se ne vrijeđaju vjerski osjećaji, već se potrošačima daje komunikacija koja je njima u tom trenutku relevantna”, komentira Nikola Žinić, kreativni direktor reklamne agencije Bruketa&Žinić OM.
Ipak, korizma nije javna
S druge strane iz reklamne agencije Grey Worldwide Zagreb navode kako su prigode situacije koje bitno mijenjaju ponašanje potrošača, oduvijek su bile motiv za karakteristično oglašavanje, za prilagođavanje oglašivača određenoj situaciji. Dok su Božić, godišnji odmori, Uskrs kratkotrajne promjene ponašanja potrošača, logično je, kažu, da se te promjene osjete i pogodne su za neke akcije i specifične poruke oglašivača. “S druge pak strane, korizma je dugotrajna, nije javna, ne ‘obilježava se’, dakle privatna je stvar pojedinca i teško je procijeniti koliko poruka može biti posebno relevantna u tom razdoblju (da li oglašivači imaju saznanja o tome čega se netko, ako uopće, odriče u vrijeme korizme?!) Ukratko, za oglašivače se vjerojatno ne radi o posebno zanimljivom razdoblju za oglašavanje koje bi bilo inicirano korizmom”, naglašavaju u Greyu.No, američki oglašivači itekako znaju čega se ljudi odriču u korizmi. Tako Jessica Melendez marketinška menadžerica za McDonald’s u New Yorku, kaže za NorthJersey.com kako im je riblji sendvič “Filet-O-Fish” jedan od najprodavanijih proizvoda tijekom korizme. Ove godine u oglašavanju kupcima za cijenu jednog spomenutog ribljeg sendviča, nude dva. I drugi restorani bilježe porast prodaje ribe, čak do 40 % u vrijeme korizme. Također, i u vrijeme Ramazana restorani brze hrane prilagođavaju reklamne kampanje vjerskim običajima svojih kupaca.

Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu