“Pixsellove fotografije vrijede puno više od tisuću riječi, zato smo se i probili do globalnih medijskih divova”

Autor: Marina Biluš , 10. ožujak 2019. u 22:01
Renato Ivanuš, član Uprave i direktor tvrtke Pixel Media/Sandra Šimunović/PIXSELL

Upravo smo lansirali uslugu snimanja vrhunskih fotografa-portretista kojem prethode usluge vizažiste uz beauty obradu fotografija.

Pixsell je u 10 godina postojanja postao najveća hrvatska foto i video agencija, u stalnom angažmanu ima 40-ak fotoreportera i više od 400 suradnika u Hrvatskoj i državama regije.  Agencija je nastala iz želje da se materijali koje su snimili fotoreporteri Večernjeg lista i 24sata plasiraju na domaće i inozemno tržište, pa su te dvije redakcije osnovale Pixsell. U agenciju su dvije godine nakon osnivanja "prebačeni" i svi fotoreporteri Večernjeg lista i 24sata, počela se širiti mreža inozemnih partnerskih fotoagencija i Pixsell je snažno iskoračio na hrvatsko tržište.

O prvom desetljeću Pixsella i planovima za daljnji razvoj agencije, govori Renato Ivanuš, član Uprave i direktor tvrtke Pixel Media, u čijem sastavu djeluje i najveća domaća foto agencija. Danas, kaže Ivanuš, nema važnijeg društvenog, političkog, gospodarskog, sportskog ili zabavnog događaja u Hrvatskoj kojeg ne snime fotoreporteri Pixsella, a osim fotografija, postali su i značajan proizvođač videomaterijala. "Svi bitniji mediji u Hrvatskoj naši su korisnici, od tiskanih izdanja, preko televizijskih postaja do internetskih portala", napominje.  

Hrvatsku ste, dakle, pokrili. Jesu li time ambicije Pixsella ispunjene ili u planu imate i širenje?
Širenje u regiju dio je naše strategije. Već imamo po jednog stalnog fotoreportera u Beogradu i Sarajevu. Upravo intenzivno tražimo potencijalne suradnike u većim gradovima Bosne i Hercegovine, Crne Gore, Makedonije i na Kosovu. Konačni cilj je da u tim državama imamo pokrivene sve najvažnije događaje kako bismo našim korisnicima osigurali i taj sadržaj. Željeli bismo, kada proširimo mrežu suradnika po regiji, napraviti i čvršće partnerstvo s nekom od jakim međunarodnih agencija od kojeg bismo imali koristi i mi i ta agencija. No, to se sigurno neće dogoditi preko noći.

Fotografije Pixsellovih fotoreportera mogu se vidjeti i na stranicama moćnih svjetskih novina i internetskih portala poput britanskih Daily Maila ili The Suna, njemačkih Der Spiegela ili Bilda, španjolskih najvećih sportskih novina Marca i brojnih drugih. Kako distribuirate sadržaj u inozemstvo?
Od samog početka Pixsella radi se na povezivanju s inozemnim fotoagencijama i u tome smo svih ovih 10 godina vrlo uspješni. Trenutačno surađujemo s 40-ak uglednih svjetskih agencija čiji sadržaj mi distribuiramo u Hrvatskoj i susjednim državama, a preko kojih istodobno naš sadržaj dolazi do inozemnih medija. Među ostalim tu su svjetski divovi poput Reutersa, kineske Xinhue, koja sve više osvaja svjetsko tržište, njemačkog  DPA i brojnih drugih agencija specijaliziranih za specifične vrste sadržaja poput mode, sporta, arhivskih i stock fotografija…  

I sve to se može dobiti preko Pixsella, odnosno sve je dostupno vašim klijentima?
Tako je. Za naše klijente osmišljavamo pakete koji uključuju fotografije i video materijal prema njihovim potrebama i interesima njihovih korisnika. Sve im možemo 'iskrojiti' po mjeri. I, zbog naših veza s vanjskim agencijama, osiguravamo im konkurentne cijene. 

 

400 suradnika

i 40-ak fotoreportera u stalnom angažmanu za Pixsella

Je li vam produkcija tzv. news foto i video sadržaja te suradnja s inozemnim agencijama dovoljna za stabilno poslovanje?
Pixsell temelj stabilnosti i dalje ima u Večernjem listu i 24sata koji su, uz to što su naši osnivači, i naši najveći korisnici. Trudimo se, međutim, da što više prihoda osiguramo od drugih klijenata na tržištu. Dio tog prihoda dolazi od distribucije tzv. news sadržaja i dovoljno je da samo pogledate značajne hrvatske medije i vidjet ćete da gotovo svi koriste naše fotografije. Uvjeren sam da ste svi vidjeli potpis naših fotoreportera i Pixsella u najgledanijim domaćim televizijskim informativnim emisijama. A drugi dio, koji posljednjih godina brzo raste, osiguravamo brojnim snimanjima za klijente koji uopće ne dolaze iz medijskog biznisa.

