Kanye West prava je kreativna mašina velike tržišne vrijednosti

Autor: Domagoj Bebić , 02. prosinac 2019. u 22:00
Ja sam samo espresso samopouzdanja, jutarnji poticaj ljudima da vjeruju u sebe, kaže glazbenik koji sa suprugom Kim Kardashian čini najutjecajniji par danas/SHUTTERSTOCK

Glazbenik se voli svojim tabu temama cijelom društvu ‘unijeti u facu’ i zatražiti od vas da se izjasnite o njegovoj temi.

Kanye West uistinu je jedinstvena figura na medijskom tržištu. Ovaj nediplomirani student umjetnosti i engleskog jezika kreativna je mašina velike tržišne vrijednosti, a zajedno sa svojom suprugom Kim Kardashian globalno čine najutjecajniji par današnjice. 

Kako sam već više puta isticao u svojim člancima u okviru kolumne, medijski jezik 21. stoljeća je potpuno promijenjen, teme i kanali su potpuno različiti. Globalni trend današnjice usmjeren je na sve popularnije digitalne platforme, poglavito društvene mreže, a teme su usmjerene prema celebrityjima, modi i hrani – u svakom segmentu – bilo da je riječ o glazbi politici ili sportu.

Najvažniji mehanizam danas
Prema globalnim stručnim i znanstvenim analizama, pojedinci su ti koji su preuzeli moć kontrole svoje medijske prehrane i ako im određeni medijski sadržaj kvari raspoloženje jednostavno ga neće konzumirati.  Privlačenje pažnje na globalnoj sceni danas je otežano jer se odavno ostvarilo predviđanje Andyja Warhola iz sadaa već davne 1968. godine, da će svi dočekati svojih 15 minuta slave. 

Privlačenje pažnje i biti tema razgovora je danas najvažniji mehanizam u medijskoj industriji, a Kanye West je pravi stručnjak na tom području.  West kao magnet privlači pažnju javnosti na sebe i s lakoćom postaje tema razgovora na globalnoj sceni. Možemo samo krenuti od trenutka kad je na sceni Taylor Swift praktično oduzeo nagradu za Best Female Video 2009. godine na dodjeli MTV Video Music Awardsa i rekao kako je Beyoncé s pjesmom Lemonade zaslužila nagradu. 

Ne samo da je tim komentarom Kanye West zauzeo sve top liste skandala, nego je čak i sebi prisvojio zasluge kako je upravo on "otkrio" Taylor Swift u svom legendarnom stihu: 'I Made that b** famous'.  Iako sigurno nije zaslužan za njen talent i kulturnu važnost koju Swift danas svakako ima, sa sigurnošću možemo reći da je Kanye Taylor Swift naučio hrabrijoj komunikaciji, što će podići njenu karijeru na novu razinu komercijalnog uspjeha. Kanye se voli sa svojim tabu temama cijelom društvu 'unijeti u facu' i zatražiti od vas da se izjasnite o njegovoj temi. West voli vjerovati kako je njegova glazba baš glazba ljudi koji 'imaju povjerenje u sebe' te kaže: "Ja sam samo espresso samopouzdanja, jutarnji poticaj ljudima da vjeruju u sebe".

Kanye zbog svoje glazbe koja ima brojne poklonike obožava tabu teme poput podrške Trumpu, vjere u Isusa, ili, pak, otvorenog razgovora o vlastitoj bipolarnosti te ostalim privatnim problemima i unutarnjim borbama. Njegovi albumi su obično konceptualno povezani s određenim tabu problemom koji poput magneta privlači televizijske voditelje, blogere, komentatore, medije općenito.  Tako u tjednu kada je izašao njegov album pod nazivom "Isus je Kralj (izvorno Jesus is King) mediji nisu prestali brujiti o albumu, s posebnim fokusom na to tko je bio na Kanyeovim koncertima, odnosno misama, je li glazbenik iskren kada priča o vjeri i slično. Čak je i legendarni carpool popularnog voditelja Jamesa Cordena bio pretvoren u airpool gdje umjesto pjevanja dvoje ili nekolicine u automobilu, cijeli zbor Kanyea Westa pjeva pjesmu 'Jesus Walks' s novog albuma.

Dekodirao medijsku fascinaciju
U isto vrijeme naravno Kanye je lansirao i odjeću koja ide uz album, a u oči naročito upada cijena službene hoodice (majice s kapuljačom), posljednjeg albuma, a koja iznosi 200 dolara, ili službenih čarapa od 20 dolara, što svakako nije skupo u odnosu na njegove popularne Jeezy tenisice koje postižu cijene i do 1500 dolara.  Kanye jako dobro tempira medijske priče prije lansiranja svog albuma pa je tako uoči posljednjeg izdanja najavio da odsada više nema psovki u njegovom repanju i potaknuo raspravu na tu temu. 

Cijeli izbor teme i online sadržaji koji su izlazili vezano za album Jesus is King bili su 'dizajnirani' i osmišljeni za privlačenje pažnje tako da je nekoliko autora na svojim blogovima izjavilo kako je Kanye cijelu priču oko albuma dizajnirao za ogromno medijsko tržište religije u Americi.  No, bilo kako bilo, album dovoljno ljudi hejta što često za prodaju znači puno, jer tako motivira vašu publiku na kupnju. 

Album je dominirao popularnim gospel i kršćanskim top ljestvicama te je u prvom tjednu od objave ostvario zavidne rezultate, zabilježivši tako čak 197 milijuna streamova, ali i prodaju 109.000 primjeraka albuma punih albuma. Ne mogu odgovarati na pitanja je li Kanyeova vjera u Isusa iskrena i prava, što je najkomentiranija tema vezana za njegov posljednji album 'Isus je Kralj', ali mogu reci da će i dalje privlačiti pažnju publike u ovome stoljeću jer je West dekodirao medijsku fascinaciju temama kojima se bavi pa će sasvim sigurno i dalje nuditi uspješne medijske proizvode.

Komentirajte prvi

New Report

Close