Vladajući zakon o željeznici drže korakom naprijed, a oporba smrtnom presudom

Autor: Poslovni.hr/Hina , 12. srpanj 2013. u 16:07
Photo: Dusko Marusic/PIXSELL

Saborska većina i opozicija ostali su do kraja rasprave podijeljeni u ocjeni što će novi zakon o željeznici donijeti hrvatskim željeznicama.

Saborska većina i opozicija ostali su do kraja rasprave podijeljeni u ocjeni što će novi zakon o željeznici donijeti hrvatskim željeznicama – zakon je korak naprijed, tvrde vladajući, zakon je smrtna presuda željeznici, uzvraćaju 'oporbenjaci'.

Zakon je, možda, jedan od najeuropskijih, omogućit će hrvatskim željeznicama da postanu dio suvremenog europskog željezničkog sustava, tvrdi Nada Turina Đurić (HNS). Očekuje se, kaže, da se do 2020. u željeznice uloži 40-ak milijardi kuna, od čega će 30-ak milijardi biti iz europskih fondova.

Novi zakon je zakon koji će omogućit te investicije i ulaganje i sigurno je jedan od ključnih za budući gospodarski i ukupni razvoj Hrvatske, kaže Turina Đurić.

HDSSB-ov Boro Grubišić ima dijametralno drugačije viđenje, tvrdi da predloženi zakon zadaje smrtnu presudu hrvatskim željeznicama, da se radi o "željeznicocidu".

Grubišić pobraja što se sve u protekla dva desetljeća dogodilo u željezničkom sektoru: nije izgrađen ni kilometar nove pruge, ukinuto je čvorište u Slavonskom Brodu, od nekadašnjih tisuću danas tamo radi svega 150 radnika, dogodile su se brojne nesreće sa ljudskim žrtvama i materijalnom štetom.

Vlade nisu vodile računa o željeznici, nego su dotacijama od dvije milijarde kuna godišnje pokušavale održati "mir u kući", tvrdi Grubišić.

Što bi trebali reći Dubrovčani kad čuju da država godišnje izdvaja jedan Pelješki most za željeznicu, upitao je Frano Matušić (HDZ), nezadovoljan prometnom povezanošću krajnjeg hrvatskoga juga.

Ušli smo u EU kako bi imali nesmetan protok roba, putnika i usluga, no taj dio Hrvatske ostao je zatvoren u kavezu, povezanost je katastrofalna, kaže Matušić.

Priznajući da je željeznica u Hrvatskoj gotovo pred gašenjem, Damir Kajin (nezavisni) kaže da je u Istri to gašenje već na djelu.

Istarske željeznice ostaju bez teretnog prometa, godišnje njima prometuje 711 teretnih vagona, odnosno dva dnevno, upozorio je Kajin.

Komentirajte prvi

New Report

Close