Brodosplit u niši brodova za polarna krstarenja

Foto: PR Foto: PR

U Brodosplitu radi preko 2400 radnika.

Brodogradnja je temeljna djelatnost i naša namjera je graditi velike, složene brodove, naročito u području putničkih, brodove za krstarenja, luksuzne (jahte), specijalne brodove. Brodograđevna industrija Split, dioničko društvo na čelu je grupe poduzeća duge i blistave tradicije, i jedno od najpoznatijih europskih brodogradilišta. Osnovana je 1922. godine udruživanjem nekoliko manjih splitskih brodogradilišta, na lokaciji u neposrednoj blizini aerodroma, teretne i putničke međunarodne luke i same povijesne jezgre grada Splita.

Vrsni inženjeri, projektanti i dizajneri realiziraju sve dizajnerske i inženjerske zahtjeve Kupaca i naručitelja od ideje do konačnog rješenja koristeći moderne tehnike zavarivanja čeličnih i drugih materijala, izradu proizvoda od nodularnog i sivog lijeva, kompletna arhitektonska interijerska rješenja, automatizaciju i upravljanje brodskim sustavima, integraciju, procesnu opremu i mnoga druga područja. Stručnjaci Brodosplita su sposobni u kratkom roku izraditi projekt i započeti s izradom produkcije.

Upravo iskustvo i stručnost 'splitskih' brodograditelja bila je temeljna odrednica talijanskog arhitektonsko-građevinskog konzorcija "Venezia Nuova“ da Brodosplit izabere za partnera u jednom od najvećih građevinskih projekata u povijesti Italije s ciljem zaustavljanja utjecaja plime na grad. Isporukom 63 čelične brane za projekt „Mojsije“ s ciljem zaštite lagune grada Venecije od visokih plima Brodosplit će trajno ostati ubilježen u povijest ovog vjerujemo najpoznatijeg grada na vodi u svijetu.

Grupacija Brodosplit razvija, projektira i gradi najsloženije brodove i ploveće objekte kao dominantni program, te najsloženije čelične konstrukcije za infrastrukturnu, prometnu, energetsku, procesnu i opću primjenu. Pozicioniranje Brodosplita u niši složenijih brodova i velikih konstrukcija (motorne jahte, putnički brodovi, vrata Venecije, brodovi specijalne namjene) i realizacija poslova dobivenim kroz konkurentnu ponudu na svjetskom tržištu (Off shore i on shore) glavni su ciljevi za nadolazeće razdoblje. Tvrtka se u periodu restrukturiranja okrenula ka projektima i proizvodima koji donose veću dodanu vrijednost, a od 2013. godine raspolažemo sa svojom flotom brodova čijim korištenjem tj. charterom se nadopunjuje poslovanje.

Promijenili smo potpuno proizvodni program na kojemu konkuriramo, a gradnja putničkih brodova segment je u kojem hrvatska brodogradilišta mogu konkurirati, a Brodosplit se pozicionirao u tržišnu nišu gradnje Polar Expedition Cruise Vessels i putničkih brodova čija je dužina od 100 do 250 metara. Sve to u pojedinačnim serijama brodova koji se ističu svojim jedinstvenim dizajnom i namjenom, te primijenjenim rješenjima. Gradnjom ovih brodova Brodosplit se svrstava među najbolje brodograditelje na svjetskom tržištu.

Ostvareni vlastiti doprinos samog Društva restrukturiranju nakon privatizacije (dokapitalizacija, komercijalni izvori i vlastita sredstva) je preko 2 milijarde HRK. Brodosplit zadnje tri godine debelo posluje u plusu, a pozitivno poslovanje se nastavilo i u 2019. Pokazali smo da znamo i možemo bez subvencija, zato se restrukturiranje i obavilo da bi brodogradilišta poslovala bez njih.

U Brodosplitu radi preko 2400 radnika, a u knjizi narudžbi imamo 12 brodova, te niz van brodograđevnih projekata što nam osigurava zaposlenost do 2023. godine.

Trenutno od aktualnih projekata:

Splitsko brodogradilište izgradilo je najveći brod s križnim jedrima na svijetu. Ima čeličnu konstrukciju dok je paluba kompletno pokrivena tikovinom najviše kvalitete.

