Vrdoljak: Eventualna kupnja dionica Ine ne smije povećati javni dug

Vrdoljak napominje da MOL nije ispunio obveze investiranja u Inu Vrdoljak napominje da MOL nije ispunio obveze investiranja u Inu

Vrdoljak napominje da MOL nije ispunio obveze investiranja u Inu.

Ministar gospodarstva Ivan Vrdoljak izjavio je danas kako se slaže da zbog eventualne kupnje dionica Ine od MOL-a ne smije biti povećan javni dug.

"Želim jasno poručiti da se slažem s premijerom Zoranom Milanovićem i ministrom financija Borisom Lalovcem kako eventualna kupnja ni u kojem slučaju ne smije povećati javni dug", rekao je Vrdoljak novinarima na odlasku s konferencije Energy Market Forum u organizaciji Poslovnog dnevnika.

No, Vrdoljak napominje da MOL nije ispunio obveze investiranja u Inu i sam je otvorio mogućnost prodaje svoga udjela u Ini te stoga Vlada mora imati pripremljene sve modele za potencijalne MOL-ove odluke. Pritom ističe da su za Vladu prioriteti arbitraža i pregovori s MOL-om te da bi najbolje bilo da se tijekom pregovora postigne dogovor koji će štititi interese Republike Hrvatske i Ine.

Vrdoljak kaže da tvrdnje o kreditnom aranžmanu za otkup dionica Ine od MOL-a, kao i iznosi kojima se u medijima barata, ne dolaze iz Ministarstva gospodarstva. "Sve što novine pišu zadnjih dana nema veze s Ministarstvom gospodarstva niti postoji bilo koji iznos koji je izašao iz Ministarstva", rekao je Vrdoljak.

 

Jutarnji list u ponedjeljak je objavio da je Ministarstvo gospodarstva dostavilo Državnom tajništvu SAD-a, koje je ponudilo da posreduje u rješavanju spora između Vlade i MOL-a oko Ine, dokument s prijedlogom da Hrvatska kupi dionice Ine koje su u vlasništvu MOL-a te da bi Hrvatska tu kupnju mogla ostvariti kreditom od 2,6 milijardi eura, a uz zalog dionica Ine u vlasništvu države kao kolaterala.

Premijer Zoran Milanović izjavio je istoga dana da se država neće zaduživati za tri milijarde eura da bi kupila dionice Ine od MOL-a, istaknuvši da mađarska kompanija sa svojim udjelom može slobodno raspolagati, a da državni udjel u Ini neće biti prodavan. I ministar financija Boris Lalovac izjavio je u ponedjeljak kako, po njemu, nema mjesta za nova zaduživanja.

Ministar Vrdoljak kazao je pak danas, zamoljen za objašnjenje svoje tvrdnje da MOL želi narušiti energetsku stabilnost Hrvatske, kako želi da se domaća nafta prerađuje u Hrvatskoj.

Komentirajući, pak, navodne zamjerke Bruxellesa prema kojima Hrvatska kasni u osiguranju dvosmjernog toka plina prema Mađarskoj, odgovorio je da nikakvih optužbi nema, a Hrvatska ispunjava sve svoje obveze. Podsjetio je da je upravo Hrvatska prijavila izgradnju kompresora koji bi omogućili dvosmjerni tok i da za to traži sredstva te da se već sada dio plina iz Hrvatske može isporučiti prema Mađarskoj, ali da Hrvatska neće isporučivati plin u regiju u slučaju krize i pri tome ugroziti svoje građane i industriju.

 

Komentari (12)
  • hasenfefer
    hasenfefer 11:49 29.10.2014.

    Još malo o INI i “stručnjacima”.

    U jednoj tiskovini stručnjak je objasnio kako je INA zaostalo društvo koje se jako sporo prilagođava uvjetima na tržištu.

    I da je zbog toga gorivo u Hrvatskoj skupo jer se još nije prodala rafinerijska zaliha gdje je nafta kupljena po puno većoj cijeni.

    To je očita laž.

    Ako je to istina, neka stručnjak objasni zbog čega na drugim “uspješnim firmama”, LUK OILa, MOL-a i Čermaka cijena benzina je ista onima na ININIM crpkama (dve tri lipe razlike).

    Toliko o kapitalizmu, slobodnom formiranju cijena i stručnjacima koji pišu po novinama.

  • hasenfefer
    hasenfefer 11:39 29.10.2014.

    Mene nešto drugo fascinira.

    Socijalizma od 1991. više u Hrvatskoj više nema.

    Znači kapitalizam i “slobodno tržište” (čitaj pogodovanje uvoznicima).

    I dalje se Hrvata drži i.diotima i priča se da žive u socijalizmu.

    Znači ovu zaduženost Hrvatske i propast industrije, poljoprivrede donio je kapitalizam u Hrvatskoj.

    To su činjenice.

    Ne vidim zbog čega se onda čudite kad Hrvati kažu da im je bolje bilo u socijalizmu?

    I ne, nisam pobornik socijalizma, uopće politike u gospodarstvu.

    Ali recimo poludim kad gospodin Milanović izjavi da se neće zaduživati za INU.
    Jer neće više zaduživati hrvatske građane.
    Recimo premijer Mađarske se zadužio za MOL, kad mu je MMF puhao za vratom, a stanje u zemlji je bilo na rubu propasti.

    G. Lalovac dva dana nakon izjave kaže da će nas opet zadužiti za neku milijardu.

    Ja bi onda gospodina Milanovića stvarno zamolio da više ne zadužuje hrvatske građane, kako je obećao. Zbog čega bi uhljebi trebali dobiti plaću.
    Da li će nešto proizvesti da je vrate?

    Kaj se mene tiče neka INU cijelu prodaju, ali Rusima.

    S Rusima INA ima neke šanse, kad već nije u hrvatskim rukama.

    Mislim, to je kapitalizam, zar ne?

    Firma se prodaje najboljem ponuđaču, a to su očito Rusi.

    Pa da vidimo taj kapitalizam na djelu!

    lp

  • blackstone
    blackstone 11:08 29.10.2014.

    pa sam smijeh je da molov paket vrijedi 2,6 miljardi eura.
    jel to ministar gledao ovu tržišnu kapitalizaciju ili knjige od ine

    realno inina dionica vrijedi oko 2000 kn ,što znači oko 3 miljarde eura macap ,a onda bi molov paket vrijedio 1,5 miljardu.

    di je mislio ministar troter sa razlikom od ove milijarde?

Pogledaj ostale komentare na temu
Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!