Uljanik i 3. maj u ‘ratu’, plan opstanka ovisi im o istom brodu

Autor: Marija Brnić , 28. kolovoz 2019. u 13:53
O ideji stečajnog upravitelja odlučivat će se 6. rujna/D. Marušić/PIXSELL

S imovine Uljanika vjerovnici bi skinuli hipoteke, a obrtni kapital za novu tvrtku bi se dobio dokapom.

Nedugo nakon što je Vlada službeno usvojila ključne odluke o sudjelovanju u deblokadi i osiguranju novca za početak rada u 3. maju, Damir Majstorović, stečajni upravitelj Uljanika, u čijem je vlasništvu 3. maj, na sud u Pazinu uputio je prijedlog koncepta budućeg stečajnog plana za taj škver.

Ukratko, predviđa osnivanje nove tvrtke Uljanik Nova, u koju bi Uljanik d.d. i Uljanik Brodogradilište unijeli svoju imovinu – četiri broda i strojeve, s kojih bi vjerovnici skinuli hipoteke i pretvorili tražbine u ulog. Obrtni kapital osigurao bi se kroz dokapitalizaciju, u kojoj se kao mogućnost spominje i sudjelovanje privatnih osoba, te istarskih gradova i županija. Za nastavak rada na brodovima ključnu ulogu imali bi zainteresirani kupci brodova, a koji su prema Majstoroviću, iskazali interes da avansima financiraju dovršetak gradnje, pri čemu država ne bi priskakala jamstvom, nego bi garancija bili sami brodovi, s kojih je država skinula hipoteke.

O ideji stečajnog upravitelja raspravljat će se na ročištu 6. rujna, no već u startu prijedlog je sve podigao na noge – uljanikovce koji za njega lobiraju, kao i trećemajce i sve uključene u postupak spašavanja brodogradilišta u Zagrebu. Na jedan od brodova, gradnju 514, naime, računaju oba brodogradilišta. Brod je ugovorio Uljanik d.d., a kroz podugovor ga je gradio 3. maj. To je i jedan od tri na kojima se temelji plan za 3. maj, iza kojega je, dakle, stala Vlada i za čiju se provedbu u iduća četiri dana čeka potpise vjerovnika riječkog škvera. Iz njihovih redova čuje se kako vjeruju da vladin plan kojemu trebaju dati povjerenje neće u međuvremenu biti srušen.

"Bez tog broda ni računica za 3. maj ne drži vodu", kaže jedan od uključenih u vladin program za 3. maj. Stečajni upravitelj s druge strane podsjeća da je taj brod vlasništvo Uljanika d.d., premda je u njegovu slučaju država hipotekarni vjerovnik. "Jedno je sigurno, ne mogu oba brodogradilišta imati taj brod", dodaje Majstorović. On ističe i da gradnja 514 nije niti navedena u vladinoj odluci, nego njezinu obrazloženju, što nije pravno obvezujuće, a odluka Vlade jest. Odluku o tomu tko će i na koji način preuzeti posao dovršetka ove gradnje, dakle, ostavljen je Vladi.

Ako i postoje pravne "zavrzlame", sugovornici kažu da Vlada uvijek može donijeti političku odluku. Uoči današnje sjednice Gradskog vijeća Pule o temi stečaja Uljanika na kojemu će biti i predstavnici države, iz resornog Ministarstva gospodarstva čuje se da je "intencija da se i brodovi u Puli dovrše putem stečajnog plana". Nije jasno ima li koordinacije između ovih postupaka, koji se sami po sebi isprepliću, no stečajni upravitelj Uljanika daje do znanja da u slučaju da se njegov plan ne prihvati uslijediti likvidacijski stečaj, a brodovi, među kojima i 514-tica, prodavati na dražbi.

Iako se ovime otvaraju brojna pitanja, naravno i iskrenja na političkoj i regionalnoj razini, nedavnom odlukom o pomoći 3. maju Vlada je, kako će priznati i sugovornici iz njezinih krugova, postavila prioritet, od kojega, nakon otezanja odluka za Uljanik, teško može odustati. 

Komentari (1)
Pogledajte sve

Najprije Fortenova, pa Uljanik Nova… kao u nekom hororu Stephena Kinga gdje naivne žrtve uvijek progoni isto čudovište u sve nadrealnijim okolnostima.

New Report

Close