Ako brend ne zna zadovoljiti korisnike društvene mreže, bolje da je ne koristi

Autor: Nataša Blagojević , 23. kolovoz 2017. u 22:00

Facebook je pravo mjesto za povećanje svijesti o brendovima i generiranje prometa na digitalne kanale kroz plaćene oglase, na Instagramu brendovi svakodnevno inspiriraju, na YouTubeu dijele savjete kako nešto učiniti, dok na Twitteru komuniciraju jako brzo i kratko.

Neke od poznatijih društvenih mreža postoje već više od deset godina te ih svakodnevno koriste milijarde ljudi diljem svijeta jer su uspjele zadržati recept za uspjeh.

Istovremeno, neke zvijezde u usponu brzo su se ugasile, dok nas kod drugih još intrigira hoće li biti "sljedeća velika stvar". U tako dinamičnom okruženju, sažeti ključne čimbenike kojima je potrebno vladati za uspješan marketing na društvenim mrežama nije nimalo jednostavan zadatak. Ipak, uzmemo li u obzir koliko dugo već brendovi koriste društvene mreže, kako je većina savladala početne osnove u komunikaciji i uložila značajno vrijeme i financijske resurse u kreiranje sadržaja te nove trendove koje su upravo društvene mreže iznjedrile, možemo govoriti o tri trenutno najvažnije stvari u marketingu na društvenim mrežama.

1. Influencers marketing
Jedan od najvećih buzzworda u posljednje vrijeme pokazao se kao uspješna taktika kako bi sadržaj brendova postao relevantniji. Influenceri to uspijevaju inkorporirajući ključne poruke brendova u sadržaj koji njihova publika voli i na kojega dobro reagira.  Na taj način influenceri postaju nezaobilazni u bilo kojoj kampanji na društvenim mrežama, gdje je relevantnost ključ za oblikovanje nečijeg mišljenja i interakciju. Koliko su influenceri relevantni i koliko njihov sadržaj doista odjekuje, jednostavno je vidljivo na bilo kojoj Facebook stranici, Instagram profilu ili YouTube kanalu. Pogotovo kada govorimo o YouTubeu je zanimljivo koliko se ova platforma nameće ne samo po broju pregledanih videa ili sati koje ondje provodimo, već i po utjecaju kojega kreatori sadržaja na YouTubeu imaju na svoju publiku. Već danas mainstream celebrity osobe na tinejdžere imaju značajno manji utjecaj u odnosu na YouTube zvijezde kao što su PewDiePie ili Smosh s milijunima pretplatnika na svoje kanale. Kako današnja mlada publika bude odrastala, očekuje se kako će utjecaj tradicionalnih slavnih osoba biti sve manji. Brendovi stoga već sada trebaju razvijati odnose s relevantnim influencerima koji su uistinu povezani sa svojom publikom, osiguravajući relevantnost danas, ali i u budućnosti.

2. Razgovori koji se odvijaju izvan vlastitih kanala
Brendovi još uvijek mnogo više vremena ulažu u osmišljavanje vlastitih poruka, nego u razgovor koji se odvija na društvenim mrežama. Najvećim dijelom jer se pravila igre na društvenim mrežama stalno mijenjaju te nepoznavanja mogućnosti i alata na društvenim mrežama.  Nakon što se komunikacija na vlastitim kanalima napokon pokrene, najčešće upravo ondje i ostaje, gdje je smjer diskusije koliko toliko moguće kontrolirati. Što se događa na kanalima koji nisu vlastiti najčešće ostaje nepoznanica. Brendovi tu uvelike griješe, zanemarujući činjenicu da upravo oni razgovori na društvenim mrežama koji se događaju izvan službenih vlastitih stranica predstavljaju javne razgovore koji značajno utječu na njihov imidž i oblikuju nevidljive granice onoga što javno mogu komunicirati i činiti. Sposobnost brendova da prepoznaju te granice u svakom trenutku, razumiju što javnost o njima govori kao i što od njih očekuje, osnažit će ili umanjiti njihovu sposobnost svakodnevnog komuniciranja s korisnicima društvenih mreža. Kako bi spriječili negativan scenarij, potrebno je više pažnje posvetiti komunikaciji koja se odvija izvan vlastitih kanala, koristiti social media listening alate i sukladno tome prilagođavati komunikaciju brenda.

3. Svaka mreža ima svoja pravila
Unatoč tome što različite društvene mreže podrazumijevaju drugačije korisničko iskustvo, načine kreiranja sadržaja i najbolje prakse, često se događa da sadržaj nekog brenda u identičnom obliku vidimo na više njegovih kanala. Posljedica toga u najmanju ruku su lošiji doseg i interakcij, a onda i percepcija brenda kroz nepoznavanje komunikacije i neprilagođenu, copy-paste komunikaciju koja potiho poručuje kako brend nije ovdje zbog svojih fanova, već obrnuto. Kao prvi korak u izbjegavanju tog problema, brendovi trebaju razlučiti je li konkretna društvena mreža relevantna za njih, njihovu ciljnu skupinu i komunikacijske poruke koje žele prenijeti. Pritom je korisno znati kako je Facebook pravo mjesto za povećanje svijesti o brendovima i generiranje prometa na digitalne kanale kroz plaćene oglase, na Instagramu brendovi svakodnevno inspiriraju, na YouTubeu dijele savjete kako nešto učiniti, na Twitteru komuniciraju jako brzo i kratko, dok na LinkedInu omogućuju uvid u svoju organizacijsku kulturu. Ako brend nije u mogućnosti kreirati sadržaj koji će ispuniti očekivanja korisnika bilo koje društvene mreže, bolje je ne biti prisutan na njoj. Također, ako je brend već prisutan, potrebno je ponovno razmotriti ima li to smisla i ako ima, što učiniti kako bi se sadržaj poboljšao i prilagodio.

Komentirajte prvi

New Report

Close