Unatoč tome što neke kompanije tu činjenicu još uvijek ne žele prihvatiti, bez dobrog marketinga nema ni dobrog poslovanja.
Oni pak svjesni te činjenice, ni u krizi nisu smanjivali svoje marketinške budžete. Ključno je samo bilo da marketing shvate kao investiciju, a ne kao trošak. "Učinkovit marketing je ključan za poslovanje i može predstavljati razliku između gubitaka i uspjeha. To pogotovo treba imati na umu u kriznim vremenima, kada se cijena svake greške udvostručuje", bila je i poruka Ozane Jurković i Nade Finderle koje su održale edukaciju "Kako donositi dobre odluke i rasti u krizi" u Hrvatskoj gospodarskoj komori. Edukacija je održanja u suradnji s Centrom za poduzetništvo, inovacije i tehnološki razvoj HGK i tvrtkom Analiza 360°.Ozana Jurković i Nada Finderle, vlasnice tvrtke Analiza 360, sa sudionicima edukacije podijelile su dio svog iskustva stečenog kroz više od 10 godina rada u analitici, marketingu i medijima.
"U krizi neupitno dolazi do promjena u poslovanju, pa tako i u marketingu. Stoga je od iznimne važnosti razumjeti što s marketingom treba učiniti tijekom krize i kako ga implementirati u kompaniju", istaknula je tom prilikom Tajana Kesić-Šapić, direktorica Centra za poduzetništvo, inovacije i tehnologije HGK otvarajući edukaciju koja je pripremljena i prilagođena za rukovodeći kadar u kompanijama. U uvjetima "obilja" prije krize, marketing je često egzistirao gotovo neovisno, no češće se događao "slučajno", nego što se o njemu i njegovim učincima ozbiljno razmišljalo.
"To je bilo vrijeme kada su kompanije poslovne rezultate često ostvarivale više kroz splet povoljnih tržišnih okolnosti, a rjeđe kroz rezultate kvalitetno i precizno promišljenih marketinških aktivnosti. To je dovelo do situacije da se marketing počeo percipirati kao "alkemija", gdje su svi mislili da imaju pristup kamenu mudraca i da sve što naprave, pretvaraju u dobre rezultate", poručila je Finderle te naglasila kako je sada svima jasno da se u mnogo slučajeva radilo tek o "dobrim godinama" relativne ekonomske stabilnosti, koje su stvarale iluziju da svaka aktivnost u marketingu daje dobre rezultate. Osim nužnosti promišljenog pristupa marketingu i načina na koji ga kristiti u svrhu povećanja prodaje, na edukaciji je istaknuta i važnost podataka koji mogu biti puno učinkovitiji od samog instinkta, na koji se mnogi često oslanjaju. Edukacija pomaže rukovoditeljima u kompanijama da marketingu pristupe na drugačiji način, te da kroz njegovo razumijevanje podignu učinkovitost svojih marketinških timova do pune kontribucije profitabilnosti tvrtke, objasnila je Ozana Jurković.
Važna obavijest:
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Poslovni.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Poslovni.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.Uključite se u raspravu