Premium Cola je primjer koliku snagu imaju potrošači

Autor: Tatjana Tadić , 11. prosinac 2013. u 15:16
Uspjeh i napredak ponekad ne ovisi o tome koliko si pametan već koliko si dobro povezan

Stručnjak za brending, priča o potrošačima koji su uspjeli ‘oživjeti’ kofeinsko piće Afri Cola i preuzeli njegovu proizvodnju.

Dietmar Dahmen radio je kao copywriter, kreativni direktor i glavni kreativni direktor u Hamburgu, Los Angelesu, New Yorku i Beču.

Danas je suvlasnik tvrtke Ahchitects of You. Predaje studentima filmsku umjetnost na Filmskoj akademiji u Ludwigsburgu u Njemačkoj, i putuje svijetom te drži predavanja i seminare o brandingu, multimediji, konceptima, kreativnom razmišljanju. Tako je u utorak održao radionicu u sklopu HowToWow akademije Hrvatskoj udruženja za oglašavanje pod nazivom "Navigiranje brandovima u digitlnom tsunamiju".

Na jednoj vašoj video prezentaciji čula sam o primjeru Premium Cole, nastale iz Afri Cole. Možete li pojasniti čitateljima o čemu se radi?

Slučaj Premium Cole već je nekoliko godina star ali je svejedno dobar primjer snage umrežavanja zajednice. Priča počinje s potezom Afri Cole i promjenom formule piće koja je sadržavala puno kofeina u formulu s malo kofeina. Određene ljude takav je potez ozbiljno uznemirio pa su kao primjerice jedna osoba iz Hamburga pisali pisma, zvali te se čak htjeli osobno susresti s managerima Afri Cole. Ta je osoba naknadno osnovala grupu i počela prikupljati potpise s ciljem povratka "stare" Afri Cole. Umjesto da su iz Afri Cole ovu situaciju vidjeli kao mogućnost povezivanja s kupcima oni su ga zamolili da ih prestane maltretirati. Rekli su i citirat ću: "Prestanite s ovim jer mi nikada nećemo proizvoditi piće po starom receptu". To je bio trenutak kada je nastala Premium Cola. Sve je počelo s pronalaskom starih boca Afri Cole. Nakon toga organizirana grupa potrošača pronašla je i kemičare koji su analizirali "staru" verziju pića s ciljem njegove reprodukcije. Nakon što su online pronašli proizvođače i dizajnere, stvorili su proizvod koji je mogao ići u prodaju. Uspjeh ovog poteza bio je ogroman. Premium Cola danas se prodaje diljem Njemačke i Švicarske, ima izvrsne prihode i stari okus. Sve je to napravljeno organiziranjem potrošača bez "službene" pomoći. Premium Cola priča je o uspjehu i moći organizacije i povezivanja. Uspjeh i napredak ponekad ne ovisi o tome koliko si pametan već koliko si dobro povezan.

Hrvatska ima 4,4 milijuna stanovnika. Jesmo li mi premalo tržište za stvaranje nekog novog proizvoda/usluge? Treba li u startu razmišljati o velikim brojkama? Imate li neki primjer uspješnog proizvoda uske niše?

Veličina više nema toliki značaj. Premium Cola je izvrstan primjer kako mali čovjek može stati uz bok većim rivalima. Ako pogledate stanje u svijetu danas postane vam jasno da brzina i moć poduzetništva nadmašuju budžete. Najvažnija stvar je postaviti infrastrukturu za povezivanje. Sillicon Valley i u određenim slučajevima današnji Berlin mladim poduzetnicima daju upravo tu strukturu. Mjesto gdje novac ima priliku upoznati ideje, a ideje talent. Ne vidim razlog zašto Hrvatska ne bi mogla postati Silicon Valley budućnosti. Više se ne radi o posjedovanju jedne velike "mašine" već ujedinjavanju više malih zajedno.

Tko su vaši klijenti u tvrtki Architects od You? Da li im samo pomažete u brandiranju ili je to složeniji posao?
Mi smo svi poduzetnici na svoj način, koji ako postoji potreba rade zajedno. Postojala je ideja stvaranja atmosfere u kojoj različiti eksperti djeluju unutar jedinstvenog prostora. Architects of You je taj prostor.

Predajete studentima jedne filmske škole. O kojoj je školi riječ, i po čemu je filmski advertising specifičan?

Predajem na Filmskoj akademiji u Ludwigsburgu u Njemačkoj. U proteklih nekoliko godina moji su studenti osvojili preko 18 srebrnih, zlatnih i Grand Prix nagrada na Young Directors Award nagradi u Cannesu. To je Filmsku akademiju učinilo najuspješnijom školom za komercijalni film u svijetu. Naša tajna je da se ne bavimo idejama koje se jednostavno prodaju već idejama za koje smatramo da ih ne možemo realizirati.

S kojom kampanjom koju ste radili ste osobno posebno zadovoljni? 

Vrlo sam zadovoljan i sretan što sam imao priliku sudjelovati na razvoju igara i povezivanja za Xbox One.

Predviđanja

Kakva su vaša predviđanja u vezi sredstava komunikacija: hoće li iduće godine Facebook imati manje korisnika, hoće li ju neka društvena mreža prestići, u kojem smjeru će se razvijati oglašavanje na društvenim mrežama?

Vidim tri snažne opcije:

1. Mobilni uređaji koji uključuju i ostale uređaje koje nosimo sa sobom, a koji omogućuju totalnu povezanost,
2. Društveni mediji koji uključuju platforme poput Facebooka, Snapchata, Twittera, Pinteresta i drugih. Oni omogućavaju da povezanost dobije momentum.
3. Cloud computing koji demokratizira veliku količinu sadržaja omogućujući svima jednak i povoljan pristup.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Ima u RH i regiji Agrokor svoju solidnu Sky Colu i dobro im ide..uzeli su dio tržišta Coca Coli..znači može se.

New Report

Close