Dug je 162 metra, širok 18,5 metra i ima nosivost 2000 tona. Na jedrenjaku će moći boraviti 450 osoba od čega će 300 putnika biti smješteno u 150 luksuznih kabina, te u 74 kabine 150 članova posade. Luksuzno je uređen, ali sa štihom i atmosferom koji podsjeća na stare jedrenjake. Ima prostor za biblioteku, velike salone od čega se jedan salon proteže na tri palube s ogradama i klavirom. Na jedrenjaku je ugrađena najmodernija navigacijska i komunikacijska oprema, svaka kabina ima internet, telefon, televiziju, glazbu i ostala sredstva zabave, a cijeli brod je pokriven Wi-Fi signalom. Na otvorenim palubama su tri bara, kuhinja koja se prostire na tri palube. Ugrađena su i tri bazena koji će biti punjeni slatkom ili morskom vodom s podvodnim svjetlima, grijanjem i mjehurićima. U jednom od bazena se može roniti, a u najveći stane 50 kubika vode. Klimatizacija na brodu je izvedena prema visokim zahtjevima da bi zadovoljila komfor putnika u svim klimatskim uvjetima. Brod je isključivo namijenjen jedrenju iako ima dva potpuno neovisna motora električne propulzije. Na njemu je ugrađen i inovativan sustav 'siguran povratak u luku' koji se po prvi put uveo u Hrvatskoj. Taj sustav zapravo znači da je sva ključna oprema na brodu duplirana zbog čega je projektirana gradnja dvije strojarnice sa svim uređajima za proizvodnju električne energije i vode, te svih sustava goriva i maziva te još jedan dodatni komandni most. Na brodu je praktički sve dvostruko, pa se u slučaju bilo kakvog zatajenja, požara ili poplave bilo kojeg prostora ili zona na brodu, može vratiti u luku s udaljenosti od gotovo 2000 NM što je inače najudaljenija točka od kopna na moru. Predviđeno je da plovi svim morima svijeta, pa čak i po Arktiku i Antarktiku zbog čega je izgrađen u skladu sa zahtjevima za klasu leda. Brzina broda s jedrima je oko 16 čvorova, a predviđa se da će moći ploviti i do 20 čvorova uz prave vremenske uvjete i sposobnost posade. Sa svojim pogonom od dva motora plovi 16 čvorova, ima zakretne propelere, pramčani porivnik te dva kormila zbog čega ima izuzetne manevarske sposobnosti. Ima šest čamaca za spašavanje koji će služiti i kao tender čamci za prebacivanje putnika na plaže ili manje luke, osam splavi, četiri sportska čamca i dva manja čamca.

U 05. mjesecu isporučili smo brod za krstarenje polarnim područjima (Polar Expedition Cruise Vessel) imena Hondius, izgrađenog za nizozemsku tvrtku Oceanwide Expeditions. Dugačak je 107,6 metara, širok 17,6 metara, a brzinu od 15 čvorova osiguravaju mu dva glavna motora ukupne snage 4260 kW. Može ugostiti 196 putnika smještenih u 85 kabina. Dizajn i sva tehnička rješenja djelo su Brodosplitovih projektanata koji i ovim poslom potvrđuju svoju ključnu ulogu u pozicioniranju Brodosplita visoko na listi tehničkih kompetencija i graditeljske konkurentnosti. Svojim putnicima nudi visoki hotelski standard kao i razne kategorije kabina, od prostranih apartmana do dvokrevetnih i četverokrevetnih kabina, gdje im se s višestruko osiguranim sustavima koji ih opslužuju omogućava siguran i ugodan boravak.

U izgradnji je na navozu tehnološki napredni brod za polarne ekspedicije koji će se zvati ‘Ultramarine’. Ugovoren je s tvrtkom Quark Expeditions iz SAD-a, u sastavu Travelopia grupacije, koja okuplja najraznolikiju paletu svjetskih kompanija specijaliziranih za avanturistička putovanja. Brod će moći primiti 200 putnika u 103 luksuzno opremljene kabine, a o njima će brinuti 116 članova posade. Dugačak je 128 metara, širok 21,5 metar. Moći će postići brzinu od 16 čvorova, a bit će pogonjen s četiri glavna motora s generatorom kombinacijom dizelskog i elektromotora ukupne snage 4400 kW. Brod će biti opremljen svim potrebnim rješenjima i opremom, kako bi putnici mogli uživati u pogledima na ledenjake i to iznad i ispod površine mora. Imat će između ostalog i dva helikoptera, a putnici će moći uživati u visokom hotelskom standardu njegovih kabina. Ovaj brod je najskuplji polarni kruzer do sada ugovoren u Hrvatskoj. Rok njegove izgradnje je kraj 2020. godine, a vrijednost ugovorenog posla je iznad 100 milijuna eura.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!