Kultura je jedan od važnijih alata koji stoji na raspolaganju turističkim stručnjacima

Autor: Diana Kiršić Rosanda , 26. lipanj 2018. u 22:00

Prema istraživanju Instituta za turizam svega 10-ak posto od dnevne prosječne potrošnje po osobi odlazi na kulturu, zabavu te sportsko-rekreativne programe, a upravo u ovom segmentu postoji prostor za stvaranje dodatne vrijednosti u destinaciji za što je nužno sinergijsko djelovanje.

Uspjeh turističke ponude ovisi o doživljaju gosta o samoj destinaciji. Danas više nego inače uspjesi u turizmu ovise o seriji iskustava koju proživi gost u destinaciji, a sve manje o samoj smještajnoj kao i parcijalnoj vanpansionskoj ponudi što će zasigurno utjecati i na sinergijsko djelovanje svih dionika turističke ponude jednog grada ili općine. 

Poticaj rastu potrošnje
Upravo sinergijsko djelovanje na lokalnoj razini dobar je pokazatelj zrelosti i odgovornosti turističke ponude jedne destinacije posebno ako se u destinaciji planira poticati porast potrošnje te animirati turističke niše. Prema istraživanju Instituta za turizam ističe se da svega 10-ak posto od dnevne prosječne potrošnje po osobi odlazi na kulturu, zabavu te sportsko-rekreativne programe, a upravo u ovom segmentu postoji prostor za stvaranje dodatne vrijednosti u destinaciji za što je nužno sinergijsko djelovanje, od lokalne samouprave do najmanjih iznajmljivača. 

Traže vrhunsko iskustvo
Jedan od glavnih alata koji je na raspolaganju turističkim stručnjacima je kultura jer pozitivno utječe na ljudsku percepciju što posljedično može utjecati i na porast potrošnje u turizmu.  U ovom segmentu turističke ponude valja prvenstveno osigurati vrhunsko iskustvo posjetitelja jer osrednjost i manjak kvalitetnih sadržaja zasigurno nisu danas dovoljni kad se svaka destinacija natječe na globalnom svjetskom turističkom tržištu.

Kada se pažljivo planira ponuda manifestacija u destinaciji može se animirati dolazak posebnih turističkih niša koje rado posjećuju mjesta gdje mogu uživati u sadržaju koji je njima od osobnog interesa.  Uz navedeno, svaka destinacija koja privlači svjetske produkcije i velike manifestacije koje kratko traju, ali privuku veliki broj posjetitelja mora razmišljati i o vlastitoj produkciji manifestacijskih sadržaja kako bi popunila sadržaje tokom cijele turističke sezone, ali i smanjila utjecaj ovisnosti o vanjskim, svjetskim produkcijama i manifestacijama. 

Za primjer u općini Medulin kojoj se za vrijeme sezone poveća broj stanovnika za oko 450 posto te je prva među hrvatskim općinama po broju ostvarenih noćenja, cilj je bio definirati sadržaje koji mogu osigurati vrhunski doživljaj za sve posjetitelje, od onih koji su manje platežne moći do onih kojima budžet za godišnji odmor ne stvara problem. U miksu manifestacijskih sadržaja razrađena je ponuda raznovrsnih sadržaja koje uključuju predstavljanje destinacije gdje se uključuje i bogata gastro ponuda, a u dijelu kulturnih zbivanja posebno je organiziran Rocks&Stars festival kojim se želi pozicionirati na mapu svjetskih, kvalitetom prepoznatljivih manifestacija.

Festival prate i humanitarne akcije jer jedan od ciljeva bio je i animiranje lokalne zajednice te će se humanitarnim koncertom Maksima Mrvice donirati inkubator pulskoj bolnici. Uz nastup maestra Milenkovića donirat će se violina talentiranom, a potrebitom učeniku/učenici iz pulske glazbene škole. Festivalski program dostupan je posjetiteljima skoro cijelo ljeto, a naslanja se i na korištenje prirodnih resursa, u ovom slučaju fantastične, do sada primarno zapuštene lokacije starog rimskog kamenoloma kojeg se planira ovu godinu oživjeti, a već sljedeće će doživjeti svoju apsolutnu preobrazbu.  

Pomoć razvoju kulture
Festivalski program posvećen je i razmjeni te učenju o različitim kulturama, a ovogodišnji je ispunjen danima Izraela kada će se ugostiti mentalist, Roy Yozevitch, glazbeni izvođači Duo Ozone i band Acollective. Cijeli program oplemenjen je izložbom fotografija i gastro delicijama ove iznimno kulturom bogate zemlje. U kreiranju sadržaja vodili smo se mišlju da u destinaciju dovedemo svjetski poznate umjetnike te osiguramo da se predstave i manje poznati, a kvalitetom bogati, izvođači. Time se želi potaknuti razvoj kulture, ne samo u destinaciji, nego i u društvu što se naslanja na Europsku godinu kulturne baštine. 

Komentirajte prvi

New Report

Close