Zagrebačka pivovara ušla pod okrilje Molson Coorsa

'Preuzimanje StarBeva uklapa se u našu strategiju', poručio je Peter Swinburn, glavni direktor Molson Coorsa

Vlasnika Zagrebačke pivovare, tvrtku StarBev, u utorak je preuzela sjevernoamerička pivovara Molson Coors. Molson je službeno izvijestio da su StarBev kupili za 2,65 milijardi eura (3,5 mlrd. dolara), a tim su potezom, osim Zagrebačke, preuzeli još osam pivovara u središnjoj i istočnoj Europi.

Posljednjih tjedana spekuliralo se tko bi mogao biti novi vlasnik. U tijesnoj utrci jedna od najvećih pivovara na svijetu pobijedila je japansku pivovaru Asahi, koja je za StarBev navodno bila spremna platiti pola milijarde dolara manje. Poznavatelji situacije kažu pak kako je preuzimanje StarBeva bilo samo pitanje vremena još otkad je prije tri godine preuzeo poslovanje od belgijske tvrtke AB Inbev. StarBev je, naime, tvrtka u vlasništvu investicijskih fondova (CVC Funds) pa se naslućivalo da nije riječ o dugoročnom poslu jer im pivarstvo nije primarni interes. Štoviše, očekivalo se da će u najpovoljnijem trenutku prodati taj biznis za što bolju cijenu. “Preuzimanje StarBeva uklapa se u strategiju Molson Coorsa kojom želimo poboljšati portfelj naših ‘premium’ brendova i proširiti naš doseg na rastućim tržištima diljem svijeta”, poručio je Peter Swinburn, predsjednik i glavni direktor Molson Coorsa u povodu preuzimanja, dodajući kako je tržište piva u srednjoj i istočnoj Europi atraktivno i da ima rastući potencijal. StarBev će Molson Coorsu tako biti podloga za širenje brendova, poput Carlinga, u središnjoj i istočnoj Europi, dok će Staropramen, vodeći međunarodni brend StarBeva, poboljšati portfelj na nekim sadašnjim i planiranim tržištima. Na upit kako će se preuzimanje StarBeva odraziti na poslovanje Zagrebačke pivovare, do zaključenja broja nismo dobili odgovor. Unatoč promjeni vlasnika upućeni u pivarski sektor smatraju da znatnih promjena na tržištu neće biti.

“Neće se dogoditi ništa revolucionarno. Prema mojem mišljenju, brendovi Zagrebačke pivovare, pogotovo Ožujsko, nisu ugroženi. Domaći brend je domaći brend i velike kompanije su svjesne nužnosti razvoja lokalnog brenda”, kazao nam je Neven Pufnik, direktor Beershopa, dodajući kako su prije velike pivovare pokušale nametnuti svoje brendove, no sada to više nije praksa. Osim toga, kaže, Zagrebačka pivovara ima tehnologiju koja je moderna i proizvodi dobro industrijsko pivo pa se velika revolucija ondje i ne očekuje. StarBev je u 2011. imao prodaju od gotovo 700 milijuna eura (oko jedne milijarde dolara), dok je EBITDA (zarada prije kamata, poreza, deprecijacije i amortizacije) bila 241 milijun eura (322 milijuna dolara). U Molson Coorsu očekuju da će znatan dio prihoda biti ostvaren na rastućim tržištima te da će ova transakcija postupno pridonijeti prihodima tvrtke. Za akviziciju Molson Coors je već osigurao financijsku konstrukciju: tri milijarde dolara gotovine i zadužnica te dodatnih 500 milijuna eura u konvertibilnim zadužnicama.

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!
Pregled dana
Pogledaj sve