Možete li reći nešto konkretnije o tim, nazovimo ih tako, nenovinarskim snimanjima?
Tu bi se mogla iskoristiti ona pomalo ofucana rečenica kako jedna fotografija vrijedi poput tisuću riječi. Značaja foto i video materijala svjesni su svi, kako oni u medijima tako, ako ne i više, oni izvan medijskog biznisa. Pogledajte samo internetske stranice bilo koje tvrtke, od obrta, preko kafića, restorana, hotela, do onih velikih koje se bave proizvodnjom automobila, aviona ili grade zgrade, mostove – sve su prepune fotografija… Ukratko, svi koji se bave bilo kojom vrstom biznisa trebaju kvalitetne fotografije i video materijal kako bi javnosti, potencijalnim klijentima ili partnerima zorno pokazali što i kako rade ili proizvode. I činjenica je da se to može pokušati snimiti i amaterskom opremom, pa to može napraviti i bilo tko koristeći pametni telefon. No, na kraju će se iz aviona vidjeti da je te fotografije snimio amater mobitelom. A to jednostavno nije ni izdaleka dovoljno za istinsku promociju bilo kojeg biznisa. Fotoagencija je, s druge strane, skup pogon zbog profesionalaca koji snimaju, ali i opreme koju svakoga dana imaju u rukama. Svaki Pixsellov fotoreporter na teren izlazi s opremom vrednijom od 100.000 kuna. Jedino spoj kvalitetne opreme i kvalitetnog profesionalca može dati rezultat kakav je potreban našem klijentu. I potražnja za tim našim uslugama sve više raste. 

Snažnije ste se posvetili i studijskim snimanjima?
Da. Lani smo otvorili novi studio kojeg bih opisao kao najmoderniji i najopremljeniji srednje veliki studio u Zagrebu. Odlučili smo uložiti i u njegovo opremanje kao bismo imali prostor u kojem ćemo moći snimati za potrebe redakcija, ali smo istodobno odmah uočili i tržišni potencijal za snimanje poslovnih portreta. Upravo smo lansirali i tu uslugu pa klijenti kod nas mogu dobiti snimanje vrhunskih hrvatskih fotografa-portretista kojem prethode usluge vizažista uz beauty obradu fotografija nakon snimanja. Sve se to odvija u našem studiju. Naravno, ako klijent tako želi, naš fotoreporter s prijenosnom rasvjetom može doći i bilo gdje i tamo odraditi posao. 

Pa tko su neki od Pixsellovih klijenata izvan medijskog biznisa?
Pixsellovi fotoreporteri snimaju za potrebe Coca-Cole, Ine, Jyska, British American Tobaccoa, Jamnice, Croatia Osiguranja, Franka, Spara, Lidla, Končara, Huaweija, Peveca, Ubera, Zagrebačkog holdinga, A1, Valamara, Kauflanda i mnoge druge. Ponosni smo što su tako velike i značajne kompanije odabrale upravo Pixsell, ali smo isto tako ponosni što surađujemo i s brojnim manjim tvrtkama, poduzetnicima i obrtnicima.

Možemo snimiti sve!

Što možete snimiti za komercijalne klijente, dakle one koji se ne bave medijskim izvještavanjem? 
Možemo snimiti sve što klijentu treba. Od pogona ili objekta, procesa rada i proizvodnje, ljude, strojeve… Možemo to snimiti iz bilo kojeg kuta, sa zemlje ili iz zraka. Pritom možemo snimiti visokokvalitetne fotografije, video ili u posljednje vrijeme sve popularniji time lapse video koji u nekoliko desetaka sekundi može sažeti višesatni pa i višednevni proces. Primjerice, nedavno smo za našeg klijenta GNK Dinamo snimili 'time lapse' punjenja tribina na stadionu prije utakmice s češkom Viktoriom iz Plzena, a upravo dogovaramo isto takvo snimanje gradnje jednog industrijskog objekta i procesa prodizvodnje jedne popularne slastice. Klijent dobiva punu uslugu jer, osim snimanja, Pixsell materijal i montira. Sve to zahtijeva dodatnu opremu, no mi smo odlučili investirati u nju kao bismo bili spremni i za ispunjavanje takvih zahtjeva. I inače sustavno pratimo trendove na tržištu i trudimo se biti njihov predvodnik, što nam zasad i uspjeva.  

Komentirajte prvi

New Report

Close