Uprava MZLZ-a: Informacije o radovima na novom putničkom terminalu smatramo nepotpunima

Thinkstock Thinkstock

Informacije o radovima na novom putničkom terminalu, kao i o naknadama za zaštitu zračnog prometa koje su danas upućene medijima smatramo nepotpunima i neargumentiranima, ističe se u reagiranju od strane Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb.

Informacije o radovima na novom putničkom terminalu, kao i o naknadama za zaštitu zračnog prometa koje su danas upućene medijima smatramo nepotpunima i neargumentiranima, ističe se u reagiranju od strane Uprave Međunarodne zračne luke Zagreb. Njihovo reagiranje prenosimo u nastavku u cijelosti:

“Informacije o radovima na novom putničkom terminalu, kao i o naknadama za zaštitu zračnog prometa koje su danas upućene medijima smatramo nepotpunima i neargumentiranima. Nažalost, kao što je to bila praksa i dosad, čini se da se ovakvi medijski istupi koriste isključivo u svrhu dezinformiranja javnosti. Smatramo kako nije dobro o radovima i njihovoj dinamici govoriti paušalno i neprovjereno. Radovi na gradilištu napreduju prema predviđenom planu i dinamici. Radnici tvrtke Viadukt su od prosinca na gradilištu, postavljeni su kontejneri, zaštitne ograde, velika građevinska me hanizacija već je raskrčila dio prostora, obavljeno je rušenje postojećih vojnih objekata, radi se na iskopima i sve ide prema planu i najavi, kako bi se u proljeće postavio kamen temeljac same zgrade novog putničkog terminala. Kao što smo i ranije isticali, radi se o terminalu zračne luke od 65.000 kvadratnih metara i logično je da je za ovakav veliki zahtjev prije same gradnje potrebno provesti niz pripremnih radova. O zahtjevnosti i opsežnosti ovih radova govori i činjenica da se radi o zemljištu koje je na prostoru koji je definiran kao međunarodni prostor i kao takav spada pod različite pravilnike o sigurnosti i mogućnosti kretanja. To znači da je prije ulaska raznih izvođača radova, ovaj prostor bilo potrebno ograditi i postaviti zasebne sigurnosne sustave. Sve to je već postavljeno i prostor danas okružuje 10 kilometara ograde.

Što se naknada za zaštitu zračnog prometa tiče, Međunarodna zračna luka Zagreb je temeljem Zakona o zračnom prometu, čl.119. st.2, 3 i 4 od 09.06.2009. godine, dužna kroz postupak javne nabave osigurati zamjenu osoblja Ministarstva unutarnjih poslova na poslovima zaštitnog pregleda putnika i ručne prtljage, što je proces usklađivanja s Europskom regulativom. Pojednostavljeno, dosad su usluge sigurnosnog pregleda koju je obavljao MUP plaćali svi građani Republike Hrvatske kroz proračunski izdatak, a od sada će ove usluge plaćati isključivo putnici. Postoji i izuzeće od plaćanja ovih naknada, poput djece do 2 godine i tranzitnih putnika, koji ove naknade ne plaćaju. Ugovorom s tvrtkom Securitas Hrvatska d.o.o. definirano je vrijeme utroška od maksimalno 3 minute po putniku za zaštitni pregled te će se taj standard u budućnosti primjenjivati. Uz samu uslugu, kvaliteti sigurnosnog pregleda doprinijet će i investicija u novu tehnologiju i nove sigurnosne uređaje, u vrijednosti više milijuna eura.

Ovo usklađivanje ne odnosi se samo na MZLZ već i ostale zračne luke u Hrvatskoj u svrhu usuglašavanja hrvatskih propisa s europskom regulativom iz oblasti zračnog prometa, obavljanje zaštitnih pregleda putnika i njihove ručne prtljage trebaju povjeriti pravnoj osobi registriranoj za obavljanje zaštitarske djelatnosti koja udovoljava propisanim uvjetima. Na ovaj način osigurana je zamjena osoblja Ministarstva unutarnjih poslova (MUP) na poslovima zaštitnog pregleda putnika i ručne prtljage, što je bila gore opisana zakonska obveza koju zračne luke u Hrvatskoj moraju ispoštovati najkasnije u lipnju 2014. godine. U konkretnom slučaju Međunarodne zračne luke Zagreb, osoblje MUP-a će u potpunosti prestati s navedenom aktivnošću tijekom ovog mjeseca, ali će i dalje, uz ostale nadležne subjekte sudjelovati u nadzoru kvalitete provedbe rečene aktivnosti.

Napominjemo da će tijekom ožujka započeti i radovi na rekonstrukciji pojedinih dijelova postojećeg putničkog terminala MZLZ, ukupne investicijske vrijednosti 3,5 milijuna eura, kako bi se poboljšala kvaliteta usluge."

Samo registrirani korisnici mogu komentirati
Nemaš korisnički račun? Registriraj se ovdje! Prijavi se ovdje!