Dobar marketing spašava od gubitka

Autor: Majda Žujo , 16. listopad 2013. u 22:01
Tajana Kesić-Šapić

U krizi neupitno dolazi do promjena u poslovanju, pa tako i u marketingu.

Unatoč tome što neke kompanije tu činjenicu još uvijek ne žele prihvatiti, bez dobrog marketinga nema ni dobrog poslovanja.

Oni pak svjesni te činjenice, ni u krizi nisu smanjivali svoje marketinške budžete. Ključno je samo bilo da marketing shvate kao investiciju, a ne kao trošak. "Učinkovit marketing je ključan za poslovanje i može predstavljati razliku između gubitaka i uspjeha. To pogotovo treba imati na umu u kriznim vremenima, kada se cijena svake greške udvostručuje", bila je i poruka Ozane Jurković i Nade Finderle koje su održale edukaciju "Kako donositi dobre odluke i rasti u krizi" u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Edukacija je održanja u suradnji s Centrom za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj HGK i tvrtkom Analiza 360°.Ozana Jurković i Nada Finderle, vlasnice tvrtke Analiza 360, sa sudionicima edukacije podijelile su dio svog iskustva stečenog kroz više od 10 godina rada u analitici, marketingu i medijima.

"U krizi neupitno dolazi do promjena u poslovanju, pa tako i u marketingu. Stoga je od iznimne važnosti razumjeti što s marketingom treba učiniti tijekom krize i kako ga implementirati u kompaniju", istaknula je tom prilikom Tajana Kesić-Šapić, direktorica Centra za poduzetništvo, inovacije i tehnologije HGK otvarajući edukaciju koja je pripremljena i prilagođena za rukovodeći kadar u kompanijama. U uvjetima "obilja" prije krize, marketing je često egzistirao gotovo neovisno, no češće se događao "slučajno", nego što se o njemu i njegovim učincima ozbiljno razmišljalo.  

"To je bilo vrijeme kada su kompanije poslovne rezultate često ostvarivale više kroz splet povoljnih tržišnih okolnosti, a rjeđe kroz rezultate kvalitetno i precizno promišljenih marketinških aktivnosti. To je dovelo do situacije da se marketing počeo percipirati kao "alkemija", gdje su svi mislili da imaju pristup kamenu mudraca i da sve što naprave, pretvaraju u dobre rezultate", poručila je Finderle te naglasila kako je sada svima jasno da se u mnogo slučajeva radilo tek o "dobrim godinama" relativne ekonomske stabilnosti, koje su stvarale iluziju da svaka aktivnost u marketingu daje dobre rezultate. Osim nužnosti promišljenog pristupa marketingu i načina na koji ga kristiti u svrhu povećanja prodaje, na edukaciji je istaknuta i važnost podataka koji mogu biti puno učinkovitiji od samog instinkta, na koji se mnogi često oslanjaju. Edukacija pomaže rukovoditeljima u kompanijama da marketingu pristupe na drugačiji način, te da kroz njegovo razumijevanje podignu učinkovitost svojih marketinških timova do pune kontribucije profitabilnosti tvrtke, objasnila je Ozana Jurković. 

Komentirajte prvi

New Report

Close