Ulazak Hrvatske u EU promijenio praksu kurirskih službi

Autor: Darko Bičak , 21. studeni 2013. u 22:00
Hrvatske tvrtke prepoznale su priliku u činjenici da smo postali dio tržišta od 500 milijuna stanovnika/FOTOLIA

Ukidanjem carinskih barijera, znatno je pojeftinila i ubrzana distribucija pošiljki iz Hrvatske u zemlje Europske unije i u obratnom smjeru.

Ulazak Hrvatske u punopravno članstvo Europske unije je uvelike utjecao na promet pošiljki između Hrvatske i najvećeg dijela zemalja Europe.

To je ponajprije vidljivo u slanju robe u inozemstvo, koja sad više ne mora prolaziti proceduru carinjenja i čekanja na granici. To potvrđuju i u najvećim kurirskim službama koje djeluju u Hrvatskoj. Tako u DHL-u ističu da se ulaskom u Europsku uniju ukidaju granične kontrole prema državama članicama EU što ubrzava protok robe i skraćuje vrijeme dostave na odredišta unutar EU. "DHL se prilagodio promjenama kako bi svojim klijentima isporučio najbolju kvalitetu usluge i optimalna rješenja. Stoga smo se već početkom ove godine pripremili za ulazak u Europsku uniju na način da smo kreirali posebne cijene DHL-ovih usluga za države članice Europske unije, te ih uvrstili u prve tri zone kako bi klijentima omogućili ekonomičnije poslovanje", kažu u toj tvrtki.

 

10puta

veći promet u međunarodnom poslovanju ima kurirska služba DPD u prvih četiri mjeseca članstva Hrvatske u EU

Takvu praksu potvrđju i u DPD-u gdje navode da se danas roba može slobodno transportirati između Hrvatske i drugih država EU uz mnogo manje troškove nego prije što je olakšalo poslovanje za brojne hrvatske tvrtke koje posluju s inozemnim partnerima. "Da su mnoge tvrtke u Hrvatskoj prepoznale svoju poslovnu priliku u činjenici da smo sada dio velikog tržišta s više od 500 milijuna stanovnika, vidljivo je iz porasta broja paketa između Hrvatske i ostalih zemalja u Europskoj uniji. Naime kod nas u DPD-u bilježimo porast od 500 posto u uvoznom segmentu, dok je porast u izvoznom segmentu već sada, samo četiri mjeseca nakon ulaska Hrvatske u EU, 10 puta veći nego prije. S obzirom na to da je u granicama EU DPD najveća kurirska kompanija, ako gledamo samo prijevoz paketa, a radi se o količini većoj od 2,5 milijuna paketa po danu, mi u Hrvatskoj očekujemo u nadolazećim godinama veliki porast, najviše upravo u tom međunarodnom prometu", kaže Igor Jakovljević, regionalni menadžer DPD-a za Hrvatsku i Sloveniju.

U DPD-u dodaju da u Hrvatskoj postoje još velike rezerve kod kompanija koje još uvijek razmišljaju na način kako su poslovale ranije. Naime, danas više nema potrebe da se skladište velike količine robe, čime se opterećuje financijska bilanca i rade nepotrebni troškovi zakupa skladišta i ljudi koji rade u skladištima, jer su se rokovi isporuke dramatično smanjili i te je prijevoz znatno pojeftinio upravo zbog toga što nema formalnog carinskog postupka. Zatim tu je velika prilika za naše kompanije koje prodaju svoje proizvode putem web-shopova. 

Komentirajte prvi

New Report

Close