Tržište naplatnih TV usluga u Hrvatskoj slabo je razvijeno, eto prilike za rast!

Autor: Josipa Ban /VLM , 09. travanj 2013. u 20:43
Najgledaniji kanal bila je NovaTV

Najgledaniji kanal bila je Nova TV, a najjači oglašivački sektori farmacija, kozmetika, hrana i telekomunikacije.

Tržište naplatnih TV usluga u Hrvatskoj slabo je razvijeno te sukladno tome pruža veliki potencijal za rast. Osobito se to odnosi na IPTV platformu, koja bilježi najintenzivniji rast udjela u kućanstvima. Također, trendovi rezanja budžeta i deflacije cijena oglašavanja u laganom su padu.

"Općenita ekonomska situacija doživljava lagani oporavak tako da zasigurno možemo očekivati stagnaciju vrijednosti TV tržišta, a nadati se blagom porastu istog u narednom periodu", naglasci su studije "Mogućnosti uvođenja novi naplatnih TV usluga", koju je za Agenciju za elektroničke medije napravila tvrtka AGB Nielsen Media Research. Studija pokazuje trenutnu ponudu kanala u Hrvatskoj, njihovu gledanost te dostupnost naplatnih, odnosno usluga "na zahtjev" ističući i ekonomske pokazatelje TV industrije u RH. Prema studiji najgledaniji kanali, uključujući zemaljske i ostale platforme, su Nova TV, čija gledanost iznosi 20, 42 posto. Novu slijedi HTV1 s gledanošću od 15,78 posto te RTL s 15,20 posto. 

Rasti će usluge na zahtjev
Zanimljivo je da dječji kanal Nickelodeon, po gledanosti znatno odskače od ostalih kanala s udjelom od 1,78 posto, što ga stavlja na sedmo mjesto. Radi se o dobrom rejtingu osobito s obzirom na činjenicu da kanal nema nacionalnu koncesiju zbog čega je njegova pokrivenost znatno manja, otkriva studija. Razlog za to, navodi se u istraživanju, leži u činjenici da je Nickelodeon sredinom godine počeo sinkronizirati sav sadržaj na hrvatski jezik, što mu je pružilo nedohvatljivu prednost pred konkurencijom. Od ostalih kanala Universal channel bilježi rast krajem godine. Rast njegove gledanosti može se povezati uvođenjem titlova na određene sadržaje u  rujnu prošle godine. Naplatne usluge, s druge strane, natječu se prvenstveno dostupnošću pojedinih premium programa koji su prije svega orijentirani na sportske sadržaje, ističe se u istraživanju. Savjetuju da bi naplatna usluga moral ispuniti nekoliko preduvjeta da bi se probila na tržište.

To je prije svega  univerzalna dostupnost uz jednak izbor kanala i dodatnih usluga kao i etablirani operateri, univerzalna dostupnost HD kanala te izbor barem jednog ili dva premium kanala.Usluge "na zahtjev" na hrvatskom tržištu još su uvijek relativno slabo razvijene, navodi se. Osim što je trenutno raspoloživ manji broj takvih usluga, uglavnom videoteka i snimalica te rjeđe pauziranje i premotavanje sadržaja, kanali koji ih nude, isključivo putem IPTV platforme, bilježe slabu gledanost. Radi se prvenstveno o kanalima sportskog sadržaja. U zemljama Europske unije dostupan je sličan raspon usluga, s tim da je prisutna veća ponuda kanala koji određeni sadržaj nude na plati-pa-gledaj principu tzv. Pay-per-view (PPV), a i gledanost takvih kanala je znatno veća. Razlika ponude usluga u Hrvatskoj u odnosu na EU prije svega je uzrokovana veličinom tržišta te potražnjom istih. S obzirom na aktualnu situaciju na tržištu u Hrvatskoj, navodi se u istraživanju, potrebno je prilagođavanje cijena usluga uvjetima tržišta, povećanje ponude atraktivnim sadržajima, što bi otvorilo prostor rastu interesa publike za dodatnim uslugama na zahtjev. "Potencijal će svakako rasti kako bude rasla zastupljenost pojedinih platformi u hrvatskim kućanstvima, prije svega IPTV platforme. Hrvatsko je TV tržište u razvoju i prostor za dodatne TV usluge postoji jer interes gledatelja još uvijek nije dosegao svoj najveći potencijal. Na pružateljima usluga je da prepoznaju zahtjeve gledatelja i odgovore na iste adekvatnim uslugama", navodi se. 

Internet i TV u sinergiji
Studija "Mogućnosti uvođenja novi naplatnih TV usluga", donosi i zanimljivu procjena ekonomskog potencijala za razvoj hrvatskog tržišta. Ističu da su u 2012. najjači oglašivački sektori bili farmacija, kozmetika, hrana i telekomunikacije. Ukazuju i na činjenicu da usprkos manjim budžetima oglašivača raste broj Eq. GRP-a, odnosno rejtinga pojedinih reklama, a samim time i oglašivača i oglašivačkih sektora. Tako je ukupan broj ovih rejtinga narastao za gotovo 100 posto u odnosu na 2010. godinu. "Trendovi rezanja budžeta i deflacije cijena oglašavanja u laganom su padu, općenita ekonomska doživljava lagani oporavak tako da možemo očekivati stagnaciju vrijednosti TV tržišta, a i nadati se blagom porastu. Jedini medij koji je bilježio i bilježi rast je internet. Ono što će zasigurno doprinijeti oporavku TV tržišta je sinergija TV-a i interneta", donosi studija. 

Najveći rast

Vodi IPTV koji je prisutan u dvadesetak posto kućanstava

Prema studiji, digitalna zemaljska platforma, na kojoj se emitira ukupno 31 kanal od čega deset na državnoj razini, zastupljena u 58,8 posto kućanstava. Ostatak otpada na ostale platforme, poput kabelske televizije, satelita i IPTV-a. Od spomenutih  najzastupljeniji je IPTV koji je prisutan u 20,3 posto kućanstava, odnosno predstavlja 49,2 posto udjela u ukupnoj ponudi alternativnih platformi. Slijedi kablovski tip prijama s 15,3 posto udjela u ukupnom prijamu, odnosno 37 posto udjela. Najmanje je  zastupljen satelitski prijam sa 5,7 posto udjela u ukupnoj ponuda, odnosno oko 13,8 posto udjela u ponudi alternativnih platformi. Kako se navodi u istraživanju, prema  podacima Establishment surveyja za 2012., najintenzivniji porast bilježi upravo IPTV-a. Lagani trend rasta bilježi i digitalna kablovska platforma, dok je analogna kablovska platforma u padu. Digitalna satelitska platforma, također,  od 2011. bilježi silazni trend.

Komentirajte prvi

New Report

Close