Čak 60% tvrtki u Hrvatskoj još nema svoju web-stranicu

Autor: Majda Žujo , 07. svibanj 2012. u 22:00

Janusz Moneta, Googleov direktor marketinga o internetu u regiji

Google je nedavno u Zagrebu prvi put hrvatskoj publici predstavio svoj projekt Google Engage. Riječ je o inovativnom programu koji je pokrenut 2008. godine, a namijenjen je agencijama, web-masterima ili web-dizajnerima kojima kroz besplatne edukacije, podršku i resurse pomaže unaprijediti poslovanje klijenata, ali i svoje. O tome kako nakon četiri godine funkcionira Google Engage, marketinškim alatima budućnosti i koje su mogućnosti oglašavanja na Googleu razgovarali smo s Januszem Monetom, Googleovim marketinškim direktorom za tržišta u nastajanju.

Kako funkcionira Google Engage i kako agencije mogu profitirati od tog programa?
Program agencijama pomaže da razviju svoje poslovanje pružajući online marketinške usluge svojim klijentima. Dajemo im besplatnu obuku za Google AdWords i druga Googleova poslovna rješenja kojima će poboljšati svoje marketinške vještine.Agencije dobivaju podršku za svoje korisnike, trening i edukaciju u određenim područjima. Pomažemo agencijama da stječu nove klijente. Uostalom, nakon što educiramo zaposlenike u agencijama, dajemo im i certifikat. I sve to je besplatno. Agencije također dobivaju financijski poticaj kako bi radile s malim i srednjim kompanijama te izrađivale besplatne izvještaje, istraživanja o trendovima i slične materijale koji im mogu pomoći da bi razumjeli što se događa na tržištu.

Što vas je potaknulo da pokrenete taj program?
Vidjeli smo da je puno kompanija koje nisu na internetu, koje nemaju ni web-stranicu. Drugo, tek 50 posto onih koji imaju stranicu oglašava se online, s tim da pod oglašavanjem smatraju mnogo stvari, čak i postojanje same web-stranice ili prisutnost na društvenim mrežama. I treće, agencijama želimo ukazati da su potrošači već na internetu. Oni provode 40 posto svojeg vremena na internetu, a kompanije na internet troše tek 10 posto svojega medijskog budžeta. Tu postoji nerazmjer. Postoji velika praznina koju treba popuniti kako bi tvrtke slijedile potrošače.

Kako netko može znati koji je marketinški alat na internetu za njega najprikladniji?
Upravo je to je svrha programa. Educiramo agencije koji su najbolji alati u određenim situacijama. Klijenti najčešće koriste Google AdWords, koji kompanijama omogućava oglašavanje u Googleovoj tražilici na internetu. To je oglašavanje bazirano na tekstu koji se prokazuje nakon pretrage određenog pojma. Dio našeg programa je i Google Analytic koji mjeri koliko netko provodi na internetu, broji nove posjetitelje stranice, mjeri kretanja na web-stranici, u kojem trenutku kupac kupi nešto i slično.

Koliko bi kompanija trebala investirati u takvo oglašavanje?
Google AdWords je model koji vam daje fleksibilnost. Plaćate po kliku, znači onda kada netko posjeti vašu stranicu. Odaziv potrošača pak ovisi o tvrtki i proizvodu koji prodaje te o kvaliteti web-stranice.

Koliko kompanije u ovoj regiji ulažu u Googleovo oglašavanje?
Postoji velik interes, ali mislimo da tržište ima još puno potencijala.

Koliko tvrtke koje ulažu u online oglašavanje, ulažu u Google AdWords?
Teško je to mjeriti. Kao što je na konferenciji istaknuo Googleov menadžer za Hrvatsku Joško Mrndže, online tržište u Hrvatskoj vrijedi 200 milijuna eura. I te procjene koristimo kada proučavamo tržište. Google je sve više popularan i sigurno u Hrvatskoj vidimo rast prihoda u budućnosti.

Možete li ovu regiju usporediti s ostatkom Europe u korištenju interneta kao alata za promociju?
Općenito, penetracija interneta u ovoj regiji je vrlo visoka, 60 posto kao i u većini zemalja srednje i istočne Europe. Znači da gotovo svi gradovi i mjesta imaju pristup internetu, a to je velik potencijal. Čak je riječ i o većem postotku nego što je to slučaj na drugim tržištima u razvoju poput Južne Amerike ili jugoistočne Azije. Dakle, potrošači su već na internetu. S druge strane imate jako puno tvrtki koje još nisu prisutne na internetu. Prema posljednjim podacima koje imam, tek 40 posto malih i srednjih tvrtki u Hrvatskoj ima web-stranicu. Znači da ih 60 posto nema, što je puno, i upravo bi ovaj program trebao pomoći tvrtkama da unaprijede svoja poslovanja.

Mislite li da će ekonomska situacija pomoći online oglašavanju?
Da, zato što je online oglašavanje mjerljivo oglašavanje. Znate koliko ste potrošili i što ste za to dobili. Znate da ćete za, primjerice, potrošenih deset eura dobiti jednoga klijenta. U vrijeme ekonomske nestabilnosti to je najbolji način oglašavanja.

Regija

Kakvi su vam planovi i ciljevi za budućnost u ovoj regiji?
Uvijek se sve svodi na korisnike i želimo da oni budu sretni i prisutni online. Ako vidimo napredak u njihovoj prisutnosti na internetu, bit ćemo zadovoljni.

Što biste, izraženo u konkretnim pokazateljima, smatrali napretkom?
Mjerilo je tržište zapadne Europe. Dakle, mislimo da bi 60 ili 70 posto kompanija koje imaju web-stranicu bio napredak za nas.

Komentari (1)
Pogledajte sve

većini ni ne treba..dobro je Konzumu i onima koji imaju internet prodaju ali šta će nekoj prodavaonici cipela ili pekari www?

New Report

Close