Upravni sud poništava svaki drugi upravni akt koji izdaju ministarstva

Autor: Suzana Varošanec , 05. siječanj 2006. u 06:00

Građani ili poduzetnici koji su pokrenuli sporove pred Upravnim sudom dobivaju ih upravo zbog needucirane državne administracije koja se nije pridržavala Zakona o upravnom postupku

Upravo skandalozno otkriće koje svjedoči o nevjerojatnom srazmjeru needicirane državne administracije koja krši Zakon o upravnom postupku na štetu svakog drugog građana ili poduzetnika koji joj se obrati – stiže s Upravnog suda Hrvatske.
Zapanjujuće brojke koje navode iskusni suci tog suda svjedoče da je u praksi masovno rašireno nezakonito postupanje uglavnom državne, a dijelom i lokalne vlasti. Implikacije pogrešnog i nezakonitog rada tih tijela na Upravni sud su goleme, naime, već su ga dovele u alarmantno stanje. Taj je sud doslovno zatrpan nepotrebno golemim brojem predmeta, a suci se ne smatraju krivima što je sve neefikasnija sudska kontrola nad rješanjima koja izdaju ministarstava te slični državni i lokalni organi. Umjesto toga, tvrde da je problem u neodgovornom ponašanju državnih organa koji na nezakonit način vode svaki drugi upravni postupak što je, kako nam tvrde, izvorište brojnih upravnih sporova.

Državna administracija
Tako suci tog suda otkrivaju kako su građani ili poduzetnici koji su pokrenuli sporove pred Upravnim sudom, na kraju i dobili svaki drugi spor upravo zbog krivnje needucirane državne administracije koja se nije pridržavala Zakona o upravnom postupku. Tako izdana rješenja Upravni sud masovno poništava i vraća na ponovno odlučivanje. Suci tog suda tvrde da stoga što državna tijela ne rade godinama kako trebaju svoj posao, multipicirao se pritisak na Upravni sud gdje još nisu razdjeljeni u rad ni svi predmeti koji su pokrenuti 2001. To je, pak, pouzdana naznaka za sve građane i poduzetnike koji se bore s rastućim trendom nezakonitih rješenja koja izdaju državni organi, da ne mogu očekivati od Upravnog suda da će u razumnom roku u upravnom sporu dobiti sudsku zaštitu od masovnih nezakonitih upravnih akata ministarstava i ostalih mjerodavnih državnih tijela.
Zajamčenu sudsku kontrolu zakonitosti upravnih akata upravnih vlasti i tijela koje imaju javne ovlasti po Ustavu RH provodi specijalizirani sud – Upravni sud.
No kako je sve jasnije zašto taj sud više nije u stanju uredno ispunjavati svoju ustavnu funkciju – suci navode desetke tisuća predmeta koji taj sud nisu ni trebali opteretiti da su tijela državne i loklane vlasti u skladu sa zakonom proveli upravne postupke – pokušavaju skrenuti pozornost i Ministarstvu pravosuđa da u predstojećoj reoganizaciji i ustrojstvu sudačke mreže ne vuče ishitrene poteze. To je ujedno i apel Središnjem državnom uredu za upravu da pokrene tečaje za državne službenike čija rješenja Upravni sud masovno poništava.
Sucima se čini kako nije u dovoljnoj mjeri uočen pravi razlog sve neefikasnijeg rada Upravnog suda, a taj je krajnje loš rad državne uprave gdje brojni kadrovi ne poštuju upravni postupak.

