“Digitalizacija u kompaniji uspijeva tek kad je provedu svi, od šefova naniže”

Autor: Lucija Špiljak , 04. ožujak 2019. u 22:01
Ante Franotović, direktor marketinga u 24sata

Veliki trend je content marketing, na ‘owned platformama’ i kroz native rješenja na drugima.

Digitalni svijet postao je zagušen hrpom informacija nekontroliranog sadržaja pa oglašivači sve više traže sigurno okruženje u kojem će moći plasirati svoj brend i kontekst koji je očišćen od lažnih informacija i nekvalitetnog sadržaja, kaže Ante Franotović, direktor marketinga u 24sata, s kojim smo uoči najveće regionalne digitalne konferencije Digital Takeover, 12. ožujka u Zagrebu, razgovarali o digitalnoj transformaciji, aktualnim trendovima u marketinškom oglašavanju, native i content marketingu te o samom fokusu ovogodišnje konferencije.

Koliko je digitalna transformacija utjecala na poslovanje kompanije? Što je bilo ključno za uspjeh?
Digitalna transformacija neosporno utječe na poslovanje kompanije u svakom pogledu. Kako bi se transformacija provela nužno je prvenstveno promijeniti mindset, a upravo je to prvi korak koji je najteže promjenjiv. Promjenu kulture razmišljanja izuzetno je zahtjevno postići, što je nama u 24sata ujedno bio i najveći izazov – a to je proces na kojem kontinuirano radimo.  Također, ključna stavka za uspješnu provedbu digitalizacije u kompaniji jest da se ona ne smije provoditi parcijalno već se mora integrirati na svim razinama, od CEO razine do posljednjeg u hijerarhiji. Vodeći ljudi kompanije prije svega u načinu razmišljanja transformiraju sebe kako bi u konačnici mogli i ostale. Velik izazov koji smo imali pred sobom je bilo stvaranje novih radnih mjesta i pozicija koje dotad nisu postojale, a vještine i znanja zaposlenika morali smo transformirati kako bi odgovarale novim zanimanjima koje nam je donijelo digitalno doba.  Nije bilo lako, no zajedničkim trudom i dugoročnom strategijom postavili smo dobre temelje i danas smo s razlogom najnagrađivanija medijska kuća u regiji.

Koji su aktualni trendovi u digitalnom oglašavanju?
Digitalni marketing više se ne koristi parcijalno kao dodatak nego je u centru komunikacijskih strategija pa mnoge kompanije grade strategiju tretirajući digital kao njen esencijalni dio. Veliki trend je upravo content marketing, kako na "owned platformama" tako i kroz native rješenja na drugim platformama u digitalnim medijima. Digitalni svijet postao je zagušen hrpom informacija nekontroliranog sadržaja tako da oglašivači sve više traže sigurno okruženje u kojem će moći plasirati svoj brend i kontekst koji je očišćen od lažnih informacija i nekvalitetnog sadržaja. Takvo okruženje garantiraju jedino premium publisheri poput 24sata.

Što će se dogoditi s brendovima koji se ne prilagode novim trendovima i digitalnom životu?
Ti brendovi će polako odumirati. Neki brže, neki sporije. Brendovi koji targetiraju stariju populaciju, a ne prilagode se digitalnom životu imaju određeni vijek trajanja jer i starije populacije sustavno mijenjaju navike konzumacije sadržaja i prilagođavaju se trendovima. S druge strane, oni koji targetiraju milenijalce i Z generaciju, naći će se vrlo brzo u problemu jer ako se dosad nisu transformirali ili nisu u procesu transformacije, zasigurno im slijede teška vremena. Jednostavno je nemoguće targetirati mlađe generacije bez korištenja digitalnih platformi, a da pritom targetiranje bude uspješno.

Influenceri danas imaju velik utjecaj. Koliko se to osjeti u digitalnim medijima?
Influenceri su eksplodirali u digitalnom svijetu. Ranije su mediji kreirali slavne osobe pa su razni bendovi, glazbenici, glumci, starlete i modeli tako dobili sigurnu platformu za svoj uspjeh te su na određeni način i oni bili influenceri – samo se tada nisu tako zvali. Danas je influencera na digitalnoj sceni puno više jer za uspjeh nisu potrebni isključivo mediji već im je odskočna daska cijeli internet pa se zahvaljujući tome talentirani i autentični individualci profiliraju u influencere s velikim brojem fanova. Koliko je značajan njihov utjecaj na marketing govori činjenica da su danas redoviti dio media miksa, osobito u komunikaciji prema mlađoj generaciji.

Što je po vama najvažnije kad je riječ o native i content marketingu?
Važno je shvatiti ulogu native i content marketinga u marketinškom miksu oglašivača i činjenicu da ključ leži u kvalitetnoj integraciji u cjelokupnu komunikacijsku strategiju brenda. Najvažnije je da se koriste planski i za pravu svrhu, kao i bilo koji drugi format oglašavanja koji za cilj ima stvoriti potrebu za proizvodom. Problem nastaje kad se content marketing koristi parcijalno, a ne planski i dugoročno. Native i content primarno postižu svijest o brendu među publikom, a interes za proizvodom potiče se na indirektan način. Bitno je razumjeti da native proizlazi iz content marketinga, a za oba formata zajedničko je to da nemaju stvaranje konverzije kao jedinu svrhu. Kod native oglašavanja su oglašivač i publisher partneri. Native potencira poruku brenda glasom publishera kako bi ona što bolje rezonirala s publikom. Još jedna zajednička stvar za oba formata je fokus na čitatelju koji je neizostavno uvijek na prvom mjestu. Ključno je također da content koji koristimo priča njegovim jezikom i pruža mu vrijednost u skladu s fazom prodajnog ciklusa u kojem se on trenutačno nalazi.

Što donosi nadolazeća Digital Takeover konferencija 12. ožujka koju organizira 24sata?
Na ovogodišnjoj konferenciji predavanja će održati neki od najvećih svjetskih stručnjaka i predavača u sferi digitalne transformacije i budućih trendova u poslovanju. Stižu vodeći švedski brend ekspert Johan Ronnestam, zatim osnivač globalnog Native Advertising Institutea Jesper Laursen te dr. Nenad Filipović, stručnjak za digitalnu transformaciju i direktor korporacijskih obrazovnih programa IEDC – Poslovne škole Bled, koja je ove godine ekskluzivni edukacijski partner konferencije. Najpoznatiji među više od 30 ovogodišnjih govornika koje ćemo ugostiti na konferenciji zasigurno je dr. Kjell A. Nordstrom, jedan od najutjecajnijih svjetskih mislilaca današnjice i koautor svjetskog bestselera "Funky Business". 

Više od same konferencije

Najvažnija platforma za digitalnu interakciju
Digital Takeover je puno više od same konferencije; već tri mjeseca traje komunikacijska kampanja u kojoj aktivno sudjeluju stručnjaci iz područja digitala, a Digital Takeover postao je najrelevantnija platforma za digitalnu interakciju u sferi biznisa, trendova, marketinškog oglašavanja i transformacije, na www.digitaltakeover.hr.

Komentirajte prvi

New Report

Close