Uspješno izmijenjen Pravilnik o obavljanju poslova zaštite na radu

Autor: HUP , 30. srpanj 2015. u 21:59
Admira Ribičić, dipl. iur, pravna savjetnica

Pravilnikom se propisala obveza za sve poslodavce koji zapošljavaju više od jednog radnika da imaju zaposlenog stručnjaka zaštite na radu temeljem sklopljenog ugovora o radu.

U Narodnim novinama 43/15, objavljene su Izmjene i dopune Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu (u daljnjem tekstu: Pravilnik) kojim se propisala obveza za sve poslodavce koji zapošljavaju više od jednog radnika da imaju zaposlenog stručnjaka zaštite na radu temeljem sklopljenog ugovora o radu.

Drugim riječima, ovom odredbom bilo je propisano kako svaka tvrtka koja ima do 249 zaposlenih mora zaposliti jednog stručnjaka zaštite na radu, ukoliko ima zaposlenu barem jednu osobu sa srednjom stručnom spremom, za tvrtke do 50 zaposlenih, odnosno najmanje jednog  prvostupnika za veće tvrtke. Ovakvim prijedlogom uvela bi se zapravo obveza za svaku tvrtku u Republici Hrvatskoj bez obzira na broj zaposlenih da putem ugovora o radu ima zaposlenu osobu – stručnjaka zaštite na radu. Naime teško je zamisliti tvrtku u kojoj ne bi bio ispunjen razlog propisan u podst. 3. st.2. čl. 5. Pravilnika. 3., a taj je da poslodavac koji zapošljava do 249 radnika među radnicima zaposlenim na neodređeno vrijeme nema radnika s potrebnom stručnom spremom za polaganje stručnog ispita za stručnjaka zaštite na radu.

Hrvatska udruga poslodavaca odmah je reagirala te je održan sastanak s predstavnicima Ministarstva rada i mirovinskog sustava. Na sastanku s predstavnicima ministarstva predstavnici Hrvatske udruge poslodavaca podsjetili su i na to kako je Republika Hrvatska već sedam godina u krizi te su privatni poslodavci već davno sveli broj zaposlenih radnika na optimalan broj koji omogućava poslovanje i tako organizirali posao da radnici, uz svoj redovni posao, ne mogu  obavljati  dodatne poslove, a posebno ne one o kojima ovise životi i zdravlje njihovih kolega. Drugim riječima, Hrvatska udruga poslodavaca upozorila je kako se poslodavcima uvodi novi prikriveni namet i nameće novo zapošljavanje.

Tijekom intenzivnih  pregovora s Ministarstvom rada i mirovinskog sustava HUP je inzistirao na tome da se poduzetnicima ostavi mogućnost izbora, bez nametanja novih obveza, što je na kraju i postignuto, jer su i predstavnici ministarstva  prihvatili argumente i pokazali otvorenost za iznalaženje zadovoljavajućeg rješenja. U Narodnim novinama br. 72. od 30. lipnja 2015.g. objavljene su Izmjene i dopune  Pravilnika o obavljanju poslova zaštite na radu kojim je vraćena mogućnost za poslodavce do 49 zaposlenih da mogu ugovarati obavljanje poslova zaštite na radu s vanjskom tvrtkom.

Pravilnik je stupio na snagu dan nakon objave u Narodnim novinama tj. 01. srpnja 2015.g. Druga bitna stvar koju je pregovarački tim Hrvatske udruge poslodavca uspio ishoditi u pregovorima  je i produljenje roka za prilagodbu novim odredbama Pravilnika do 31. prosinca 2015.g. Ovo se prije svega odnosi na  one tvrtke koje imaju od 50 i više zaposlenih radnika, što znači da će te tvrtke morati osposobiti svoje stručnjake zaštite na radu sukladno propisu.

Admira Ribičić, dipl. iur, pravna savjetnica

Komentirajte prvi

New Report

Close