Nezakonito vođeni postupci
Da je postupak zakonito vođen, pitanje je bi li pred Upravni sud došao tako golem broj predmeta, ocjenjuju suci. Drže i da se ne posvećuje dovoljna pozornost otklanjanju brojnih nezakonosti u radu nadležnih u tijelima državne uprave koji provode brojne upravne postupke mimo zakona.
Umjesto da, primjerice, svoje upravne akte donose u zakonitom postupku, svako drugo rješenje koje u upravnom postupku donose državni organi, a u povodu kojih stranke pokreću upravi spor, Upravni sud poništava zbog postupovnih propusta, a ti službenici opet griješe.
Suci smatraju poražavajućim to što se često navodi u obrazloženju odluka upravnih tijela da u postupku nisu utvrđene činenice koje je upravo to tijelo trebalo utvrditi.
Ne poštuju osnovna načela Zakona o upravnom postupku poput toga da ne saslušavaju stranke, u mnogim slučajevima uopće ne pozivaju stanke pa izdaju manjkava rješenja protiv kojih stranke s uspjehom vode upravne sporove.
Budući da je tako i Upravni sud postao usko grlo jer se ustavom zajamčena sudska kontrola akata državnih tijela, upravnih tijela i JLS-a toliko izvitoperila u praksi da Upravni sud ne može efikasno kontrolirati rad državne i lokalne uprave u upravnim postupcima, pozicija tog suda dodatno je složenija i zbog toga što nadležni iz EU propituju koliko je usklađena s Europskom poveljom o zaštiti ljudskih prava i temeljnih sloboda specifičnost našeg zakonodavstva da upravnom sporu nema rasprava pa su sve rasprave nejavne.

Nezakonito postupanje lokalnih vlasti

Upravni sud je zatrpan golemim brojem predmeta, kaže naš neimenovani izvor.
“Kad pogledate spise i predmete koji dolaze pred Upravni sud, kao i kvalitetu upravnih akata, onda bi shvatili zbog čega je tako golem broj upravnih sporova na Upravnom sudu. Kada su u pitanju upravni akti državnih organa, danas se u upravnom sporu, za razliku od prije desetak godina, poništava između 40 i 50 posto njihovih upravnih akata te oko 25 posto akata jedinica lokalne samouprave. Poništava se, dakle, golem broj upravnih akata, i to najviše zbog nepoštivanja odredaba Zakona o upravnom postupku. To je alarmno zvono Središnjem državnom uredu za upravu i svim nadležnim tijelima da se evidentno mora provoditi edukacija državnih službenika koji provode upravni postupak po uzoru na edukaciju koja se provodi za suce”, komentira taj sudački izvor.
Tom problemu suci Upravnog suda dodaju i nezakonito postupanje tijela lokalnih vlasti. S tim u svezi Upravni sud poništava svaki četvrti upravni akt koji je tako izdan. Poražavajuće stanje u redovima državne uprave ogleda se osobito po velikom broju poništenih upravnih akata, što otkriva mahom needuciranu državnu administraciju koja ignorira odredbe Zakona o upravnom postupku.

Komentari (1)
Pogledajte sve

Poštovani predsjedniče upravnog suda. 10.09.2008.g.

Ja Vladimir Berc iz Petrinje rođen 05.08.1962.g. JMBG 0508962333111,molim da mi ovaj sud izađete u susret.Predmet koji se nalazi kod vas od 12.09.2007.g. Vračanje statusa hrvatskog branitelja i ostalo.Prvi sam na ratištu 2.g. I to na prvoj crti obrane.Kako sam predao za mirovinu tu mi se oduzimaju sva prava,nema me nigdje nigdje kao da ne postojim.Što smatram da mi je učinjena velika nepravda.Vjerujte nikada, ali nikada nisam imao problema kada sam bio na ratištu.Obavljao sam časno i pošteno svoj posao i to odgovoran.Sada imam 1.670.00,kn civilnu mirovinu.Jako teško živim,žena mi je bolesna,kuću smo kupili na kredit što da Vam dalje pričam.Jednostavno sam obolio i napustio vojsku,ali st ime da sam na vrijeme predao raskid ugovora.Taj koji je potpisao nečasni otpust mislim da je cijela Hrvatska vidjela njegovo pravo lice.A zamislite kakav je bio tek za vrijeme rata i to prema svojim suborcima.Znate predsjedniče suda da 100.g.živim te strahote koje sam prošao u ratu nikada neću zaboraviti.To je stalno prisutno u meni.To je jednostavno urezano u glavi.Znate da moj zapovjednik laku je smrt odabrao za svoje teške grijehe.Poštovani predsjedniče suda puno Vas pozdravljam,i nadam se da će moj predmet biti riješen kroz neko vrijeme,da mogu živjeti normalno i skromno kao i ostali ljudi.
BERC VLADIMIR
OTONA KUČERE148
44250 PETRINJA

Internet je iz usluge.

New Report

Close